11 Reacties

2 jaar geleden

Lieve mama, ik herken je verhaal zo! Heb een dochtertje van 19 maanden (april 2020) en zij heeft ook heel veel last van de 18 mnd slaapregressie. Overdag met geluk 1.5 u slapen en snachts vaker huilend wakker worden en roepen op mij, dit gaat al zeker 4 weken zo... hoop dat dit snel overwaaid want ik ben ook kapot moe! Als je erover wil praten mag je me gerust pb sturen 😘 ik weet hoe je je voelt 😊 suc6 en sterkte ermee

2 jaar geleden

Hier is slaapregressie inmiddels verledentijd....precies op het punt dat mijn man en ik wallen kregen tot op de enkels en ons fysiek ziek voelden was het van de ene op de andere dag over. Wat een heftige periode is dat geweest. Dus begrijp helemaal hoe je worstelt, zeker gezien het herstel van de depressies er ook nog bij! Vooral goed voor jezelf zorgen....vroeg naar bed, extra uurtjes vrij opnemen van het werk, de natuur opzoeken, overdag mooie herinneringen maken met de kleine.....mogelijk maakt dat de wakkere nachten wat dragelijker! Hang in there😘

2 jaar geleden

Één troost het gaat over. Lastig te zeggen wanneer, mijn zoontje had t 4 weken lang. Met je partner afwisselen en zorg dat je alsnog je slaap pakt desnoods in een andere kamer. Klinkt hard maar, maak duidelijke afspraken met ne partner. Als je die niet hebt vraag een familielid om hulp. Sterkte en ik begrijp je gevoel heel goed!❤

2 jaar geleden

Reactie op Pegskeee1986

Lieve mama, ik herken je verhaal zo! Heb een dochtertje van 19 maanden (apr ...
Dankjewel! ❤️ gelukkig ben ik niet alleen. Dat stelt me gerust.

2 jaar geleden

Reactie op Brie

Hier is slaapregressie inmiddels verledentijd....precies op het punt dat mi ...
Poeh! Raakt me wel wat je zegt, op een positieve manier. Mooie herinneringen maken overdag, vergeet bijna dat ze er zijn zo heftig voel ik deze fase. Maar een goeie reminders. Dankjewel ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Annemiekje1991

Één troost het gaat over. Lastig te zeggen wanneer, mijn zoontje had t 4 we ...
Dankjewel! ❤️ ja die afspraken zijn er inderdaad en dat is helemaal prima. Hakt er hier denk ik dubbel zo hard in omdat ik van ver kom.

2 jaar geleden

Reactie op loedermoeder88

Dankjewel! ❤️ ja die afspraken zijn er inderdaad en dat is helemaal prima. ...
Gelukkig maar! Ja weinig slaap hakt er wel in ja, zeker als je niet lekker in je vel zit. Helaas weet ik er alles van! Probeer sterk te blijven en veel erover te praten en lekker ff een potje janken!❤

2 jaar geleden

Poeh nou, herkenbaar inderdaad! Slecht slapen, boos naar bed brengen (iets wat hij nog nooit gedaan heeft) driftbuien...in vind het heel pittig. Niks is goed, ik kan niks doen om hem te helpen. Ik ben moe en soms echt verdrietig ervan. Ik wéét dat het over gaat. Dus even doorbijten. Je bent niet alleen...sterkte!

2 jaar geleden

Hier ook in de nachten paar keer huilen… kan dat ook nachtmerries zijn? En ineens weer veel vroeger wakker… elke keer als ik denk yes nu slaapt ze door en geen vroege vogel meer dan een maand later vaak weer terug bij “af”… als je moe bent is het overdag ook zwaarder. Onze middagdutjes ook vaak kort en geen ochtendslaapje meer. Ik ben ook hersteld van postnatale stress/angst, maar soms voel je je weer even net als toen!

2 jaar geleden

Reactie op Jannekedekort

Poeh nou, herkenbaar inderdaad! Slecht slapen, boos naar bed brengen (iets ...
Ja! Hier altijd goed geslapen, goed gegeten altijd vrolijk en dit allemaal is er niet meer. Ik heb een heel ander kind. 😞 jij ook heel veel sterkte ❤️

2 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Hier ook in de nachten paar keer huilen… kan dat ook nachtmerries zijn? En ...
Ja! Gisteren dacht en voelde ik me echt weer zoals aan het begin. Weet dat ik daar niet ben maar het gevoel is zo echt. Ik zag een plaatje zo daar stond precies beschreven wat de kinderen nu doormaken. Ik weet niet of ik het hier kan delen. www.numsy.nl heb ik heel fijn en goed duidelijk kunnen lezen wat er nu op dit moment speelt. Succes ❤️