28 Reacties
5 jaar geleden
Ons zoontje is geboren op 20-04 (wel 5 weken te vroeg) en drinkt tussen de 170 en 210. Soms kan hij meer drinken. Standaard wel zijn 170 zeker. Hij weegt 5,5kg en drinkt om de ca. om de 4u. ‘s Nachts slaapt hij wel 6 uurtjes door. :)
5 jaar geleden
Onze Maeve van 15-05 weegt 5300 gram en drinkt 5 flessen in 24u: drie keer 180cc en twee keer 200cc.
Handig rekensommetje dat het CB mij gaf: per kilo gewicht heeft je kindje ongeveer 150cc nodig. In ons geval dus 5.2 x 150 = 780cc in 24u. Maeve drinkt op basis van dit sommetje een stuk meer, maar dat is gewoon een kwestie van goed kijken naar de signalen van je baby zei het CB.
5 jaar geleden
Zoontje is 5 weken te vroeg geboren + dysmatuur (1390 gr).. 31 mrt' geboren! Laatste keer woog hij 4055 gram en nu drinkt hij 5x 120cc 🤗
5 jaar geleden
Onze zoon drinkt 7 keer 150 maar drinkt het de ene keer wel op de andere keer niet.hij laat er 3 tot 3,5 uur tussen.
Laatste fles rond 20:00 en komt dan tussen 00:00&3:00
Hij is van 22-4-2020 En weegt ongeveer 5,5 tot bijna 6. We moeten volgende week weer naar het Cb.(ben benieuwd)
5 jaar geleden
Mijn dochter van 06-05 drinkt;
Sochtends tussen 6.00 en 7.00 120cc (nu al geen ochtendmeisje) dan 3 keer over de dag verdeeld 150cc en voor de nacht haar laatste fles 180cc waarvan half nutrilon 1 en half nutrilon forte.. van het consultatiebureau mag ze al 2 weken naar 180cc maar dat drinkt ze overdag niet op, meestal drinkt ze nieteens 150cc leeg.. ze weegt en groeit gewoon goed dus ik laat het even zo tot ze meer vraagt..
met dat hele warme weer geef ik ook minder voeding per keer maar wel vaker per dag omdat ze dan echt geen trek heeft, en ik toch wil dat ze voldoende vocht binnen krijgt
5 jaar geleden
Ons dochtertje is van 2-5 en weegt inmiddels 6 kg. Ze krijgt 5 keer 165cc. Ze laat wel eens overdag 20cc staan. Ze groeit er goed op en ja tevreden. CB gaf aan dat dit voldoende is zolang de kleine tevreden is en goed groeit. Dan hoeft ze niet perse meer zoals die formule zegt. Elk kindje volgt zijn eigen groeilijn. Vooral goed kijken naar de behoefte van je kindje. De ene heeft behoefte aan meer de andere aan minder. Zolang ze tevreden zijn en goed groeien helemaal top:)
5 jaar geleden
Hier nog iemand een tip voor mij...
Ons zoontje is van 27-05
Krijg hypoallergeen voeding (dit is dun)
Kreeg eerst voeding voor hongerige baby's maar dat krijg hij niet meer..
Soms krijgt hij een fles van 150 water met 5 schepjes.. dan word het meer maar schenken we het terug tot 150 & hij heeft hier gewoon niet genoeg aan.. na 1.5 a 2 uurtjes zet hij t op het krijsen tot aan zijn volgende fles... hij moet van het CB daar 4 uurtjes mee kunnen doen... maar rekken tot aan 3 uurtjes is al drama met hem.. iemand die dit herkent?
5 jaar geleden
Reactie op IngridA-24
Onze zoon drinkt 7 keer 150 maar drinkt het de ene keer wel op de andere ke ...
Ons zoontje is van 27 mei. Alles wat jij omschrijft is bij ons precies het zelfde. Volgende week ook naar CB. Benieuwd wat ze zeggen idd.