24 Reacties

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook de hipp sinds we afbouwen van borstvoeding. Onze uk vond het wel prima en lekker denk ik, drinkt net zo gulzig als aan de borst en doet het er goed op! Hadden ons beetje ingelezen op internet over flesvoeding en voor de hipp gekozen omdat er minder suiker in zit en natuurlijk biologisch is. Gebruik is makkelijk, je kan het meegeleverde lepeltje aan de binnenkant van het blik afstrijken en zitten na schudden geen klontjes in. Las in paar reviews dat ook zorgt voor minder darmkrampjes, maar daar had onze jongen al niet echt last van. Is de eerste soort kunstvoeding die wij gebruiken dus geen ervaring met andere 😉

4 jaar geleden

Reactie op MamavanSiem

Wij gebruiken ook de hipp sinds we afbouwen van borstvoeding. Onze uk vond ...
Wij precies hetzelfde.. doe nu sinds 2 dagen een flesje ipv borstvoeding om langzaam af te bouwen. Gaat heel goed. Hij vindt het lekker en reageert goed op. Lijkt ook langer verzadigd erop. Onze redenen waren ook de suikers en hoorde ook ervaringen met geen klontjes en zo min mogelijk darmkrampjes.. dus heel tevreden al heb ik weinig andere ervaringen..

4 jaar geleden

Ik ben 2 weken geleden overgestapt van nutrilon naar hipp en alleen maar goede ervaringen mee, tot paar dagen geleden wel wat krampjes nog met de wissel maar al veel minder als toen ik nutrilon gaf en nu geen krampjes meer en mijn zoontje vind het lekker en komt er goed van bij :) dus alleen maar goede ervaringen mee!

4 jaar geleden

Bij de eerste ook hipp gebruikt! Erg fijn. Willen we bij de 2e ook verder op door pakken na de bv. Combinatie mam flessen super.

4 jaar geleden

Ik gebruik ook de Hipp, eerst een beetje krampjes gehad omdat we waren begonnen met Nutrilon maar nu is dat weer over. Ze zeggen dat er weinig verschil zit in babyvoedingen, maar lees even op internet wat er allemaal in Nutrilon zit. 😃

4 jaar geleden

Ik combineer bv uit de fles met Hipp. Voor Hipp gekozen ivm met de ingredienten die er wel en niet in zitten en omdat het biologisch is. Mijn zoontje vind het lekker en heeft er totaal geen last van. Top😀

4 jaar geleden

Ik zit er aan te denken om over te stappen van Nutrilon naar Hipp. Is het verstandig om dit eerst te overleggen met het CB? En wat is verstandig om te doen? In 1x overstappen of mixen of?

4 jaar geleden

Hier vanaf het begin al hipp Voeding met de minste toegevoegde suikers Tussendoor even overgestapt naar nutrilon, mijn meisje spuugde daar meer van en dat ruikt veel zuurder als Hipp Is ben er erg tevreden over

4 jaar geleden

Nou, ik helemaal enthousiast naar de Etos om Hipp te halen... kom ik dit tegen. Weet iemand wat hier nou weer zo goed aan is? #keuzestress

4 jaar geleden

Reactie op Johanna86

Ik zit er aan te denken om over te stappen van Nutrilon naar Hipp. Is het v ...
Hoe oud is je kindje? CB geeft alleen advies, ik zou meer je moeder gevoel luisteren. 😄 ik zelf heb eerst de 3 voedingen gemixt en dan volledig overgestapt binnen 2 dagen eigenlijk.

4 jaar geleden

Reactie op duomil

Hoe oud is je kindje? CB geeft alleen advies, ik zou meer je moeder gevoel ...
Ze is 7,5 week.. Ik merk alleen dat ze niet tevreden is met wat ze nu krijgt. Ik zou haar volgens de berekeningen zo’n 5/6x moeten voeden per dag (150ml) alleen komt ze rond de 2,5 a 3uur ipv dat er iets meer tijd tussen zit. Als ik mij daar dus aan zou houden zou ze veel te veel binnen krijgen. Los van alle formules en hoe het zou “moeten gaan” zegt mijn gevoel gewoon dat ze niet verzadigd is na een voeding. Ik ga nu dus eerst de Nutrilon standaard mengen met Nutrilon Forte, kijken of dat iets helpt maar het liefst stap ik dus over naar Hipp omdat het biologisch is alleen ben ik bang dat ze daarmee niet genoeg heeft en er is geen “forte” versie van de Hipp voedingen, toch?

4 jaar geleden

Reactie op Johanna86

Ze is 7,5 week.. Ik merk alleen dat ze niet tevreden is met wat ze nu krij ...
Waarom wil je haar Forte geven? Mijn zoontje dronk met 7,5 week zijn eerste en laatste fles 180 en derest 150. Misschien kab je het ook zo proberen? Forte heeft weer jbp en dat kan ook weer krampen en verstopping veroorzaken.

4 jaar geleden

Reactie op duomil

Waarom wil je haar Forte geven? Mijn zoontje dronk met 7,5 week zijn eerste ...
Omdat als ik haar teveel per keer geef ze de helft terug geeft dus ik gaf haar liever iets vaker voeding met wat minder dan teveel in 1x. Ik houd ook rekening met haar maaginhoud en geef niet (veel) meer dan wat ze eigenlijk aankan (wat heel veel dus wel blijkbaar doen) en probeer het zo iets rustiger op te bouwen. Maar mijn punt is dat ze per keer niet verzadigd is, niet door de kwantiteit maar dus de “kwaliteit”. Daarom de forte.

4 jaar geleden

Misschien de hipp met nutriton dan proberen dan? Dan heb je tenminste de overstap naar Hipp en nutriton geprobeerd. Het is een richtlijn wat ze wel Mogen drinken, ik Zou me er niet echth aanhechten

4 jaar geleden

Reactie op duomil

Misschien de hipp met nutriton dan proberen dan? Dan heb je tenminste de ov ...
👌🏽 ik ga even wat uitproberen, thanks voor de tips iig :)

4 jaar geleden

Reactie op Johanna86

Ze is 7,5 week.. Ik merk alleen dat ze niet tevreden is met wat ze nu krij ...
Hier ben ik meteen begonnen met hipp Dronk vanaf begin af aan al veel 6x150 met 3 weken Op advies cb overgestapt naar de forte van nutrilon, daar dronk ze net zo veel van Dus weer terug naar hipp en verdikken met johannesbroodpitmeel Nu met bijna 9 weken drinkt ze 4x 180 en de laatste fles 210 Wat mijn kinderarts zei is dat je eventueel een schepje minder voeding erin kan doen, dan krijgen ze wel het vocht binnen en zijn ze meer verzadigd, maar dan met minder calorieën Volg je kind en je gevoel dan komt het vanzelf goed

4 jaar geleden

Reactie op juulke

Hier ben ik meteen begonnen met hipp Dronk vanaf begin af aan al veel 6x150 ...
Heeeeel erg bedankt voor je advies en uitleg! Als het eenmaal verdikt is... is het dan nog wel te doen met speen nummer 1? Heb wel al 2 in huis dus kan altijd switchen maar anders krijg je dat gedoe weer 😅😅 Wat een gepuzzel af en toe.

4 jaar geleden

Reactie op juulke

Hier ben ik meteen begonnen met hipp Dronk vanaf begin af aan al veel 6x150 ...
Wanneer ben je overgestapt naar 4x180 en 1x 210? Die van ons krijgt ook al een tijdje 6x150 maar komt vaak na 3 uur alweer. Was een tijdje wat langer en zaten ook een tijdje op 5 voedingen maar dat redde hij niet meer. Toen werd het 6x150, maar die flessen drinkt ie ook zo leeg en komt dus weer sneller

4 jaar geleden

Reactie op Johanna86

Heeeeel erg bedankt voor je advies en uitleg! Als het eenmaal verdikt is.. ...
Nee, dan wel speen 2 gebruiken Succes

4 jaar geleden

Reactie op Summer2020

Wanneer ben je overgestapt naar 4x180 en 1x 210? Die van ons krijgt ook al ...
Wanneer ik merkte dat ze sneller kwam na 150 ben ik naar 180 gegaan en ‘s nachts sliep ze eerst ruim 6 uur aan een stuk en nu werd weer ‘s nachts wakker toen heb ik de fles van 11/12 uur wat meer gemaakt, en nu wordt ze alleen wakker voor er schone luier Overdag zit er ongeveer 4 uur tussen de voedingen en ‘s avonds dus 8 a 9 Gewoon uitproberen en naar je kind kijken en luisteren Hij/zij wijst je wel de weg