19 Reacties

3 jaar geleden

Overdag meer melk aanbieden zodat het snachts niet gecompenseers hoeft te worden. Dit werkte hier in ieder geval.

3 jaar geleden

Wat bij ons heeft gewerkt is het ontbijt vaster maken....naast de fles ook een boterham of pap of iets. En met de lunch ipv water ook opvolgmelk. Zo eet en drinkt ons mopje overdag, verdeeld over de dag, meer en heeft daardoor in de nacht minder tot geen honger of in ieder geval is er niet meer de noodzaak om wakker te worden! Hoop dat je er wat aan hebt!

3 jaar geleden

Reactie op Brie

Wat bij ons heeft gewerkt is het ontbijt vaster maken....naast de fles ook ...
Het eet en drink overdag goed. Maar ondanks dat wil hij na 20:00uur om de 2 uur de borst. Hoe moet ik dit afleren

3 jaar geleden

Blijkbaar is die behoefte er. Mijn zoontje heeft nu met 8 maanden van ook ineens een fase dat hij snachts stipt iedere 3 uur komt voor voeding. Blijkbaar is dat nu even zo. Ik geef me er aan over. Wordt vanzelf wel beter hoop ik. Ik werk er ook gewoon 32 uur bij dus weet hoe vermoeiend het is.

3 jaar geleden

Reactie op A.M

Blijkbaar is die behoefte er. Mijn zoontje heeft nu met 8 maanden van ook i ...
Hier precies hetzelfde, ik kan de klok er op gelijk zetten. Heel af en toe eens een keer 4 uur, maar langer zit er nu echt niet in.

3 jaar geleden

Meer melk en laatste fles met rijstebloem. Slaapt van 19.30u-8.30u🙌

3 jaar geleden

Reactie op Engeltje27

Het eet en drink overdag goed. Maar ondanks dat wil hij na 20:00uur om de 2 ...
Als het niet altijd fysieke honger is maar meer honger naar jou, betwijfel ik of je het wakker worden echt kunt stoppen. Dan kun je hem overdag nog zoveel voeden/vaste voeding geven, maar heeft hij jouw aanwezigheid nodig om verder te slapen. Volgens mij maken de meeste kindjes op deze leeftijd een enorme ontwikkeling door. Dat kan best verklaren waarom jouw nabijheid zo hard nodig is. Het afleren/stoppen heb ik geen ervaring mee, maar wie weet komen er nog goede tips. Heb je anders ook eens overwogen om het van de andere kant aan te vliegen: veilig samen slapen met een open bar. Dan kom je misschien aan meer slaap toe.

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn baby van 8 maanden kwam op een gegeven moment om de twee uur. Ik ben toen maar gestopt met borstvoeding. Ik ging er zelf aan onder door. Ik werk 36 uur en snachts sliep ik bijna niet. Hij heeft twee nachten heel erg gehuild en daarna is hij ermee gestopt. Hij wordt nu nog maar een keer wakker in de nacht. Een hele vooruitgang. Bij mij hielp extra voeding niet overdag. Ik lees ook op vele websites dat dat een fabel is. Succes

3 jaar geleden

Reactie op alii

Mijn baby van 8 maanden kwam op een gegeven moment om de twee uur. Ik ben t ...
Hoe heb je het aangepakt?.

3 jaar geleden

Met alle respect, maar jij kan zelf nog wel willen stoppen met nachtvoedingen. Als je kindje aangeeft het nodig te hebben, kom je er niet onder uit.... Ik begrijp hoe zwaar het is, maar nachtvoedingen zijn echt heel normaal en nuttig. Volgens mij heb je daar al eerder een topic over geopend.

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Met alle respect, maar jij kan zelf nog wel willen stoppen met nachtvoeding ...
Precies dit.

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Met alle respect, maar jij kan zelf nog wel willen stoppen met nachtvoeding ...
Met alle respect, maar als deze mama er aan onder doorgaat lijkt het me heel wijs dat ze zich informeert over hoe ze de situatie wellicht kan veranderen en op zoek gaat naar een oplossing.

3 jaar geleden

Reactie op Bartje82

Met alle respect, maar als deze mama er aan onder doorgaat lijkt het me he ...
Ja precies hierom😉

3 jaar geleden

Geen ervaring met nachtvoedingen meer, maar ik volg snugglesanddreams op insta (heeft ook een site). Site heeft ook veel tips hoe nachtvoedingen af te bouwen! Vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!

VRIEND

3 jaar geleden

Overdag meer aanbieden. Flessen Dichter op elkaar ... in de nacht de flessen steeds kleiner maken. In de nacht eventueel een speen en kijken of hij daar genoegen mee neemt . Succes !

3 jaar geleden

Mijn kleine man komt ook nog om 23:30, rond 3:00 en half 6. Hij is 8 maanden maar heeft het nog nodig. Hij drinkt dan ook zo 10 min maar valt halverwege inslaap en kan hem daarna zo wegleggen. Ik zit thuis in de ziektewet met angststoornis door de slechte start van zowel mijn kleintje als ik. Beide gaan gelukkig goed. Ik kan mij alleen maar voorstellen hoe pittig het moet zijn als je er 36uur bij werkt😔💪! Ik vind het ook zwaar (i.c.m. therapie) maar ergens vind ik het ook nog zo ontzettend fijn! De tijd gaat zo snel en ga het hele borstvoeden onwijs missen straks😭 Bij het consultatiebureau gaf ze nog als tip om water te geven....ik was daar nog niet aan toe😅 maar wellicht iets om te proberen. Het maagje vol rammen met pap/brood/extra eten (no offense voor de mama's waarbij dit wel werkt🤭) werkte hier ook niet en kan juist veroorzaken dat je kindje onrustiger wordt. Ik slaap ook niet lekker als ik teveel heb gegeten😉😘

3 jaar geleden

Reactie op Bartje82

Met alle respect, maar als deze mama er aan onder doorgaat lijkt het me he ...
Ja, dat snap ik ook heel goed. Ik probeer alleen te zeggen dat het niet iets is wat je kunt afdwingen. Nachtvoedingen zijn heel normaal en welke tips van andere mama's je dan ook probeert, je kindje bepaald toch zijn eigen behoefte voor zijn ontwikkeling wel. Uiteindelijk komt het echt wel goed, en komt er echt een dag dat het slapen beter gaat. Bij de een wat sneller dan de ander. En ik hoop zeker voor deze mama snel! :)

3 jaar geleden

Ik ben met 3maanden gestopt met de nachtvoedingen. Ik maakte haar nooit wakker maar keek wanneer ze zelf wakker werd. Dit werd steeds iets later waardoor het uiteindelijk gewoon naar het ontbijt schoof. Je kunt er voor kiezen steeds kleinere voedingen te geven? Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Lisette8919

Meer melk en laatste fles met rijstebloem. Slaapt van 19.30u-8.30u🙌
Hoeveel melk geef je dan?