119 Reacties

6 jaar geleden

hey onze zoon is 2 weken oud en weegt 4300 gram dus wij mogen al 6 flessen can 120 a 130 ml geven ! ik denk dat je zoontje echt wel te weinig krijgt. Ik zou eens ophogen met 10cc tegelijk naar 120 dan weet ik zeker dat hij er veel langer tussen laat.

6 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met kunstvoeding maar moest je enkel borstvoeding geven is om de 1,5-2u perfect normaal aangezien het dan helemaal verteerd is. Waarom geef je de combinatie van de 2? En hoe ziet je voedingsschema er ongeveer uit misschien dat het daar aan ligt ook dat hij slecht slaapt? Ik probeer maar mee te denken hè

6 jaar geleden

Mijn zoon van 4 weken krijgt 6 keer 120 ml per dag dit was ook wat de verloskundige en cb mij hebben geadviseerd. Hij krijgt 3 flesjes bv en 3 flesjes kv.

6 jaar geleden

Hoi, ons zoontje s ook 6 weken.. Hij weegt nu 4,5kg. Hij drink op dit moment 6 flessen kunstvoeding: 22u: 150ml 4u: 135ml 9u: 135ml 12u: 120ml 15u: 120ml 18u: 135ml Onze vroedvrouw berekent dit iedere keer voor hem en dan maken we samen dat schema op... Ik mag de 2 voedingen van 120ml ook 135ml geven, maar voorlopig heeft hij hier genoeg mee 😊.

6 jaar geleden

Vandaag op controle geweest. Ook over voeding gesproken. Volgens mij kan het nog wel eens zijn dat als jij 20 minuten borstvoeding geeft de kleine niet de goede vettige melk krijgt en het voornamelijk vocht is waardoor hij dus te weinig voeding krijgt. Mijn meisje is 4 weken en weegt 3870gr Ik geef kunstvoeding 120 en borstvoeding is ze wel een uur zoet zodat ik zeker weet dat ze de goede vettige melk krijgt. Hopelijk heb je hier wat aan :-)

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op Mybabys

Mijn zoon van 4 weken krijgt 6 keer 120 ml per dag dit was ook wat de verlo ...
Onze zoon is ook 4 weken en we hebben ongeveer hetzelfde patroon. Soms ook 4x bv en 2 kv als ik genoeg heb gekolfd. Kv is eigenlijk 135ml omdat we 120 maken en 4 schepjes poeder toevoegen. Wij zitten met voedingen rond 04:00 kv, 08:00 kv of bv, 12:00 bv, 16:00 bv, 20:00 bv en 00:00 kv maar proberen in de nacht nu wat meer te geven zodat we allemaal langer slapen :)

6 jaar geleden

Ik geef borstvoeding een half uur lang aan de borst. Mij is ook geadviseerd het voormelk weg te gooien, lukt me niet altijd, om meteen aan de vette melk te beginnen, ook ivm darmkrampen. Als ik kolf zit hij makkelijk op 120 cc

6 jaar geleden

Hooii moeder, mijn kind is 5 weken en drinkt 130 cc kunstvoeding en slaapt goed, als hij wakker is drinkt hij om de 2 uur Hangt er aan hoeveel kg weegt je kindje en hij groeit dus hij kan niet lang zo weinig cc blijven drinken. Soory maar ik ga niet altijd volgens protocol

6 jaar geleden

Onze dochter is 5 weken oud en weegt 4340 gram. Wij geven haar 5 flessen 120 water en 4 schepjes, dit komt dan dus op 135 ml. De nacht heeft ze geen voeding meer, dit gaat goed. Ze heeft 4 uur tussen de voedingen overdag.

6 jaar geleden

Onze zoon is 3 weken. Hij krijgt 5 flessen over 24 uur van 120 cc die ook helemaal op gaan. Wij zijn van 90 naar 120 gegaan op advies van wijkverpleegkundige van het cb. Soms zit er een dag tussen dat hij echt begint te krijsen (we horen hem nooit tenzij hij honger heeft) dit doet hij dan tussen die voedingen door. Hij krijgt dan 1 x 30 cc en is dan ook tevreden en huilt dan niet meer. Verder is hij nu steeds vaker wakker overdag maar slaapt wel heel goed. In de nacht tikt hij soms 7 uur slaap aan tussen de voedingen. Ik geef zelf geen bv dus ik kan daar niet over mee praten. Kan het zo zijn dat je zoontje te weinig binnen krijgt? Misschien een optie om ook eens eenmalig een kleine fles van 30 klaar te maken om te kijken hoe de kleine er op reageert?

6 jaar geleden

Mijn zoon is 3 weken en krijgt om de 4 uur 140ml kunstvoeding dus 150ml water en 5 schepjes, ene keer drinkt die het helemaal op en soms laat die 10ml staan. Ook komt hij soms om de 2/3 uur. Gewoon op je gevoel af gaan bouw het op met 10ml en zo verder. Je kind geeft echt wel aan wanneer die genoeg heeft of niet

6 jaar geleden

Mijn zoon is 6 weken en krijgt nu al een poosje 120ml. Als hij veel huilt en wakker is dan zou ik hem echt meer geven. Anders is het voor hem ook niet fijn.

6 jaar geleden

Jason is nu 5 weken en drinkt nog steeds maar 70ml per keer(we bieden vaan 100 aan) hij woog vorige week 3550 gram. Ieder kindje in anders en zolang ze genoeg plas luiers hebben is het goed, is mij verteld. Jason slaapt ook maar 2 uur tussendoor max. En komt om de 2 a 3 uur voor een voeding. Rekken gaat gewoon echt niet en we hebben ons erbij neergelegd. Hij krijgt nu volledig kunstvoeding maar de eerste 2 weken volledig afgekolfde borstvoeding, toen stopte m'n productie en moesten we gedwongen in een week tijd overstappen, heb toen zoveel mogelijk nog gekolfd. Als je de Voedingen niet kunt verhogen kun je de tijd ook niet rekken, ze hebben die voeding echt nodig en na 2 uur is dat maagje gewoon leeg met die hoeveelheid. Ik ben bang dat je het voor nu even moet accepteren dat het zo is, wij hebben ons er ook bij neergelegd, zo'n kleintje geeft zelf aan hoe hij het wilt hebben. En ja 't ene kindje drinkt 140 ml en slaapt 6 uur en ander drinkt maar 70ml en slaapt dan maar 2 uurtjes. Het wordt vanzelf wel wat beter geef het tijd, hoe vermoeiend en slopend het ook is, je kunt dit 💪

6 jaar geleden

Reactie op Desireewg

Onze dochter is 5 weken oud en weegt 4340 gram. Wij geven haar 5 flessen 12 ...
Hier precies dezelfde hoeveelheden. Ons zoontje is 4,5 week en weegt 4150 gram. Hier nog wel een nachtvoeding, maar dat komt ook omdat we de fles s’avonds al om half 10 geven en daar slaapt hij dan 6 uur op.

6 jaar geleden

Hai Donya! Het is net alsof ik mezelf hoor praten. Ons zoontje is nu 3 weken oud maar al 4.8kg. Hij krijgt borstvoeding en we geven hem nog extra nutrilon want anders is t niet genoeg. Bij het consultatiebureau zeiden ze dat ieder uur voeden niet ok is en dat we t moeten rekken maar hij heeft gewoon altijd trek. Ook slaapt hij overdag vrijwel niet of af en toe een half uurtje. Je bent dus niet de enige..

6 jaar geleden

Hoi. Sommige signalen die een baby geeft lijken op honger. Als ze bijvoorbeeld pijntjes hebben zoals kramp dan hebben ze ook een zuigreflex. Als je ze dan voeding geeft zullen ze dit ook aannemen. Daarbij went die ook aan het om de 2 u eten. Probeer het anders steeds een beetje op te rekken tussen de voedingen. Probeer te ontdekken of het echt honger is. Succes 😉

6 jaar geleden

Reactie op Desireewg

Onze dochter is 5 weken oud en weegt 4340 gram. Wij geven haar 5 flessen 12 ...
Hoe laat geef jij dan de laatste en de eerste? Ik maak nu steeds wakker om 05.00 (5 weken oud, 6 voedingen van 120 water en 4 schepjes) maar vraag me af of die er niet af kan...

6 jaar geleden

Reactie op Valerisan

Onze zoon is ook 4 weken en we hebben ongeveer hetzelfde patroon. Soms ook ...
Hoe lang kolf je ongeveer heb hier het idee dat ik voornamelijk voormelk kolf want hij hij heeft na bv zo snel weer trek maar er komt na 10/15 min niks meer uit mijn borst. En in de avond wil hij soms nog wel een extra flesje van 60/90 cc als hij zijn laatste flesje rond half 11 krijgt slaapt hij door tot 5 uur en als hij hem eerder krijgt wordt hij 3 uur wakker.

6 jaar geleden

Reactie op MamavanFrenkie

Mijn zoon is 3 weken en krijgt om de 4 uur 140ml kunstvoeding dus 150ml wat ...
Hoe hebben jullie dit gerekt? Onze is ook 3 weken maar zit op 7 voedingen van ongeveer 100cc per keer

6 jaar geleden

Reactie op Noekie

Onze zoon is 3 weken. Hij krijgt 5 flessen over 24 uur van 120 cc die ook h ...
Zijn jullie van 90 naar 120 verspreid over een paar dagen gegaan of in 1x?