20 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg hier precies het zelfde probleem. Ben benieuwd.

2 jaar geleden

Wij hebben precies het zelfde probleem alleen erger. Hij wilt alleen drinken. Dus letterlijk niks anders meer. Dat is al een tijdje zo..heb afspraak bij de kinderarts gemaakt..want maak me wel zorgen.

2 jaar geleden

Fases, hier ook een tijdje helemaal niets willen eten. Uiteindelijk wel weer een beetje, maar verse groente en aardappel (op paar hapjes boerenkool en hutspot na) eet ze nu helemaal niet. Van fruit wilt ze ook alleen maar banaan. Is hier al zo sinds de zomer.

2 jaar geleden

Reactie op AHo

Fases, hier ook een tijdje helemaal niets willen eten. Uiteindelijk wel wee ...
Fases... die al sinds april duurt dan haha. Hier lijkt ze er bang voor te zijn ik bied haar alles aan maar als ze dan sommige dingen aanraakt krijgt ze de bibbers ze moet ook geen stukjes groente... Manderijn Aardbeien banaan pepernoten eet ze dan weer wel. En me vriendin haar zoontje eet alles zo frusterend

2 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Fases... die al sinds april duurt dan haha. Hier lijkt ze er bang voor te ...
Haha Lisa, lijkt wel of je net als mij het woord fases wel kan schieten ;) Hier lijkt het ook een soort fobie en daar wil ik echt op tijd bij zijn als nodig. Misschien iemand tips mbt manieren die hielpen om het kind aan het eten te krijgen? Lisa, wij maken trouwens regelmatig groente/fruitshake als tussendoortje. Geen vervanging uiteraard, maar dit drinkt ze, dus krijgt ze iig wat vitamines binnen.

2 jaar geleden

Reactie op Trudy

Haha Lisa, lijkt wel of je net als mij het woord fases wel kan schieten ;) ...
Ja het hele leven is een fase geloof ik 🤣🤣 Fruit eet ze wel altijd. Groente alleen helemaal gepureerd zodra ze een stukje voelt is ze er klaar mee maar nu eet ze sinds 2 weken geen groente meer. Komen ook 4 kiezen door super fijn. Maar stukjes taart hoeft ze niet koekje niet, echt soms zeg ik tegen haar wat ben je toch een zeikerd vreet gewoon 🤣🤣 terwijl een pepernoot gaat er zo in. Maar idd het lijkt echt op een fobie en weet momenteel ook niet wat ik er mee aan moet.

2 jaar geleden

Reactie op Trudy

Haha Lisa, lijkt wel of je net als mij het woord fases wel kan schieten ;) ...
Hoe maak je de groente/ fruit shakes? Want de mijne drinkt alles wat vloeibaar is..moet niks hebben van eten.

2 jaar geleden

Hier bij mijn meisje ook helaas alles helemaal gepureerd maak vooral veel stamppot en of met de staafmixer alles klein. Fruit zachte dingetjes eet ze wel. Brood eet ze ook opeens niet graag maar dat heb ik vervangen voor vezelpap. Hopelijk is het een fase en gaat het vanzelf over. Groetjes😘

2 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Hoe maak je de groente/ fruit shakes? Want de mijne drinkt alles wat vloeib ...
De mijne wilde alleen pompoen en wortel potjes verder niks. Van ons eten wilt ze ook niks weten als ik het aanbied. Als het al iets is waarvan de kleur smaak of structuur niet kent is het janken. Nu ook weer eten geprobeerd te geven en janken. Ben dr zo klaar mee soms. Ze is de laatste tijd vreselijk chagerijnig

2 jaar geleden

Onze zoon at alles, nu ineens alles behalve groenten. Dus avondeten is enkel aardappel of rijst + vlees/ vis/ vega product. Groenten wil hij echt niets meer van weten, al pureer ok het of verstop ik het ofzo. Alles geprobeerd. Ik hou het ook maar op een fase...

2 jaar geleden

Reactie op Lisaas

De mijne wilde alleen pompoen en wortel potjes verder niks. Van ons eten wi ...
Omg..we hebben precies het zelfde..

2 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Omg..we hebben precies het zelfde..
Serieus..?? Vermoeiend he pff

2 jaar geleden

Ik heb zojuist een boek gekocht positief voeden. Kijken of ik er wat uit kan halen....

2 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Hoe maak je de groente/ fruit shakes? Want de mijne drinkt alles wat vloeib ...
Diepvriesfruit en -groentes met water. Daarbij yoghurt en banaan om het romig te maken. Soms wat sinaasappels erbij of als de smaak wat 'mislukt' is een beetje dixap. Ik hussel vaak maar wat bij elkaar, maar er zijn ook veel recepten te vinden. Ik had eerst een shittie blender. Nu heb ik een goede en dan is het ook echt zo gepiept. Twee grote shake bekers erbij. Kan ik meteen voor een paar dagen maken :)

2 jaar geleden

Ik vind het Instagram account kidsvoeding.nl erg leuk! Ze geeft veel handige tips, is bezig met een online beter eten programma en geeft individuele consults. Wellicht dat zij jou/jullie tips kan geven of op weg kan helpen.

2 jaar geleden

Reactie op Lindeboom

Ik vind het Instagram account kidsvoeding.nl erg leuk! Ze geeft veel handig ...
Thanks, ik ga kijken!

2 jaar geleden

Fijn te lezen dat mijn zoon niet de enige is. Fruit en brood eet hij zonder probleem op. Yoghurt gaat er meestal ook wel in. Pannekoeken alleen als hij het zelf met een vork mag eten, en aardappeltjes soms (sinds afgelopen week ook alleen met vork) maar de rest van het avondeten niet... Geen groente en zoete aardappel alleen als het de witte is, geen pasta meer terwijl hij daar eerst dol op was... Ziet het er anders uit duwt hij het al weg, schud zijn hoofd en is het 'nee, nee'.. Dacht eerst een fase maar die fase duurt nu al 3 maanden..

2 jaar geleden

Reactie op KLJB

Fijn te lezen dat mijn zoon niet de enige is. Fruit en brood eet hij zonder ...
Hier het zelfde hoor oeff

2 jaar geleden

Bij ons hielp het om er per hapje/stukje groente een klein beetje appelmoes bij te doen. En hem ook laten zien dat je dat erbij doet. Smullen! En groenten laten staan tijdens de yoghurt, vaak pakte hij de groente dan toch op, doopte het in de yoghurt en at het op. Ieder z'n ding 😄

2 jaar geleden

Reactie op KLJB

Fijn te lezen dat mijn zoon niet de enige is. Fruit en brood eet hij zonder ...
Als brood zo goed gaat misschien groenten als spread op zijn brood? Dan went ie aan de smaken die in de avond ook terugkomen op zijn bord?