31 Reacties

3 jaar geleden

Op dagen dat ze naar de opvang gaat gaat mijn wekker om 6:30. Ik kleed mij dan aan en ga ontbijten. Dan stop ik de laatste dingen erbij in de tas voor haar. De rest zet ik de avond ervoor al klaar. Daarna maak ik haar wakker, voeden en dan aankleden. Dan heel even in de box zodat ik de fiets kan pakken en dan gaan we richting de opvang en zijn we daar rond 7:30-7:45. Daarna ga ik of werken op locatie of thuis werken. Als ik thuis werk begin in gewoon vroeg. Soms is zij al wakker voor ik ga ontbijten. Dan ga ik eerst de dingen doen voor mijn dochter en neem ik haar mee naar beneden en zet ik haar even in de box.

3 jaar geleden

Bij ons gaat de wekker om 6.15. Eerst beide zelf aankleden. Om 6.45 is onze dochter meestal wakker of anders maken we haar wakker. Dan een boterham en flesje daarna en dan brengen we haar naar de opvang. Rond half 8 kunnen we beide beginnen met werken/vertrekken naar het werk. We kunnen we ook optijd stoppen en zodat ze niet gelijk naar bed hoeft als ze thuis komt. Qua efficiëntie zou ik zeggen zorgen dat je aangekleed en klaar bent voordat je je dochter uit bed haalt. Dan kan een van de twee bij haar blijven tot ze naar de opvang gaat en de ander alvast gaan werken

3 jaar geleden

6.30-6.45 wekker gaat, zelf naar badkamer + aankleden 7.00 haal mijn zoontje uit bed. Soms is hij al wakker en aan het huilen, dan doe ik het licht aan, deur open en speeltje erbij zodat ik zelf nog kan aankleden. Dan naar beneden, samen eten en om 7.40 naar de crèche. Op dagen dat ik niet werk zet ik mijn zoontje ook wel eens in de wipstoel bij me in de badkamer/onze slaapkamer als ik zelf nog niet klaar ben en hij wel echt uit bed wilt.

3 jaar geleden

Ik doe het samen met mijn man. Dochter is elke keer op een andere tijd wakker. Max 6:45 halen we haar uit bed. De een doet aankleden en ontbijt pap, kan de ander zich opfrissen. Dan ruilen. Ik ontbijt dan bijvoorbeeld terwijl zij de woonkamer nog doorrolt. Diegene die zichzelf als eerst op mocht frissen is ook diegene die naar de opvang brengt. De ander haalt. Tasje voor opvang ligt de avond ervoor al klaar.

3 jaar geleden

Meestal is m’n jongste dochter (bijna 10 maanden) rond 6-7 wakker. Eerst ff op de bank op schoot bij mijn vriend (ik blijf tot 7 even lekker liggen). Mijn vriend gaat erna snel douchen enz want moet 7.15 de deur uit. Rond die tijd wordt m’n andere dochter (4 jaar) ook wakker. Vaak eerst even boterham/fles en beetje tv aan en spelen. Ik zet de jongste altijd even in de kinderstoel en kleed mij dan snel aan-tandenpoetsen enz. Douchen doe ik altijd savonds. Ook kleding enz leg ik allemaal savonds neer en boterhammen enz maak ik al. Daarna de meiden aankleden en tandenpoetsen. Rond 8 zijn we dan vaak (HAha niet altijd) klaar om richting school-opvang-oma-of terug naar huis te gaan. Het is wel ff een organisatorische actie maar uiteindelijk lukt het wel.

3 jaar geleden

Ligt er hier aan of ik thuis ben of moet werken. Ik werk buiten de deur. Op een werkdag haal ik haar uit bed en kleed ik haar gelijk aan. M'n man maakt een flesje en die geef ik. Daarna kan ze in de box spelen, terwijl ik me aankleed. M'n man brengt haar weg zodat ik nog even tijd heb alles op orde te brengen. Als ik vrij ben haal ik haar uit bed m'n man maakt een fles en die geef ik. Dan laat ik haar spelen ga ik zelf ontbijt maken en eten. En pas na het ochtend dutje kleed ik haar aan.

3 jaar geleden

Wij staan samen op. Mijn vriend neemt haar mee naar beneden voor haar flesje terwijl ik mij aankleed. Dan was ik haar en kleed ik haar aan terwijl mijn vriend zich aankleedt. En dan poetsen we met zn allen de tanden. Zij kan ook wel eventjes in de box op haar poep spelen zodat we iets kunnen doen. Douchen doen wij s avonds als ze in bed ligt.

3 jaar geleden

Joëll wordt tussen 07:30u en 08:00 wakker dan krijgt hij de fles. Even op bed keuvelen en dan weer naar bed van ongeveer 08:45 tot 10:00u dan aankleden enzo, naar beneden en spelen in de box, om 10:30/11:00u fruitje, spelen, 12u broodje en dan 12:30/12:45unaar bed tot 16😊 Als hij naar kinderopvang gaat (1x per week) maken we hem wel wakker tussen 7u en 07:30

3 jaar geleden

Als ik hoor dat ze wakker is, meestal rond 07.00 uur, dan ga ik flesje maken en geef ik die aan haar terwijl ik haar verschoon. Daarna neem ik haar mee naar ons bed en drinkt ze daar de fles op en daarna speelt ze nog een poosje op bed of naast het bed haha. Als ze het een beetje zat is ga ik ook aankleden en dan kruipt ze er een beetje om heen en vind ze het super interessant wat ik allemaal aan het doen ben haha. Meestal zijn we dan rond 8.30 beneden en krijgt ze een sneetje brood. Daarna lekker spelen, meestal samen want alleen vind ze niet leuk. Dan gaat ze rond 9.30 weer naar bed tot 11.

3 jaar geleden

Sochtends kleed ik haar aan enz. Daarna ga ik mezelf aankleden tandenpoetsen e.d. terwijl zij boven van de ene kamer naar de andere kamer op haar kont schuift en kattekwaad uithaalt of ze gaat aan het traphek staan en heen en weer lopen. Dan ben ik klaar gaan we naar beneden en maak ik voor haar een papfles en m'n eigen ontbijt. Terwijl ze in de eetstoel zit geef ik haar de fles en eet ik m'n eigen eten op. Ze wordt nu (door de zomertijd) tussen 7 en 8u wakker.

3 jaar geleden

Luna is rond 6 uur wakker, mijn man gaat om 6 uur de deur uit voor werk. Ik schiet in mijn kleren en roep richting Luna dat mama onderweg is! Meestal is dat voldoende. Dan kom ik haar kamer binnen, wassen, schone luier en aankleden. Naar beneden, eten en samen spelen tot 7.20 uur. Jas aan en naar de opvang. Voor mij is dat 5 minuutjes lopen. Ik eet niet, dus bij thuiskomst trek ik mijn eigen plan tot ik rond 9 uur moet werken. Dat iets meer dan een uur is mijn tijd! Rond 17.30 uur haal ik haar ook weer op en met een beetje geluk samen met papa!

3 jaar geleden

Ik sta zelf om 06.00 uur op en ga dan douchen en verder alles klaarmaken. De meeste dingen heb ik de avond ervoor al klaar gezet. Ik haal om 07.00/07.15 uur ons zoontje uit bed dan gaan we een broodje eten. Op de dagen dat hij naar de opvang moet (2 dagen in de week) dan krijgt hij een papfles omdat ik dan geen tijd heb om rustig een broodje te eten, hij doet er nu nog best lang over en ik wil hem daarvoor niet eerder wakker maken 😅. Daarna gaat hij zelf spelen op de grond. We hebben onze box inmiddels zo’n twee maand geleden uit elkaar gehaald want hij wou er niet meer in. Nu heeft hij de vrijheid en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Ik ben iedere woensdag en de weekenden vrij, de overige dagen ben ik om 08.00 uur op mijn werk. Op de dagen dat ons zoontje naar de opvang gaat wil ik ook nog wel eens thuis werken.

3 jaar geleden

Mijn zoontje huilt ook altijd als ik hem in de box zet. Als ik wegloop stopt het huilen na een minuut en gaat hij gewoon lekker spelen. Moet hij ook gewoon leren.

3 jaar geleden

Als ik moet werken sta ik om half 6 op. Heb dan een half uurtje om aan te kleden en te eten. Eten zet ik savonds al klaar. Om 6 uur haal ik Axel uit bed. Even aankleden etc en dan krijgt hij bv. Daarna even knuffelen en spelen. Om kwart voor 7 jas aan en naar de opvang. Op vrije dagen is hij rond half 8 wakker. Dan gaat hij even in de box of op de grond spelen zodat ik rustig kan eten etc. Aankleden doe ik op mijn gemak tijdens zn eerste slaapje. Voor mijn gevoel genoeg tijd voor mezelf.

3 jaar geleden

Ik sta zelf om 6:45 op & verzorg mijzelf. Papa is dan al weg. Om 8/8:15 maak ik Zoë wakker en verzorg ik haar en eten we samen. Rond 8:45 gaan we samen naar de oppas en drink ik daar nog een kopje cappuccino. Om half tien open ik mijn kapsalon.

3 jaar geleden

Ik ga of eerder uit bed als mijn dochters. En als ik nog moet douchen als de jongste wakker is dan zet ik die in de wipstoel of leg haar op een kleed in de badkamer. Dat vind ze super leuk!

3 jaar geleden

We staan op wanneer hij ons wakker maakt. Meestal rond 07:00 uur. Dan gaan we met z’n 3’en in bed liggen en krijgt hij zijn fles bij ons in bed. Dit doen we meestal tot een uur of 8. Na 8 gaan we ons omkleden en vertrekt man naar werk en ik werk thuis en start rond half 9. Op de opvangdagen neemt mijn man de baby mee.

3 jaar geleden

Wij staan met z'n tweeën meestal op, aangezien mijn vriend meestal om 6.00 al is vertrokken naar z'n werk. De meeste ochtenden wordt de kleine rond 7.00 wakker, we gaan dan ontbijten en daarna samen aankleden. Ik zet hem meestal even in zijn bedje op de gang, dan kan hij mij in de badkamer zien, dat vind hij reuze leuk! Als ik dan moet werken, breng ik hem rond 8.30 naar de opvang of zitten we om 8u in de auto naar mijn moeder. Als hij al aangekleed is, op dagen dat het lekker vlot gaat, laat ik hem meestal even beneden in de box spelen terwijl ik mijzelf aankleed.

3 jaar geleden

8.00 allebei wakker, aankleden & dan naar beneden. 8.15 fles en hapje eten 8.30 hij gaat even spelen en ik schuif achter mijn laptop voor online lessen. 10.00 als ik ongeveer pauze heb zijn fruithapje en meteen daarna naar bed En ik ga weer verder met m'n studie en als ik geen lessen heb ga ik schoonmaken

3 jaar geleden

Ik laat mijn dochter in de badkamer spelen als ik ga douchen en aankleden