7 Reacties

3 jaar geleden

Misschien haar gevoel uitten? Vaak houden kindjes zich ‘groot’ totdat ze mama zien. Dan ineens is het over met ‘groot’ zijn 🥺. Ik merk het ook veel bij onze nichtjes.

3 jaar geleden

Mijn zoon doet dat bij mijn 2 broers, als ze aan komen dan huilt hij net zo lang tot ze weg zijn.. ik vond dat al heftig, laat staan hoe jij je moet voelen

3 jaar geleden

Ik heb dat ook gehad, de eerste dagen dat ik moest werken en Luna naar de opvang ging. Alles leuk tot we thuis waren en ik haar uit de kinderwagen wilde halen! Ontlading, ontlading, ontlading! En soms nog steeds......als ik thuis kom uit het werk en ik groet haar niet gelijk dan is het eerst roepen en dan als ze me ziet ook een pruillipje en dikke tranen.

3 jaar geleden

Ze voelt zich veilig bij je. En de opgekropte emoties komen bij jou eruit. Ik zou dr lekker knuffelen tot hetover is. Me zoontje had het ook. Hij is nu ouder maar heeft het nog steeds..

3 jaar geleden

Mijn zoontje slaapt 1 x in de week bij oma en opa. Hij begon spontaan te huilen toen hij ons zag via facetime. Maar ook als hij mijn of mijn partners stem hoort in de auto tijdens het bellen. Ik dacht aan een soort van verlatingsangst?

3 jaar geleden

Heel normaal bij 8 maanden... verlatingsangst en eenkennigheid

3 jaar geleden

Ik heb ook weleens een artikel gelezen waarin stond uitgelegd dat kinderen in het algemeen ook veel "vervelender" zijn als hun moeder in de buurt is. Dit heeft inderdaad te maken met dat ze zich veilig voelen bij je en zich dan dus volledig durven en kunnen te uiten. Ik denk dit in combinatie met de verlatingsangst die ze nu ontwikkelen zorgt voor de ontlading als ze je ziet. Niet leuk voor mama maar wel heel gezond gedrag en eigenlijk een teken dat je het super goed doet en ze veilig gehecht is. Ik merk het ook hoor als mn zoontje dan bij papa is beneden ofzo dan niks aan de hand en leuk en dan kom ik beneden en gaat ie opeens om alles huilen en mij de hele tijd in de gaten houden enzo. En mn oudste had t vaak na de opvang, hele dag vrolijk en leuk geweest en zodra hij mij zag huilen dat ie dan bijvoorbeeld niet mee wilde of in de auto over kleine stomme dingen als over wat we eten en dan meteen huilen. Dus even ontlading ook. Dat huilen van niet mee naar huis willen was ook even heel taai moet ik zeggen na een lange dag werken.. dan denk je echt van ik heb jou zo gemist en jij mij dus totaal niet. Hij vond het ook altijd echt heel leuk op de opvang maar ik weet ook echt zeker dat hij graag thuis is en mij ook graag ziet dus ik geloof de theorie wel :p