5 Reacties

2 jaar geleden

Effe extra aanvulling voor mensen die niet weten wat het is. Dat is dat het plasgaatje niet midden op de eikel zit maar meer na beneden.

2 jaar geleden

Ik heb geen ervaring hiermee maar vind het wel jammer dat het cb je zo zonder info naar huis laat gaan. Ze zouden eens op training moeten met zijn allen... Misschien vindt de operatie rond die leeftijd plaats omdat het meestal voor/rond die tijd wordt gesignaleerd? Hoeft nog niet te betekenen dat het later slecht is of zo denk ik hoor. Proberen je niet gek te laten maken door alles wat je leest, al is dat moeilijk soms. Kun je snel terecht in het ziekenhuis?

2 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ik heb geen ervaring hiermee maar vind het wel jammer dat het cb je zo zond ...
Ik ga niet naar het CB loop onder controle bij ziekenhuis vanwege vroeg geboorte. Daarom vond ook zo gek dat ze niet veel wisten

2 jaar geleden

Reactie op Patjuuh

Ik ga niet naar het CB loop onder controle bij ziekenhuis vanwege vroeg geb ...
Oh dan heb ik dat er zelf van gemaakt, haha. Hopelijk kun je snel terecht en kunnen ze al je vragen beantwoorden!

2 jaar geleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat je als moeder meer informatie wilt, want als je kindje een operatie moet ondergaan, is dat super spannend ❤ Op de site van het Radboud vond ik dat het de voorkeur heeft om het tussen de 12 en 18 maanden te doen, omdat de kleine er dan minder van meekrijgt (https://www.radboudumc.nl/patientenzorg/behandelingen/hypospadie-bij-kinderen) en er dus ook minder last van heeft. Met een echte operatie heb ik dus geen ervaring, maar wel met een kleine ingreep bij een baby. Ons zoontje had bij de geboorte een erg kort tongriempje, zodanig dat het later zijn spraak en tonggebruik zou kunnen belemmeren. Het had de voorkeur om het zo snel mogelijk te laten verhelpen, bij voorkeur rond de 6 weken. Omdat de bevalling ook voor de kleine behoorlijk heftig was geweest, heb ik ervoor gekozen om zijn tongriempje pas met 3 maanden te laten klieven. Nog steeds erg jong, maar hoe ouder hij wordt, hoe meer last hij ervan zou hebben. Hoe ik het begrijp, is dat met deze operatie dus een beetje hetzelfde. Medisch gezien, is er niet altijd een reden om in te grijpen, maar om ervoor te zorgen dat een kindje er zo weinig mogelijk last van heeft (ook bij het zindelijk worden), wordt een operatie het liefst op zeer jonge leeftijd uitgevoerd. Wellicht dat je daar nog naar kunt vragen, of dat het het proces van zindelijk worden nog kan beïnvloeden, omdat je zoontje iets ouder is bij de operatie. Het is in ieder geval een operatie die met regelmaat wordt uitgevoerd (1 op de 200 jongetjes wordt met hypospladie geboren) en je mag daarom wel verwachten dat ze je meer info kunnen geven. In ieder geval heel veel succes en een dikke knuffel! ❤