31 Reacties

3 jaar geleden

Oooh ik herken dit zo! En echt, wat goed dat je hier zo eerlijk over durft te zijn! Dat is al een stap. Het is echt niet erg om er doorheen te zitten, het is gewoon zwaar! En wat ontzettend goed dat je hem een nachtje weg brengt, die stap heb ik nog steeds niet durven nemen. Weet dat je niet alleen bent en vraag de hulp die je nodig hebt! Je mag zo trots zijn op jezelf!😘

3 jaar geleden

Lieve schat, er is denk ik maar 1tip die ik je kan geven. Schakel een slaapcoach in. Die kunnen jou hiermee helpen. Verder praat met je partner en familie, want zo kun je geen leuke moeder zijn en ga je eraan onder door. Ik wens je heel veel sterkte 😘 Wat de slaapcoach betreft. Slaaptipsvoorbaby is een goede.

3 jaar geleden

Wat betreft je ouders daar moet je je echt niet schuldig over voelen, zij weten ook dat het zwaar kan zijn met een baby en ze zullen niet oppassen als ze van tevoren geen rekening hadden gehouden dat ze de nacht wakker zouden kunnen zijn! Wat betreft je 'einde van je Latijn' ik snap heel goed hoe dat voelt maar het wordt echt wel beter al duurt het bij het ene kindje langer als bij het andere kindje! Misschien kun je online tips vinden hoe je het beste om kan gaan met het bedritueel. Bijvoorbeeld Badje, olie met lavendel, flesje, knuffelen, verhaaltje voorlezen etc. En het dan zo maken dat het past in jullie schema. En als je zoontje overdag slaapt ook je slaap pakken! In het begin dacht ik echt wat een onzin.. ik red het prima.. tot ik inderdaad ook echt opgebrand begon te raken en merkte dat de slaap tekort alles onder druk zette! Nu rust ik elke dag als mijn zoon rust (vooral liggen, filmpje en even niks.. soms val ik in slaap) en ik doe dat echt elk momentje dat hij rust.. smorgens en smiddags.. bewust want dan trek ik de nachten wat beter!! Hopelijk houd je wel moed! Want er komt echt wel een tijd dat ze gaan doorslapen!! Kijk online ook even naar sprong 6 want ook daar krijgen onze kindjes mee te dealen in deze periode! Heel veel sterkte en kop op! Je kan het! Je bent een top mama! Laat je niet kisten!!

3 jaar geleden

Weet dat je niet alleen bent! Ook hier een kleintje die nog nooit doorgeslapen heeft, veel en vaak wakker is snachts en om 5u weer wakker is. Ik zei ook tegen mijn man laatst dat ik het zo zwaar vind dat ik af en toe zelfs spijt heb, terwijl ik dol op ons kindje ben. Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld omdat ze ook overdag nauwelijks sliep, dat is nu na 2 weken enorm verbeterd maar de nachten zijn nog ingewikkeld. Ik kan het je wel aanraden als je het kan betalen want het is vrij prijzig.. Anders eens langs de huisarts? Wie weet kan de praktijk ondersteuner je helpen. Die kan je kindje niet laten slapen maar wel samen kijken naar hoe je daar mee om kunt gaan. Ook met dat schuldgevoel naar je ouders toe. Zodat je in ieder geval af en toe kan bijslapen. Verder geen tips maar weet dat je niet alleen bent!!

3 jaar geleden

Ik herken dit helemaal! Ook mijn zoontje van 8 maanden heeft nog nooit een nacht doorgeslapen, ‘s nachts zijn we soms uren bezig hem te troosten en de afgelopen nachten was hij ieder uur wakker😕 Door het slaapgebrek merk ik ook dat ik veel minder van hem kan genieten en regelmatig zit ik er helemaal doorheen. Je kan ook gewoon niet meer helder nadenken als je zo moe bent! Als ik hem af en toe een nacht naar mijn moeder breng helpt het me om te bedenken dat één nacht slecht slapen heel anders is dan 8 maanden, en dat zij het de nachten erna wel weer inhaalt. Ik ga verder geen advies geven want mijn ervaring is dat je dat al genoeg krijgt😉 maar wij hebben wel een slaapcoach ingeschakeld.

3 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje van 8 maanden heeft ook nog nooit doorgeslapen. Ik doe het alleen en soms val ik echt om.. vooral omdat sporten mijn uitlaatklep was en waar ik energie van kreeg maar dat kan nu ook niet echt met alles dicht. Mijn tip is ga heel vroeg naar bed. Ik leg Frenkie om 18.30 weg en ga zelf niet veel later slapen. Vaak zijn de eerste uurtjes tot 23u ongeveer gewoon prima, daarna gaat hij spoken. En is om 5u klaar wakker. Ik heb een koffie2go zaakje dus werk ook nog steeds fulltime. Soms weet ik t ook echt even niet meer maar het wordt echt beter als ik mn zussen moet geloven. Hang in there!! En anders zijn wij er om erover te praten xx

3 jaar geleden

Op de website en instagram van snuggle&dreams (populaire slaapcoach in België) vind je veel goede tips. Ons dochtertje werd veel wakker voor de tut die ze kwijt was en zij had als tip in haat boeken knuffeldoekje met 2 tutjes aan introduceren en sindsdien moeten wij niet meer uit ons bed snachts

3 jaar geleden

Wat herkenbaar. Misschien kun je proberen om hem bij je in bed te nemen en eventueel kan Bachbloesem helpen? En je kindje bij je ouders brengen is juist fijn als dat kan. Jij moet echt even bijtanken anders val je om! Onze kleinzoon heeft pas voor de 1e keer bij ons geslapen en heeft mijn dochter 12 uren geslapen! Zij is alleenstaand en is dus extra zwaar want niemand kan het overnemen. Verder halen wij onze kleinzoon op woensdag en vrijdag op zodat zij kan poetsen/ rusten en dat heeft al veel meer rust gebracht. Ik hoop dat je snel een manier vindt om bij te tanken. Zal geen dag te vroeg zijn. Sterkte!!

3 jaar geleden

Hoi hoi, onze dochter is ook 8.5 maand en heeft welgeteld 3 nachten doorgeslapen.. wat was ik toen blij. Hier is ze nu ook nog steeds elke nacht wakker en zonder een voeding slaapt ze gewoon niet. Volgens het cb moet ik daar niet op in gaan anders krijgt ze een fles te veel maar het zal wel, ik doe het wel! Ik ben ook gebroken, dus elk momentje dat zij overdag slaapt ben ik ipv de wasmand opruimen even gaan liggen. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Hoop voor jou en de andere moeders en natuurlijk voor mezelf dat de kindertjes snel een keer door zullen slapen.. tot die tijd voor iedereen; sterkte met de slapeloosheid.. 1 troost je bent niet alleen🌻

3 jaar geleden

Ik herken dit ook met mijn baby die van 10 mei is.. Ik werk 3 dagen, om de dag, dus dat valt nog mee als ik jou zo hoor dat je er elke dag gewoon moet zijn.. Bij mijn oudste duurde het slechte slapen korter naar mijn idee maar ook hij was geen fanatieke slaper in de eerste maanden. Wij hebben hem toen 2x laten huilen (echt behoorlijke poos) omdat hij nooit in slaap kon komen met naar bed brengen. Bij hem hielp dat direct en heeft hij sindsdien (op periodes van tandjes na) altijd doorgeslapen. Ook nu (hij is 4) gaat hij zelfs met plezier naar bed en is hij zo vertrokken. Dus ik weet wel dat t goed gaat komen. Maar het is gewoon zwaar. Bij mn jongste haalt dat laten huilen niks uit naar mijn idee. Paar keer geprobeerd maar dan werd hij alsnog weer een keer schreeuwend wakker en ging gewoon helemaal tegen mn wil in eerlijk gezegd. Daarover ook weer onenigheid met mn man, wat het dan nog zwaarder maakt ofzo. Maar goed wat mij helpt is te waarderen en te danken voor de momenten die wel goed gaan, zoals als hij overdag heel zoet kan zijn en dan ben ik gewoon blij dat hij weet dat ik er ben als hij het moeilijk heeft en geloof ik dat hij ook daardoor zo blij kan zijn. Verder niet te veel inplannen en geen hoge verwachtingen hebben van wat ik gedaan moet krijgen op een dag, anders raak ik super gefrustreerd en voel ik me een me een mislukkeling. En dus de gedachte en hoop van het gaat echt op een dag beter! Heel veel succes 🤗 je bent niet de enigste moeder met deze gevoelens en weinig slaap.. hou vol 💕

3 jaar geleden

O, ik ken dit gevoel zo goed! Wij moesten er tot 7,5 maand ook vaak minimaal 4/5 keer uit. Soms ook nog vaker. en als zij dan eenmaal sliep, kon ik vaak zelf niet slapen omdat ik dacht “ze wordt zo toch weer wakker”. Sinds 8 maand slaapt ze wat beter en soms door, maar ik durf er nog niet teveel hoop op te leggen.. sindsdien gebruiken we ook een speendoekje, ik weet niet of je kindje met een speentje slaapt? het is wel echt belangrijk om aan jezelf te denken hoor! Toch gewoon lekker gaan slapen als hij bij je ouders slaapt. Ik heb zelf ook professionele hulp ingeschakeld, om het wat beter vol te kunnen houden. Ik was namelijk ook compleet over mijn grenzen gegaan. En snuggles en Dreams zoals hieronder ook aangegeven wordt, gaf ons ook wat houvast. Gaf ook het vertrouwen, dat wij het allemaal best goed deden, maar dat ze gewoon een slechte slaper is. Ik begon namelijk ook heel vaak aan mijzelf te twijfelen. Ons kleintje slaapt nu sowieso 1 keer in de week bij opa en oma. Eerste keer sliep ik zelf ook slecht, maar dat went ook naarmate je het vaker doet. In ons geval vinden we het nu soms ook heeeerlijk 😂

3 jaar geleden

Mijn dochter is 8 maanden en heeft ook nog nooit die geslapen. Wat heel normaal is uiteraard. Laat je niet gek maken door kindjes die wel toevallig door slapen. Door het werk van mijn partner doe ik de opvoeding zo goed als alleen. En uit logeren kan niet. Voel je dus niet schuldig maar neem het ervan en probeer je rust te pakken als je kindje even weg is. Hier gaat het na maanden letterlijk elk uur huilen en krijsen iets beter en is het 4 a 5 keer per nacht dat ik eruit moet. Ja ook ik ben op maar stoppen is geen optie.

3 jaar geleden

Slaap is heilig en vooral zo broodnodig. Heel logisch dat dit ook invloed heeft op je eigen gezondheid en mentale gezondheid. De enige tip die ik kan geven: zoek een slaapcoach. Soms kan je met kleine aanpassingen een wereld van verschil maken. Wij zijn enorm geholpen geweest door snuggles en dreams. Deze vind je ook op instagram en zij deelt regelmatig tips.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar.. Mijn zoontje van bijna 9 maanden heeft ook nog nooit doorgeslagen. Als hij s nachts wakker wordt slaapt hij vaak alleen weer in als hij drinken heeft gekregen (ik geef borstvoeding). Je doet het zo goed! Je staat elk moment van de dag klaar voor je kleine. Dat is echt niet niets en zoo waardevol! Ik ben door werk, slaaptekort,.... overspannen geraakt. Je bent niet alleen. Doe wat je kan voor je kleintje en dat is goed genoeg. Ik slaap wanneer hij slaapt, dat helpt mij enorm. Met mijn zoontje zijn we naar de osteopaat geweest. We kwamen er toen achter dat hij ongemakken in zijn lichaam had en dat heeft al geholpen. Daarnaast zijn wij voorstander van natuurlijk ouderschap en een slaap coach past dan ook niet bij ons. Wij zijn online de happy baby coach tegengekomen zijn heeft een cursus gemaakt liefdevol zelfstandig slapen. Deze volgen wij nu en geeft ons heel veel inzichten en mijn zoontje slaapt nu steeds vaker langer dan 2 a 3 uur achter elkaar s nachts!

3 jaar geleden

Reactie op Gabriellenaomi

Oooh ik herken dit zo! En echt, wat goed dat je hier zo eerlijk over durft ...
Dankjewel voor je reactie! Het doet met goed om te lezen dat dit topic openen al een stap is en dat dat erkent wordt. Het voelde als zo'n last want ik wil helemaal niet als een slechte klagende moeder overkomen...

3 jaar geleden

Reactie op Corine-24

Lieve schat, er is denk ik maar 1tip die ik je kan geven. Schakel een slaap ...
Bedankt voor je tip! Ik heb van Slaaptipsvoorbaby de slaapgids 0-4 jaar aangeschaft. Helaas heb ik hier nog niet heel veel baat bij maar ik blijf doorzetten.

3 jaar geleden

Inderdaad , weet dat je niet alleen bent . Wij hebben een tweeling en geen van de 2 slaapt een nacht door. Dus ken het gevoel. Maar inderdaad als je je ouders hebt maak daar gebruik van en voel je niet schuldig daarvoor. Ik heb dit niet. Dus probeer de nachten dat je kindje ergens anders kan slapen goed door te slapen en je krachten op te doen. Je bent geen slechte mama als je toegeeft dat je niet meer kan. En probeer te slapen of te rusten wanneer je kindje slaapt. Of wanneer hij naar bedje gaat ook naar bed te gaan. Het is moeilijk en denk dat veel mama’s dat wel ondervinden. 😊

3 jaar geleden

Wij maken hetzelfde door. Hebben in bijna 3 jaar tijd nog geen nacht doorgeslapen. De oudste wordt nog steeds helemaal overstuur wakker in de avond of nacht en komt dan naast ons liggen. De jongste is vaak al voor haar wakker en met geen mogelijkheid is eigen bed weer te krijgen. Alleen maar krijsen. Helaas loft ze naast mij ook niet rustig, met als gevolg dat we hele nacht weer bijna wakker zijn. Ik heb geen tips, wij hebben alles hier geprobeerd. Slaaptipsvoorbaby's haalt hier ook niets uit. We hebben 2 'fomo kindjes', en het zal vast ooit beter worden.

3 jaar geleden

Sterkte! Mijn oudste dochter sliep ook voor geen meter, ging met 1.5 echt pas doorslapen (is nu 4) maar is nu de beste slaapster! Geen idee waarom ze niet doorsliep. Soms hebben die kleintjes veel te verwerken ofzo. Zoek vooral hulp! Dit is eigenlijk al de eerste stap:) En anders, is het een idee dat jij bij je ouders slaapt en je kleine wordt verzorgd door je partner? Er komt ooit echt licht aan het einde van de tunnel, ookal lijkt die tunnel nu nogal lang 😘

3 jaar geleden

Je schamen om deze gevoelens is helemaal niet nodig. Het zijn hele normale gevoelens en gedachten en zeker voor ouders die kampen met structureel slaapgebrek. Hier ook een 8 maander die nog nooit een nacht heeft doorgeslapen. Wij zijn uiteindelijk gegaan voor veilig samen slapen. Sinds hij een deel van de nacht bij ons in bed ligt, slaapt hij veel beter. Hij heeft kennelijk onze nabijheid nodig in de nacht