20 Reacties
5 jaar geleden
Ik dronk tijdens mijn zwangerschap maximaal 3 koppen zwarte koffie.
Toen ik borstvoeding gaf maximaal 4 koppen.
Hoe minder ik er van mocht, hoe meer ik er zin aan had. 🙈
Van de 1 hoorde ik dat je er maar 2 mocht en de ander 4.. ik ben er een beetje tussenin gaan zitten.
En we hebben t meest relaxte meisje wat je maar kan bedenken 😄
5 jaar geleden
Ooooo wat heerlijk is dat toch!
Het liefst drink ik er 100 per dag. (Sinds mijn zwangerschap)
Tijdens mijn zwangerschap ben ik cafeïne vrije koffie thuis gaan drinken. Eens per dag een kopje “echte” koffie mocht ik van mezelf zo af en toe drinken. Dit was voornamelijk als ik buiten de deur lekker een kopje koffie ging drinken met vriendinnen.
Nu ik borstvoeding geef doe ik dit eigenlijk nog steeds. Al geef ik toe dat ik nu elke dag een “echt” kopje koffie drink ennnnnnn daarbij graag chocola, koekjes of ijs eet. I know.. niet het best wat je kunt doen. Die knop moet nog even om.. maar goed heb vandaag besloten dat ik nog even los mag gaan op koekjes en ijs. Vanaf morgen is het idee om dit te laten staan. Maar dat kopje koffie blijf ik drinken,.. want oooo wat geniet ik daar van.
5 jaar geleden
Ik drink 2 a 3 halve bakjes :)
Ik zet van die hippe slow coffee dus maal zelf de bonen en dan giet ik handmatig op, kan dus zo weinig of zo veel maken op welke sterkte ik dat wil op dat moment :)
Nu een half schepje gemalen koffie met 100ml water per 'kopje' koffie!
5 jaar geleden
Ik dronk tijdens mn zwangerschap 2 halve kopjes ongeveer. En eigenlijk op t moment dat ik het een beetje losliet en er ook soms 2 hele van mezelf mocht dronk ik er vaak maar 1 😂. Nu met de bv drink ik er 2 a 3 op een dag (maar ook wel eens 4). Ook altijd met veel melk.
VRIEND
5 jaar geleden
Toen ik zwanger was lustte ik het ineens ook niet meer tot de laatste weken, dus dat scheelde een hoop ;) Drink vooral decaf nu stuk of 2/3 koppen per dag en soms (vooral als ik heel moe ben of buiten huis) ben 1 of 2 lekkere met cafeïne :)
Het scheelt dat ik borstvoedingsthee ook wel lekker vindt, dus probeer dat dan wat vaker te pakken ipv koffiemoment om ook mijn vochtbalans wat makkelijker op peil te houden, heb het idee dat dat (vooral met kolven) wel beter is voor productie..
5 jaar geleden
Reactie op Jay2020
Hahaha 😂 ik denk niet dat je dat zelf verzonnen hebt want ik dacht dat men ...
Van de alcohol wist ik inderdaad! Zou het met cafeïne hetzelfde werken?
Met alcohol nog niet gedaan eigenlijk, ben 's avonds dan altijd bang dat ie ineens eerder komt. Zou die misschien wel eens lekker lang van slapen... ;-)
5 jaar geleden
Reactie op Ellenoor
Mag je geen/weinig koffie tijdens bv? Hoe kom je dan de dag door met die na ...
Ja wat mij altijd verteld is, is dat je gewoon zoveel koffie mag drinken als je wil. Maar koffie kan wel darmkrampjes verergeren.
Ik drink namelijk ook gewoon zoveel koffie als dat ik zin in heb. Moet wel zeggen dat ik nooit over de 4 koppen per dag kom.
5 jaar geleden
Hier ook een liefhebber van koffie, liefst een sterke cappuccino. Maarrr, tijdens de zwangerschap ook helemaal afgekickt, tot de laatste maanden.. Toen kreeg ik opeens wel weer behoefte aan échte koffie en dronk ik max 1 per dag. En dat hou ik eigenlijk nog steeds aan. Probeer het ook een beetje te timen, bijvoorbeeld net na een voeding. Voor mijn gevoel is dat beter. Het schijnt dat ze wel onrustig kunnen worden door de cafeïne. Maar hoeveel er precies in je melk terecht komt weet ik eerlijk gezegd ook niet.. Maar 1 kopje moet geen kwaad kunnen toch, denk ik.