20 Reacties

3 jaar geleden

Wat is de wakker tijd bij 8 maanden? Wij zitten ook nog op 3 dutjes

3 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Wat is de wakker tijd bij 8 maanden? Wij zitten ook nog op 3 dutjes
Worden verschillende tijden aangegeven, maar onze dame is ongeveer 2 uur en 15 min, later dan dat word hazenslaapjes

3 jaar geleden

Wij houden ongeveer 2,5 uur aan. Hij wordt rond 7 half 8 doordeweeks wakker en dan gaat hij na zijn fruithap rond half 10- 10.00 naar bed. Hij komt er meestal tussen 12.00 en 12.30 eruit. Voor zijn tweede slaap geven we een snack met water en gaat dan 14.30 - 15.00 naar bed. En komt er meestal 16.30 -17.00 eruit. Hij krijg 18.30 fles en ligt erom 19.00 meestal weer in. Loopt soms wel iets uit hoor.

3 jaar geleden

Reactie op Jolien1995

Wij houden ongeveer 2,5 uur aan. Hij wordt rond 7 half 8 doordeweeks wakker ...
Hier helaas ook altijd om 6:15 wakker, maar de dutjes duren te kort.

3 jaar geleden

Het is even door de zure appel heen bijten. Ze worden er winde van de middag chagrijnig van 😅 Ik doe nu sinds een aantal weken 2 dutjes, als ze erg vroeg wakker was, om 1uur bijv. Dan redden ze dat natuurlijk niet en legde ik haar een half uurtje in bed rond 4uur. Ik ben haar elke keer iets later naar bed gaan doen overdag. En qdan s'avonds ietsje vroeger. Uiteindelijk wennen ze er wel aan. En snachts slaapt ze heel goed van 18.00 tot 6.30. Een tip is witte ruis om dutjes wat langer te maken. Dus zeg maar anderhalf (ik gebruikte de baby+ app daarvoor, wel lastig is dat je telefoon op de babykamer ligt 😅) Maar mijn dochter slaapt nu sochtends max een uur en smiddags ook en dat vindt ik nu nog steeds lastig 😅 succes! 💪

3 jaar geleden

Als onze kleine overdag in totaal minimaal 3 uur slaapt verdeeld over 2 of 3 slaapjes dan is dat voor hem voldoende. S nachts slaapt hij dan van 7 tot 7. Als hij kortere dutjes heeft gedaan dan leggen we hem einde van de middag (rond 4 uur) nog even in bed. Soms slaapt hij even, soms ook niet maar rust hij wel even uit. Eigenlijk werd dat laatste slaapje vanzelf steeds minder. Hij zit nu in zo'n fase van net wel net niet nodig. Ligt er dus net aan hoe zijn andere slaapjes zijn gegaan. Hij is nu bijna 8 maanden.

3 jaar geleden

Bij ons is het een beetje vanzelf gegaan en een beetje gestuurd. We zijn hem in de ochtend wat later naar bed gaan doen, ligt eraan hoe laat hij wakker is. Meestal is hij rond 7.00 wakker, dan gaat hij rond 10.00 een dutje doen tot 11.30 ongeveer, vervolgens rond 14.30 weer een slaapje tot 16.00 meestal. Als hij bij de opvang is, slaapt hij meestal korter (10-11 en 13.30-14.30), dan gaat hij thuis of daar rond 16.00 nog een half uurtje slapen. Zolang hij maar aan de 3 uur overdag totaal komt. Hij gaat dan om 19.00 naar bed slaapt dan meestal tot 7.00 de volgende ochtend. Is hij eerder wakker, worden de dutjes weer wat meer gestuurd naar 9-10, 13-15, 16.30-17

3 jaar geleden

Hier een baby van ruim 8,5 maand die elke anderhalf uur soms twee uur nog naar bed gaat. Uitstellen resulteert hier in een overstuur kindje. Ik hoop dat het vanzelf gaat verschuiven. Maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om, ze heeft het blijkbaar nodig. Moet ik wel zeggen dat ik hier dutjes van 2+ uur zie, dat is hier nog nooit gelukt. Meestal 5 kwartier..

3 jaar geleden

Reactie op Joyceg

Hier helaas ook altijd om 6:15 wakker, maar de dutjes duren te kort.
Hier is onze kleine vent ook om 6.15, vaak ook om 6.00 wakker. Vandaag om 6.30 😆. Een aantal weken geleden zaten wij ook in de overgang van 3 naar 2. Het heeft ook echt even geduurd voordat het echt een beetje goed ging. Soms moet hij nog een 3e dutje, meer zodat hij de avond net red ( wil hij vaak liever niet). Wij hebben elke keer Max 5 minuutjes later naar bed gebracht. Hij kon 2,5 uur wakker zijn en dan dus 2 uur en 40 minuutjes. Nu kan hij in de ochtend bijna 3 uur wakker zijn. Dus dan ziet het er zo uit. 6.15 wakker, 9.05 in bed en 9.15 slaapt hij tot 10.30 soms tot 11 uur. En dan dus 3 uur later naar bed, ten zij hij al iets eerder of later aangeeft moe te zijn. Dus rond 13.30/14.00 slapen tot 15.00/15.15 . We starten hier afhankelijk hoe moe hij is al om 17.30 zijn avond ritueel of anders 17.45 en dan flesje en dan 18.30 slaapt hij tot de volgende dag. Oh hij is over 1 week 9 maanden, gecorrigeerd 8,5. Je zou kunnen kijken de kleine inderdaad net ietsjes later naar bed te brengen, natuurlijk niet zo erg dat ze oververmoeid raken. Een beetje doen wat goed voelt, jij kent je kleintje het beste.

3 jaar geleden

Wij hebben 2,3,4 ritme ondervonden en dat heeft gewerkt. Nouja eigenlijk op dot moment 2,3,3... Nadat ze in de ochtend wakker wordt -> 2 uur later naar bed Als ze dan wakker wordt -> 3 uur later naar bed Als ze dan wakker wordt -> 3 uur later naar bed.

3 jaar geleden

Reactie op Lieke1989

Wij hebben 2,3,4 ritme ondervonden en dat heeft gewerkt. Nouja eigenlijk op ...
Bij ons werkt dit ritme ook erg goed. We zitten nu idd op 2333 ritme. Onze dochter is nu bijna 8 maanden

3 jaar geleden

Ik doe niet aan schema's van slapen.....Luna is altijd vroeg wakker en gaat ook op tijd naar bed. De periodes van veel en/of grote ontwikkelingen slaapt ze onrustiger in de nacht. Maar dit regelt zich uiteindelijk vanzelf! Het worden vanzelf pubers die hun bed niet uit te trappen zijn🙈🤣 Luna slaapt soms 3x, soms 2x overdag. De ene keer langer dan de andere keer. En heeft bij haar ook te maken met de rust die ze ervaart en de prikkels die ze te verwerken heeft.

3 jaar geleden

Onze dame(bijna 8maand) heeft ook nog drie dutjes op een dag. Ze red het anders niet totdat ze de nacht in gaat om 19.00. Zolang ze het nodig heeft laten we het eerst zo. Slaapt s ochtends drie kwartier tot uurtje. Middag 2 uurtjes en in de namiddag drie kwartier tot uurtje en dan van 19.00-07.00

3 jaar geleden

Denk dat ze dat zelf wel doen als ze daar aan toe zijn

3 jaar geleden

Die van ons slaapt van 10 tot half 12 en van 15.00 tot 16 30 ongeveer kan met de dag verschillen, gaat ongeveer om 7 uur half 8 naar bedje toe, ze wil meer gewoon niet meer slapen ook drinkt 3 flesjes en dan fruit in de ochtend brood in de middag en warm eten in de avond gaat tot nu toe goed zo

3 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Wat is de wakker tijd bij 8 maanden? Wij zitten ook nog op 3 dutjes
Wij doen nu 3 uurv

3 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Wat is de wakker tijd bij 8 maanden? Wij zitten ook nog op 3 dutjes
Wij 2,5uur :) 3 dutjes. Half uur, 45 min, uur :)

3 jaar geleden

Wij 2,5uur :) 3 dutjes. Half uur, 45 min, uur :)
Dit zijn het aantal min wat ze slaapt?

3 jaar geleden

Reactie op Jimmyashleyjeremih

Denk dat ze dat zelf wel doen als ze daar aan toe zijn
Dat denk ik idd ook. Onze zoon deed dit met 5 maanden 🙈 maar maakt wel een ruk van 2.5 uur en smiddags nog een uur. Dus hij komt wel aan zijn slaap 😂