15 Reacties

5 jaar geleden

Had onze zoon ook bij de geboorte maar die had er een randje voor zitten. Nu 6 weken later ziet het er volkomen normaal uit. Wij hebben er niks aan gedaan. Maar als je het niet vertrouwd kun je het cb vragen of de huisarts

5 jaar geleden

Zulke nagels heeft ons zoontje ook bij zijn grote tenen. Cb zegt het gewoon aankijken. Miss groeit het goed en als het rood wordt of er komt oud uit ofzoiets, dan contact opnemen met cb of huisarts

5 jaar geleden

Hoe oud is je kindje?

5 jaar geleden

Reactie op Brie

Hoe oud is je kindje?
1maand oud en hij is zo ermee geboren

5 jaar geleden

Hier hetzelfde, ook een maand oud en zo van bij de geboorte. Gok dat het er wel uit zal groeien. Zolang hij geen pijn heeft of het niet ontsteekt zou ik me er geen zorgen over maken.

5 jaar geleden

Heeft mijn kindje ook! Maar ik weet er verder niets van 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Had mijn zoontje ook. Nu, 6,5 week later ziet het er normaal uit.

5 jaar geleden

Mijne precies hetzelfde!

5 jaar geleden

Heel normaal. Heb het toen gevraagd bij het cb en zo ziet het er vaak uit. Niks om je zorgen over te maken!

5 jaar geleden

Ik vroeg t meteen na de geboorte hahah. Is normaal. Groeit vanzelf normaal

5 jaar geleden

Mijn kleintje had hier ook last van, ik gaf het aan bij de JGD en die rade aan als het ontstoken was via de huisarts te gaan anders geen stress. Wat Ik deed was zijn grote teentjes masseren na het badderen zodat het een beetje los zou komen na enkele dagen/weken is het vanzelf eruit gegroeid.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dit ook, alleen is het bij haar inmiddels een beetje ontstoken. Gewoon goed in de gaten houden, en als het rood word even langs de huisarts. Ik kreeg van de huisarts het advies het een paar minuutjes per dag te weken in de soda, en eventueel als het nageltje week is te kijken of ik het met een pincetje uit de huid kon halen. Een medisch pedicure gaf me de tip een flosdraadje onder het nageltje te doen, om de groei de goede kant op te leiden 😄

5 jaar geleden

Reactie op DDDEEM

Mijn dochtertje heeft dit ook, alleen is het bij haar inmiddels een beetje ...
Even ter aanvulling. Echt al wel rood en wat geïrriteerd/ontstoken, en toch vond mijn huisarts de aanpak die ik beschreef voldoende..

5 jaar geleden

Reactie op DDDEEM

Even ter aanvulling. Echt al wel rood en wat geïrriteerd/ontstoken, en toch ...
Wat zielig 😢. Ben je net op de wereld begint het gedoe al met ingegroeide teennagels 🙄

5 jaar geleden

Mijn zoontje had een dag na de geboorte een ontstoken nagel aan de vinger. Dit heeft zeker 2 weken geduurd. Ik heb de nagel in soda gedaan en iedere dag nagelriemolie erop gedaan en masseren. De dikke teen heeft hij ook dat het bijna ingroeid en die masseer ik ook dat zei de podotherapeut.