9 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat je moet beginnen met kleine stapjes om het ritme om te draaien. Dus eerst 2 dagen 15 minuten eerder wakker maken en dan zo de dag door gaan. Dan nog weer wat eerder en dan hopelijk schuift het zo wat op? Zal in ieder geval beginnen met eerder wakker proberen te maken! Succes 🍀

2 jaar geleden

Reactie op MK-89

Ik denk dat je moet beginnen met kleine stapjes om het ritme om te draaien. ...
Dankjewel! Ik ben er al mee bezig we stonden eerst pas om 11 u op😅

2 jaar geleden

Jeetje mineetje! Ik schrok van 23/24 uur naar bed🙈 niet voor jullie, maar meer voor mezelf! Ik zou het niet volhouden! Maar in principe los van de tijden van slapen en eten, slaapt hij voldoende en eet hij goed, alleen niet de tijden die je zou willen! Als ik dat goed begrijp. Hij zou mogelijk meer vast voedsel eten als je de flesjes wat afbouwt....en mogelijk heeft hij niet altijd het middagslaapje meer nodig....hebben wij met onze dochter ook. En soms is gewoon op haar kamer zijn en spelen voldoende om te ontprikkelen en tot rust te komen. Als je het slaapritme wil veranderen zijn het kleine stapjes en een lange adem die je gaan helpen! Mijn dametje is elke ochtend 5.45 uur wakker en ligt elke avond 18.30 uur op bed. We hebben de bedtijden geprobeerd aan te passen....maar met wisseling van zomer naar wintertijd.....wordt alles weer terug naar het oude gebracht door haar.....dus die hoop hebben we opgegeven. Maar voor ons is die wakkertijd ook weer prima....wij staan ook vroeg op om te werken, al mocht de dag van mij wel een uur later beginnen😊 maar ja....je kan niet alles hebben!

2 jaar geleden

Reactie op Brie

Jeetje mineetje! Ik schrok van 23/24 uur naar bed🙈 niet voor jullie, maar ...
Hoi! Ja ik heb er idd over nagedacht dat misschien een middagdutje niet nodig is.. een keer geprobeerd maar viel toch tegen 18:00 in slaap en is het werkelijk pas 6u later dat hij moe is, hoe later het middag dutje de later de bedtijd savonds😕 ja ik laat vaker mensen schrikken van mijn tijden🤣 ik zeg dan vaker het ritme is precies hetzelfde.. maar de tijd is bij mij gewoon laat🙃 Het probleem wat nog eens een keer is dat wanneer onze kleine laat naar bed ga ik ook direct ga slapen waardoor ik ‘s avonds geen quality time even heb met mijn man🥲 omdat ik zo uitgeput ben de kleine naar bed te brengen wat soms tot een uur kan duren omdat meneer gewoon absoluut niet wilt slapen

2 jaar geleden

Ja die qualitytime moet dan naar de nacht of lekker op tijd in de ochtend😁 verder lekker genieten van jullie gezinnetjeen je niet te druk maken.....het levert zo weinig op en kost veel energie, die je weer in leuke dingen zou kunnen stoppen!

2 jaar geleden

Reactie op Brie

Ja die qualitytime moet dan naar de nacht of lekker op tijd in de ochtend😁 ...
Ah deze reactie doet me heel goed thanks🥰

2 jaar geleden

Mijn kindje is ook bijna 2 jaar. Werd eerder wakker tegen 10.00/11.00, maar tegenwoordig eerder tussen 9.30 en 10.00. Middagdutje tussen 15.00/16.00 Avondeten tegen 19.00/20.00 Naar bed deden we eerder tegen 22.00/23.00, maar zijn we de laatste tijd mee aan het opbouwen om naar 21.00 terug te brengen. Wij brengen hem altijd met een flesje naar bed. En wordt ie 's nachts een keer wakker, dan een nieuw flesje erin. Ik maak me er nog niet echt druk om, heb nog wel het vertrouwen dat het straks wel weer bijgedraaid kan worden naar een vroeger ritme.

2 jaar geleden

Ah opzich is een ander ritme natuurlijk helemaal niet verkeerd, alleen als je zelf graag anders wilt en er ook wel vrij veel strijd is op een dag, is veranderen miss niet zo'n slecht idee! Ik zou het dan rigoureus aanpakken denk ik. Een ritme opzoeken wat je fijn lijkt (in ons westerse landje is dat bij veel kindjes hetzelfde) en dan wel gewoon starten om 7.00 of 8.00 uur 's ochtends. Je zegt dat hij niet echt wakker te maken is hé, maar ook niet als je hem uit bed tilt en hij de dag gewoon moet beginnen? Als slapen in bed niet lukt, zou je rond middaguur kunnen wandelen/autorijden, dat ie sowieso slaapt/chillt. Je hebt dan wrs wel een chagrijnig kind, maar ik denk echt dat ie het vrij snel oppikt als jij het consequent aanbiedt! Kindjes zijn echt best flexibel! Als je het wilt hé! Het hoeft niet omdat de rest het ook zo doet!

2 jaar geleden

Hoi, ik ben zelf oost Aziatisch, in Azië opgegroeid, de tijden die jij noemt is bij mij niet bekend. Zeker niet als een dreumes/kleuter middennacht pas naar bed gaat. Toen ik naar de basisschool ging rond jaar of 6 ging ik wel rond middernacht naar bed, maar dat komt door de hoeveelheid huiswerk, eerder slapen lukt niet😥. Maar goed, als jullie deze ritme prima vinden dan zou ik het zo laten, maar zou het zelf wel langzaam veranderen omdat hij na 4 jaar naar school gaat, daar begin je gewoon om 08:30. Succes!