15 Reacties

5 jaar geleden

Hoop luiers, doekjes, spuugdoekjes, 2 setjes kleding, zalfjes, zetpillen, voedingstoren, flessen

5 jaar geleden

Mijn dochter is bij m'n ouders dus die heb ik al een pak billendoekjes en luiers gegeven. Verder geef ik gewoon de luiertas mee met flesje + voeding, schone kleertjes, spuugdoekje, extra speen, zonnebrand noem maar op.

5 jaar geleden

Voor de opvang hoef je geen luiers natuurlijk, voor naar oma is dat wel handig! Verder geef ik dan gewoon de luiertas mee: -sudocreme -bepanthen -schoon zetje kleren -spuugdoekje -hydrofiele doek -poedertoren met voeding -flesjes -extra speentje -zonnebrand

5 jaar geleden

Voor bij de oppas (moeder) heb ik allee extra meegenomen daarheen zodat het daar kan blijven. Hoeft het niet telkens mee op en neer.

5 jaar geleden

Tip: voor als je baby vaker bij opa en oma is: zet daar een hele nieuwe pot voeding neer met een fles, luiers en doekjes. Altijd handig ook als je daar op bezoek bent.

5 jaar geleden

Wij hebben een lijstje van de opvang: 6 luiers, (luierdoekjes hebben ze daar) voeding + 1 extra voeding, flesje voorzien van naam, setje extra kleding, altijd een extra vestje, speen voorzien vannnaam, knuffel en slaapzak Naar oma: bovenstaande + slabber en hydrofiele doek, zonnebrand, billen crème +billendoekjes, babyfoon, buggy

5 jaar geleden

- 2 a 3 setjes kleren (geeft veel terug) - 2tetra doeken - slabbers - pampers - natte doekjes - poepkeszalf - water/flesjes/poedertoren (1extra) - reserve tutje - fysiologisch water - thermometer - perdolan - zonnecrème - ontsmettings handgel - papieren zakdoekjes - isi-kaartje + gele klevers - boekje kind en gezin Ongeacht waar hij heen gaat of wij met hem meegaan zit dit altijd standaard in zijn vallies.

5 jaar geleden

Vraag het even na bij je kinderopvang. Bij oins zit alles er bij in (luiers, speen, flesvoeding, eten ed). Ik geef alleen een setje extra kleding mee en afgekoelde borstvoeding

5 jaar geleden

Reactie op Ria88

Tip: voor als je baby vaker bij opa en oma is: zet daar een hele nieuwe pot ...
Voeding is maar een maand houdbaar werd mij gezegd door het consultatie bureau, dus dat is dan wel zonde

5 jaar geleden

Reactie op Roosjee7

Voeding is maar een maand houdbaar werd mij gezegd door het consultatie bur ...
Oke, wij hebben dit altijd wel bij ons eerste kindje gedaan.. 😅!

5 jaar geleden

Ons zoontje gaat twee dagen naar de opvang. De eerste keer heb ik een tas bij de opvang achtergelaten voor gebruik daar, zodat we niet steeds heen en weer hoeven te zeulen. Ze hebben daar in zijn mandje: - fles voorzien van naamstickers - speentjes met naam (+ bakje en koord met naam) - wat kleding - puckababy Het enige dat nu heen en weer gaat is 1 fles mamamelk (gedeeltelijke borstvoeding). Natuurlijk wel de maat in de gaten houden om te vervangen wanneer nodig. Ook moet er natuurlijk wel eens gewassen worden. ☺️

5 jaar geleden

Ons zoontje is gisteren voor het eerst bij oma geweest. Ik had de kinderwagen, luiertas, slaapzak + krabwantjes en gekolfde voeding (wat nodig is + 1 extra) meegenomen. In principe zit behalve voeding en slaapzak namelijk alles in de luiertas bij ons.

5 jaar geleden

Onze kleine man is gister voor het eerst naar de opvang gegaan. Ik geef hem alleen afgekolfde melk mee voor de hele dag en 2 setjes kleding. Oh en zijn speen natuurlijk. Al het overige regelt de opvang (flesjes, luiers enz)

5 jaar geleden

Bij de Gastouder heb ik in een bak standaard luiers en extra kleertjes voor allebei de kindjes. Voor de jongste 12wk; z’n gastouderboekje, knuffel, tut, fles en voeding. En voor de oudste alleen nog een beker en knuffel en z’n opvangboekje.

5 jaar geleden

Bij de opvang (ik werk daar zelf ook): - setje kleding, indien een baby die veel spuugt of flinke poepluiers heeft, dan meerdere setjes handig! - speen/knuffel/doekje met naam (wat hij maar meekrijgt op bed). Een extra tip: neem een hydrofiele luier mee van huis of een kledingstuk wat naar mama ruikt. Indien baby niet te troosten is, kan een geur van huis of die van mama veel helpen! - flesje met naam; - indien baby borstvoeding krijgt, dan afgekolfde melk in flesjes met naam erop die handig in de koelkast kunnen; - overige is bij de opvang aanwezig. Naar oma: Bovenstaande plus luiers, billendoekjes, sudocreme of bepanthen, zonnebrandcreme, slaapzak (als hij deze thuis ook gebruikt), kinderwagen (evt. Maxi cosi). Indien je hebt, is een aankleedkussen ook handig bij oma, anders verschonen op de bank kan ook. Een babybadlaken (zijn zachter dan normale), plus zeep, shampoo en bodylotion niet te vergeten. Tip: leg bij oma een tas staan met kleding, luiers en billendoekjes. Indien je luiertas te kort komt, ligt er reserve bij oma. Dit deed ik bij mijn oudste kind altijd. En als hij van een maatje groter heeft, dan het setje kleding vervangen. Indien hij begint te spelen, ook wat speelgoed mee bij oma.