53 Reacties
5 jaar geleden
Hoe oud is je kindje?
Ik merk bij mijn zoon dat de flessen ook niet altijd lekker gaan, bij verborgen reflux komt de voeding omhoog en slikken ze het door maar dit is niet prettig voor je kindje.. ik denk soms ook dat hij een beetje verborgen reflux heeft.. soms heb ik het idee dat hij een beetje over prikkelt is.. hier heb ik na een verjaardag met veel geluid een flink huilende oversture baby want die trekt al dat geluid niet.. ook dan zijn de flessen een opgave.. het is moeilijk inschatten wat het dan daadwerkelijk is..
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Brenda83
Hoe oud is je kindje?
Ik merk bij mijn zoon dat de flessen ook niet altijd ...
Mijn dochter is bijna 6 weken . Het is ook erg lastig om erachter te komen wat het precies is ... ze is sowieso vaak en veel onrustig. Ik vermoedde eerder al verborgen reflux, omdat ik haar regelmatig hoor slikken . Ook steekt ze veel haar tong uit. Komt ook vaker voor bij verborgen reflux. Ik ben bang dat haar slokdarm inmiddels geïrriteerd is geraakt 😔 maandag gelijk maar bellen ...
5 jaar geleden
Reactie op GWE
Mijn dochter is bijna 6 weken . Het is ook erg lastig om erachter te komen ...
Moeilijke is.. dat je niet veel kan doen tegen verborgen reflux 🥺 en het is zo sneu als die kleintjes pijn of ongemak hebben..
Idd maandag toch voor de zekerheid na laten kijken al ben ik bang dat er niets is wat je kan doen..
5 jaar geleden
Reactie op GWE
Hoe ben je daar achtergekomen..? En hoe lang moet je deze medicatie gebruik ...
Ik had het vermoeden al 3 weken. Maar ik twijfelde tussen honger en reflux. Mijn tweede kindje had ook reflux. Bij hem kwam de melk er in golven uit en zodra hij plat lag krijste hij het uit van de pijn. Nu bij mijn zoontje komt de melk er niet uit maar begon hij steeds meer te slikken. Op zijn handjes te zuigen en wilde continu drinken en onrustig aan de fles. Ik ben eerst begonnen met jbpm om dat ik dacht dat hij maar niet verzadigd raakte. Toen kwam het slikken erbij en begon sinds vorige week steeds onrustiger te worden en krijste het ook uit. Wij zijn naar de huisarts gegaan en ik heb mijn vermoeden uitgelegd. Op dat moment was hij ook onrustig en zag de dokter ook dat hij last had. Maar omdat ze niet in de slokdarm kunnen kijken heeft deze de medicijnen afgaande op mijn verhaal toch voorgeschreven onder het mom van baadt het niet dan schaad het niet. Het is een maagzuur remmer die het zuur afneemt. Dezelfde als die mijn tweede kindje ook heeft gehad. Nexium heet het. Zitten geen bijwerkingen aan. Binnen een paar dagen merk je al duidelijk verschil als het daadwerkelijk verborgen reflux is. Ons kindje was de tweede dag al veel relaxter. Drinkt nog steeds onrustig maar dat komt ook omdat hij gulzig is. Daarom hebben wij de jbpm we ook nog bij gelaten. Ook voordeliger voor de reflux omdat de voeding beter in het maagje blijft. Als je echt aan verborgen reflux denkt zou ik zeker je standpunt duidelijk maken bij de ha.
5 jaar geleden
Reactie op Millinsja
Ik had het vermoeden al 3 weken. Maar ik twijfelde tussen honger en reflux. ...
Hoe lang de medicijnen blijven gebruiken is een beetje de vraag . Ik heb bij mijn tweede toen hij een half jaar was ongeveer zonder geprobeerd op advies van de kinderarts en dat ging goed. Deze ronde moet ik het ook weer aankijken.
5 jaar geleden
Hier net hetzelfde maar is pas sinds enkele dagen dat ze ook af en toe spuugt, zij is morgen 6weken..
5 jaar geleden
Hier ook een kindje met verborgen reflux . Hier gaan de flessen ook moeizaam. Bij mijn man wil ze helemaal niet drinken en bij mij moeizaam. Als ze wakker is wordt ze vaak na een paar slokken drinken al overstuur. Het begint net kronkelen en dan hoor ik wat omhoog komen in de slokdarm. Heel sneu. Dan kan ik gelijk stoppen. Ik voed haar veel half slapend in de draagdoek. Dan drinkt ze het beste en veel rustiger.
We hebben al ingedikte voeding, ben bij een osteopaat geweest en sinds anderhalve week omeprazol via de huisarts (zelfde idee als nexium wat ik hier eerder las). Ik vind het hier nog niet echt beter gaan. Dus maandag weer contact met de huisarts. Het schijnt wel wat tijd nodig te hebben en om in te werken dus ik wacht het wel af. De huisarts zei tegen ons dat we in ons achterhoofd moeten houden dat ze een koemelkallergie kan hebben. Ze hoeven niet eens alle symptomen te hebben. Gezien je meisje wel gelijk diarree heeft naast reflux zou een koemelkallergie ook nog de oorzaak kunnen zijn. Zou het eens vragen bij je volgende consult.
5 jaar geleden
Hier lijkt het ook het geval. Veel opborrelend maagzuur en slikken. Plotseling veel minder drinken en heel traag. Wel happen, dus wel dorst, maar na paar slokken stopt ze weer. Wil alleen maar rechtop slapen. En spuugt veel sinds een aantal dagen (daarvoor slikte ze alles in) en stinkt enorm naar maagzuur.
Naast deze klachten ook enorm veel buikpijn en niet kunnen poepen.
Donderdag bij huisarts geweest. Die denkt eerder aan koemelkallergie (aangezien ik dat ook heb). Moet nu Pepti (obv geitenmelk) geven en laxeersiroop. Als het met een paar dagen niet beter gaat krijg ik verwijzing naar kinderarts om verder te onderzoeken (oa op reflux). Vooralsnog geen verbetering, dat wordt dus morgen bellen voor verwijzing ;)
Tip: blijf aankloppen bij hulp instanties, laat je niet afschepen met “het is een fase en gaat wel over”!
5 jaar geleden
Ik twijfel of mijn zoontje verborgen reflux heeft. Hij is nu 9 weken en sinds een week steeds meer aan het slikken na de voeding, tong uitsteken, niet plat willen liggen, veel aan handjes sabbelen en geeft bijna elke voeding mondjes terug. Hij heeft geen honger, wilt niet weer terug aan de borst. Hij drinkt sinds twee dagen ook korter aan de borst (7 min ipv 11 min gemiddeld, geef 1 per keer).
Ik twijfel, omdat het ook samen kan vallen met het tweede sprongetje. Wat denken jullie?
VRIEND
5 jaar geleden
Hier ook een kindje met verborgen reflux . Hier gaan de flessen ook moeiza ...
Hopelijk gaat het snel wat beter !
Sinds ik gestopt ben met borstvoeding, gelijk over gegaan naar Nutrilon hypo allergeen voor minder kans op koemelkallergie (astma etc in de familie). Dus twijfel of het koemelkallergie zou kunnen zijn hier.
Wel al 7 dagen diarree . Een keer of 7 per dag volle luier . Bij de eerste slok borrelen haar darmen en de luier is vrijwel meteen vol . Zo zielig .. na ongeveer 100 ml wil ze niet meer drinken . Ontroostbaar huilen . Probeer vanaf vandaag 7 x voeding aan te bieden ipv 6 keer , zodat ze wat minder per keer hoeft te drinken . Hoop dat het helpt . Morgen maar weer naar de huisarts 😢
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op LucaValentijn
Ik twijfel of mijn zoontje verborgen reflux heeft. Hij is nu 9 weken en sin ...
Klinkt wel echt als verborgen reflux ... het kan best zijn dat drinken dan pijnlijk is geworden vanwege een wat geïrriteerde slokdarm 😔
Minimaal een half uur na het voeden zoveel mogelijk rechtop houden...
5 jaar geleden
Reactie op GWE
Hopelijk gaat het snel wat beter !
Sinds ik gestopt ben met borstvoeding, ...
Hier beetje het zelfde,
Dan geen diaree.
Maar wel ontroostbaar en krijsen van dr pijn. Vandaag bij de dokter geweest. Zoë heeft verborgen reflux en zwaar geïrriteerde slokdarm hierdoor nu kijken of het met jbpm beter gaat anders medicijnen
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Lisaas
Hier beetje het zelfde,
Dan geen diaree.
Maar wel ontroostbaar en krijsen v ...
Hier hetzelfde . Eerst johannesbroodpitmeel, anders medicatie. Ik ga in plaats van jbpm, gelilact gebruiken. Blijkt minder bijwerking te hebben voor de darmen . Heb het besteld en moet nog beginnen . Hoop zo dat het helpt !