53 Reacties

5 jaar geleden

Elke avond vanaf een uur of 7 tot 11/half 12. Het is een fase, komt goed! Even doorbijten! En anders zorgen dat en wat afgekolfde melk hebt zodat iemand anders het even van je kan overnemen! ☺️

5 jaar geleden

Ik heb het een week gehad🙄. Van 20uur tot 1 uur was ik er constant mee bezig.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ik heb gelukkig dagen dat hij na 3 uur klaar is, maar afgelopen nacht was hij ook 6 uur bezig.... Wellicht ook de warmte dat hij meer vocht nodig had? Ik vind het soms ook eindeloos en vooral heel zwaar! Zeker als ik zelf begin in te dutten.

5 jaar geleden

Hier van 18.00/19.00 tot 22.00/23.00 soms 24.00 clusteren. Ik ga tegenwoordig rond 21.00 op bed liggen met zoonlief

5 jaar geleden

Reactie op Janny-Amanda

Hier van 18.00/19.00 tot 22.00/23.00 soms 24.00 clusteren. Ik ga tegenwoord ...
Ik ook! Rust je toch soort van uit en kan je gelijk gaan slapen als ie klaar is. Had een paar keer dat ik me om 12 uur nog helemaal klaar moest gaan maken voor bed, was geen optie haha!

5 jaar geleden

Hoe lang duurt deze fase? En gekolfde melk geven is niet echt een optie, dan drinkt ze echt veel te veel... Ik sta op het punt op te geven. Links een enorme kloof, zit al te janken met kolven, BV geen optie nu met links. Alles komt aan op rechts...

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Hoe lang duurt deze fase? En gekolfde melk geven is niet echt een optie, da ...
Als je warme douche neemt en en warme kruik op je borsten legt vlak voordat je gaat kolven komt de voeding goed los. Onder het kolven de "harde knopen" masseren. Op deze manier komt de knoop makkelijker los en is het minder pijnlijk. Succes! 😘

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Had net hetzelfde, ben beginnen kolven en indikken met johannesbroodpitmeel op aanraden van de vroedkundige. Zalig! Mijn borsten zijn opnieuw weer een beetje van mij... En als ik het te veel mis, kan ik nog terug effectief borstvoeding geven als het pijnlijke gevoel weg is

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Niet opgeven hoor! Zo zonde! Probeer je borst goed mee te masseren, en warme te maken zodat de voeding goed los komt. Smeer je tepels in met een vette zalf (ik gebruik de tepelzalf van medela) en insmeren met borstvoeding! Ik kan niet zeggen hoe lang de fase duurt, maar het wordt echt makkelijker! De eerste weken zijn gewoon het zwaarst. Ik geef nu voor de tweede keer borstvoeding en de eerste keer meerdere keren ik willen geven, maar dankbaar dat ik elke keer toch heb doorgezet! Je kan het! En contacteer anders een lactatiekundige, die kunnen je echt goed helpen! Heb ik ook gedaan :)

5 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Niet opgeven hoor! Zo zonde! Probeer je borst goed mee te masseren, en warm ...
Probleem is dat ze hapt als een piranha. Lactatiekundige is al 2 keer geweest. Probleem is niet het los masseren, m’n borsten zijn wel soepel gelukkig. Ik smeer me suf met vanalles, maar helpt helaas niet. Nu al bijna 3 weken janken van de pijn tijdens voeden en kolven... kan toch niet de bedoeling zijn van borstvoeding geven
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Probleem is dat ze hapt als een piranha. Lactatiekundige is al 2 keer gewee ...
Dat is zeker niet de bedoeling inderdaad! Echt ontzettend naar zeg! Ik weet helaas ook niet zo goed wat je kan doen dan! Je hebt alles geprobeerd en als het voor jou gewoon niet meer gaat, gaat het niet! Je moet wel kunnen genieten! En geen enkele beslissing is verkeerd, zolang je je gevoel volgt en doet wat voor jou en je kindje goed voelt! Succes!

5 jaar geleden

Is het gek dat ik dit niet herken? Clustert elke baby? Heb een zoon van 6 weken, groeit als kool, wel eens kortere slaapjes maar merk niet dat hij continu wil drinken.

5 jaar geleden

Reactie op GJF

Is het gek dat ik dit niet herken? Clustert elke baby? Heb een zoon van 6 w ...
Nee hoor is niet gek! De oudste heeft het 1 keer gehad dat ie een hele nacht wilde drinken elk uur (rond 6 weken, eerste sprongetje) en verder nooit. Nu de tweede elke avond! Elk kind is verschillend!

5 jaar geleden

Reactie op Wilkas

Probleem is dat ze hapt als een piranha. Lactatiekundige is al 2 keer gewee ...
Zelfde verhaal hier. Ik zit nu bijna vollefig aan de flesvoeding. Trok 't niet meer. Volgens mij gaat moeder zijn niet beter door je kind ten koste van jou bv te geven. Is wel fijn als je hoofd 't nog doet...

5 jaar geleden

Hier ook een cluster dochter. De ochtenden echt hele ochtend mee bezig en dan een lange dut in de middag en weer hele avond mee bezig maar S’nachts word ze dan maar 2 x wakker. Toch als ze zo clustert... kom ik zelf niet aan mezelf toe... mijn borsten en de voeding kunnen het gelukkig aan. Ze is nu drie weken, bijna vier. Het is wel heel vermoeiend..maar hier lezen dat ik niet de enige ben en dat het een fase is helpt zeker. Gisteren begonnen met kolven (maar wanneer doe je dat als ze zoveel clustert?) en was ik 1 voeding vrij dat was wel heel fijn. Vandaag helaas niet de rust gehad om te kolven... hopelijk morgen wel weer. Lieve moeders succes allemaal! En ook geen idee hoe je dit stuurt... volgens mij een kleintje gewoon geven waar het om vraagt toch?

5 jaar geleden

Ja pfft heftig dit zeg, ik ben ook helemaal gesloopt. En weer in een stuwingsfase nu. Zere borsten joh, dacht dat ik dat wel gehad zou hebben nu haha maar helaas, weer formaatje opblaasbal... Ik ben continue aan het nakolven ook ondanks dat hij alleen maar wil drinken, ze blijven enorm hard.. Hopelijk gaat hij zo dan toch echt even slapen

5 jaar geleden

Ik heb in mijn kraamtijd van de derdeeen wereld tip gekregen van de kraamzorg. Blokvoeden. Had ik dat maar bii de andere 3 geweten.. Ik had blijkbaar overproductie. Kenmerk is oa dat de kleine veel te vaak en snel kwam voor voeding en veel clusteren. Ze kreeg nl steeds alleen voormelk binnen waardoor ze hongerig bleef. Voor alle meiden die voor eerste keer bv geven, het is normaal dat de eerste 3 weken pijnlijk kunnen zijn! Wordt daarna echt beter!

5 jaar geleden

Hier ook eentje die er wat van kan. Afgelopen avonden steeds vanaf 18/19 uur tot 22/23 uur. Vandaag eens niet maar het lijkt nu ineens wel raak midden in de nacht... :-/ Tijdens clusteren inderdaad blokvoeden, anders krijg je torenhoge productie weer. Lijkt hier aardig te werken tot nu toe.

5 jaar geleden

Reactie op Judy-TH

Ik heb in mijn kraamtijd van de derdeeen wereld tip gekregen van de kraamzo ...
Een kleine nuance.. pijn bij het geven van borstvoeding is niet normaal. De eerste zes weken wordt vraag en aanbod op elkaar afgestemd. Dit kan stuwing veroorzaken en vervelend of wat pijnlijk voelen. Maar echt pijn is een teken dat t niet goed gaat

5 jaar geleden

Reactie op laetvm

Een kleine nuance.. pijn bij het geven van borstvoeding is niet normaal. De ...
Pijn is een lastig begrip ;) hier de eerste weken toch echt pijnlijk geweest hoor, met name bij aanhappen en de eerste seconden voeden, terwijl dat echt allemaal voorbeeldig ging en zeker geen kloven of iets. Niet gek ook als je kijk hoe hard zo'n kleintje zuigt haha. Probeer de fopspeen maar eens uit te krijgen als ze actief aan het sabbelen is 🙈 Gelukkig worden de tepels vanzelf minder gevoelig!