48 Reacties

3 jaar geleden

Misschien kun je het eerst proberen met de slaapjes overdag? En dan uitbouwen naar de nacht? Onze zoon slaapt al heel lang in ledikant op eigen kamer...maar wij hebben de overgang toen zo aangepakt

3 jaar geleden

Campingbedje?

3 jaar geleden

Hoe zijn de slaapjes overdag? Bij ons gaat het overdag prima alleen hij vindt het nog best moeilijk om de hele nacht alleen te liggen. Veilig en warm bij mama is zoveel fijner en dus gaat hij om 19 uur naar zijn eigen bed tot hij wakker wordt rond 23/00 uur. Slapen we tot 7 uur toch samen 😉 voor ons werkt dat goed en is een keus natuurlijk (snap waarom je het wil proberen)! Ik zou bij de slaapjes overdag beginnen mocht je dat nog niet doen, verder nog geen tips!

3 jaar geleden

Zoek op insta even ‘heysleepybaby’ op. Zij heeft echt heel veel goede tips! Check ook de highlights, daar staan paar goede stories hierover opgeslagen.

3 jaar geleden

Wij hebben net hetzelfde probleem en vinden ook niet meteen een oplossing, dus ik lees mee!

3 jaar geleden

Klinkt alsof je kindje nog erg nood heeft aan jouw nabijheid...wij gaven daar gewoon aan toe en volgden haar daarin.

3 jaar geleden

Ik volg, zelfde probleem. Samen slapen is fijn, totdat het je opbreekt.. Aan de ene kant erg fijn om met mijn kindje 's nachts te knuffelen, maar een zere rug en slaapgebrek werken niet mee. Zeker niet als je, net als ik, overdag een drukke baan hebt. Ik was eerst ook helemaal pro samen slapen, maar het werkt geleidelijk aan steeds minder goed voor ons😔

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. 😛 overdag slaapt hij ook op mijn schoot waardoor ik eigenlijk ook geen vrije tijd heb om bv de afwas te doen. In het kinderdagverblijf slaapt hij vreemd genoeg wel gewoon in een bedje.

3 jaar geleden

Bizar hoe anders alle kindjes zijn. Mijn meisje wil echt niet in de buurt zijn van mensen als ze moe is. Enige wat werkt is een bedje in een donkere kamer. Het lijkt mij soms heerlijk om in de ochtend samen te slapen maar dit wil ze niet, dat doen we dus ook nooit. Ik zou een slaapcoach adviseren trouwens. Die hebben zulke goede tips en manieren om dit te doorbreken. Kost wel wat, dat wel.. moet je ook kunnen betalen natuurlijk. Succes X

3 jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem, begonnen na een nachtje logeren bij opa en oma. Heb overlegd met het consultatiebureau, zij gaven me hele goeie tips en na 2 nachten bikkelen gaat het nu echt super goed! Succes!!

VRIEND

3 jaar geleden

Geen ervaring mee , maar wellicht kan het helpen haar ledikant eerst bij jullie op de kamer te zetten ipv de co-sleeper. Dan steeds wat verder bij het jullie bed vandaan zetten. Iedere dag een stukje verder . Overdag in eigen kamer en dan uiteindelijk de nacht ook :)

3 jaar geleden

Reactie op Anne-Eva

Ik had hetzelfde probleem, begonnen na een nachtje logeren bij opa en oma. ...
Dan zijn we natuurlijk he benieuwd naar die goede tips ;-)

3 jaar geleden

Reactie op Savikmoi

Dan zijn we natuurlijk he benieuwd naar die goede tips ;-)
Elk kindje is natuurlijk anders, maar bij ons was het zo dat de drama begonnen was na een nachtje logeren bij opa en oma. CB zei: elk kindje wordt ‘s nachts een aantal keer wakker, is normaal. Maar in ander bedje wakker worden is niet vertrouwd en dus “onveilig”, daardoor ontstaat dat gillen/huilen. Hun advies was om elke keer dat kindje huilt, na 5-10 minuten terug te gaan (altijd precies evenveel minuten, dus timer zetten, zodat kindje precies weet wanneer je komt). Dan uit bed halen, knuffelen en zoiets zeggen als: “ssst, stil maar, mama/papa is hier. Ga maar weer lekker slapen en dan zien we je morgen”. Dan weer wakker terug leggen in bed. Niet op je arm in slaap wiegen, anders leert je kindje niet dat het bedje veilig is. Je partner precies hetzelfde laten doen, dus vooraf afstemmen wat je gaat doen. Als je kindje eerder door kon slapen, zal hij/zij dat nu ook weer kunnen. Als kindje eerder ook geen flesje of iets nodig had in de nacht, dan nu ook niet geven. Zij zei dat haar ervaring was dat het dan bijna altijd na 3 nachten weer goed was (bij ons al na 1 nacht!). Heel veel succes! Hopelijk werkt dit voor jullie ook!

3 jaar geleden

Hele herkenbare situatie. Wij hebben dat ook gehad. Toen onze meid 7 maanden was was het raak , niet meer willen slapen in haar bed hele nachten was ik op. Dit brak mij op dus heeft ze 3 maanden bij ons in bed gelegen. Super gezellig en fijn haar dicht bij me te hebben , maar ik sliep heel slecht. Wat ik toen heb gedaan en heb er een heel weekend voor uitgetrokken. En vaste routine als ze naar bed ging, iedereen dag zeggen papa , de hond en mama boven. Terwijl we de trap op liepen al tegen der zeggen zo lekker gaan slapen. Samen de gordijnen dichtdoen, voordat ik haar in bed legde weer zeggen zo ga je lekker in je eigen bedje slapen. Een muziekje aanzetten van der muziek mobiel, toestoppen en 2 doekjes bij der hoofdje. Nachtlampje aan en bij der zitten naast haar bed. Als ze dan begint te huilen laten liggen en zeggen alles komt goed, doe maar rustig mama is bij je. Als ze zwaar overstuur werd even uit bed halen tot ze rust is en eigenlijk de stap herhalen. Tegen haar zeggen lekker in je bedje slapen , toestoppen en weer muziekje aan. Weer naast haar zitten. En dit steeds herhalen tot ze echt rustig is dan de kamer uit. 1ste nacht was pittig , soms duurde het 1,5 uur tot ze rustig werd. En was dit bijvoorbeeld maar voor een uurtje. Vooral zelf rustig blijven. weinig geslapen, maar wel doorzetten. 2e nacht ging het al beter toen lukte het na 20 min dat ze rustig werd. En hoefde ik er in de nacht maar 5 keer uit. 3e nacht was ze gelijk rustig toen ik haar in bed ging leggen en 3x er nog uit. Nu slaapt ze soms zelfs al een nachtje door. Of hoef ik er nog maar 1x in de nacht uit. We blijven dezelfde routine doen. Voor elke baby is het natuurlijk anders maar hier helpt het perfect.

3 jaar geleden

Dit boek zou iedereen moeten lezen die een baby heeft met slaap problemen. Super praktisch, leest makkelijk en is niet zo dik. Hier na 2 dagen al resultaat en na 3 dagen hadden wij een baby die wij niet kenden. Na 8 maanden EINDELIJK rust. Echt meiden, koop dat boek!! Het is de 13 euro zooooo waard.

3 jaar geleden

Reactie op Sim-cat1986

Dit boek zou iedereen moeten lezen die een baby heeft met slaap problemen. ...
Helaas wel heel baby onvriendelijk

3 jaar geleden

Je kindje heeft gewoon nabijheis nodig...

3 jaar geleden

Reactie op Doriensophia

Je kindje heeft gewoon nabijheis nodig...
Ieder kind heeft nabijheid nodig. Dat kan je op verschillende manieren bieden natuurlijk... Ik heb ook een kindje dat niet graag alleen slaapt, maar we zijn nu op een punt dat dit ook op het kdv problemen geeft. Dat zorgt zowel bij haar als bij mijzelf voor stress. Ik kan tenslotte niet op het kdv met haar in één bed gaan liggen 😉

3 jaar geleden

Ik ben net een week bezig. Mij zoontje heeft tot hij 1 werd bij mij geslapen. Nu laat ik hem in zn eigen kamer en eigen bed slapen. Eerste nacht was een drama maar ben continue bij hem blijven zitten en sussen. Vandaag ging het overdag al heel goed. Ik bleef bij hem. Ik zong en klopte op zijn rug en in p minuten was hij weg. En nu net heb ik het zelfde gedaan. Duurde wel een half uur maar hij slaapt in eigen bed. De eerste dagen is het flink doorzetten de hele nacht. En het zal met de dag beter gaan. Laat zien dat je er bent. En dat ze niet alleen zijn maar geef niet toe door ze eruit te halen.

3 jaar geleden

Ik volg :)