Zoontje is bijna 2.. sinds het begin een moeilijke slaper geweest altijd strijd gehad, maar als hij sliep is het eentje die je niet makkelijk wakker maakt. Misschien hier en daar wat te “mild” geweest en zijn zin gegeven, uiteindelijk wel voor elkaar om in eigen bed te slapen smiddags en ‘s nachts half🙂 heb 2 jaar bij mijn schoonouders gewoond (middenoost/aziatisch) vol liefde en warmte maar ik heb een klein beetje een verwend mannetje van gekregen (was ook wel te verwachten) al met al valt het wel mee, maar het ritme is na mijn mening laat, ben maar altijd met de flow zeg maar mee gegaan, met een kleine nederlandse twist om het even zo te beschrijven😅
Ik zit compleet in het haar met ons ritme😭 heb ALLES geprobeerd het lukt gewoon NIET! Met eten niet met slapen niet met niks niet..
Dagritme als volgt:
10:00 opstaan (eerder krijg ik hem niet wakker)
11:00 ontbijt🙂 (soort van krijg er weinig in)
Ergens tussen 12 en 1 begint die wat te eten
Tussen 15:00 en 16:00 naar bed (dus strijd) als hij niet wilt slapen lukt me dit ook ECHT NIET.. alles geprobeerd maar blijft of spelen/woelen of huilen 😪
18:00 wakker (tenzij ik hem ECHT niet wakker krijg, soms vind ik het zo zielig dat ik hem maar laat slapen😕)
18:30 avondeten (gaat weer niks in😪 om te huilen echt)
Ergens 20:00 avondeten (schoonouders aten ook zo laat meestal🙂)
En dan HOPELIJK tussen 23:00 en 00:00 naar bed😪 nou heb ik gelezen dat dit in aziatische culturen vaker voorkomt dus stelt me gerust, en ik denk als hij straks naar school gaat Komt het wel soort van goed
Alleen ik vind dit ritme NIKS🥲😭😭 om te huilen vind ik😣 of moet ik het los laten? Wat is jullie kijk hierop? Tips? Ervaring?
Oh smiddags en savonds nog een fles melk (en snachts soms)