3 Reacties

2 jaar geleden

Hoi hoi, wat vervelend dat je dochter dit heeft. Is er iets veranderd op de opvang, waardoor ze wat van slag kan zijn? Geen idee of het bij een levensfase kan behoren. Onze zoon gaat sinds vorige week naar de peutergroep (2 dagen per week) en bij brengen en halen huilt hij hartverscheurend. Echt zo'n huil van 'laat me niet alleen'. Ik vind het heel moeilijk om te ervaren, hem troosten lukt niet. Tijdens de dag heeft ie moeite met de overgangen van activiteit (bijv. van binnen naar buiten spelen) en moet dan ook huilen. Ik koppel dit gewoon nog aan de nieuwe groep en leidsters, maar hou het wel in de gaten. Probeer sowieso op de dag na de opvang, dan is ie met mij thuis, niet teveel prikkels te geven. Even rust in de tent brengen.

2 jaar geleden

Ze hebben ook weer opeens verlating angst bij 2 jaar.. mijn zoontje gaat ook voor het eerst naar de Gastouder en kan echt heeeeel moeilijk wennen! Ik hoop (en hoor) dat dit een aantal weken duurt.. hopelijk gaat het daarna weer goed :)

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook. Zit al 2 jaar op de zelfde opvang en sinds 2 weken kijkt ze heel zielig als ik weg ga en gaat ze beetje snikken. Maar even later gaat het weer goed