15 Reacties

3 jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang, vaak zijn dit fases, Het bonken van der hoofd zou ik me zorgen om maken als het vaker gebeurd, is het frustratie? Is het om in slaap te komen? Is het een manier om iets te uiten? Heb je gevraagd wat er daarvoor is gebeurd? Kinderen hebben alleen zelf invloed op wat ze eten en drinken en doen dit vaak weigeren als ze zichzelf niet helemaal fijn voelen, geborgenheid, of een te drukke groep en geen rust kunnen vinden om de fles te drinken? Als het thuis allemaal goed gaat zou ik mij niet zo snel zorgen maken, Ook al is het moeilijk, dat snap ik Succes

3 jaar geleden

Reactie op Chanel01

Ik werk zelf in de kinderopvang, vaak zijn dit fases, Het bonken van der h ...
Dankjewel voor je reactie. Stelt me al wat gerust. Mijn man heeft haar ook opgehaald vandaag, dus morgen ga ik meer verhaal halen over dat hoofdbonken. Ze eet dus wel alles maar de fles wil ze dan alleen niet. Vandaag was een dag met weinig kindjes. Kan me voor vandaag niet voorstellen dat het door drukte zou kunnen komen. Hopelijk wat je zegt is het een fase. Voel me nu steeds schuldig als ik haar ophaal.

3 jaar geleden

Hebben ze alleen een fles geprobeerd of ook een beker of een tuitbeker? Geef anders eens de tuitbeker/bekertje mee van thuis misschien herkent ze dit en drinkt ze zo wat meer slokjes ?

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt ook geen of heel moeilijk de fles op het kdv. Ik zorg dat ze 150 ml gedronken heeft voor dat ze gaat en als ik haar ophaal geef ik wat meer melk. Ze geven haar daar wat extra fruit. Thuis drinkt ze wel dus 1 a 2 dagen is dan niet zo erg volgens mij. Als je ochtend en avond zelf geeft.. succes!

3 jaar geleden

Mss idd extra fruit laten geven of extra water/ melk bij haar eten. Gebruiken ze wel dezelfde fles?

3 jaar geleden

Reactie op Chanel01

Hebben ze alleen een fles geprobeerd of ook een beker of een tuitbeker? Ge ...
Alleen de fles. Ik neem vandaag de tuitbeker mee. Dank

3 jaar geleden

Reactie op Wen-25

Mss idd extra fruit laten geven of extra water/ melk bij haar eten. Gebruik ...
Ik ga vandaag extra fruit vragen. Ze krijgt wel altijd dezelfde fles

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Dankjewel voor je reactie. Stelt me al wat gerust. Mijn man heeft haar ook ...
En hoe ging t vandaag?

3 jaar geleden

Reactie op Chanel01

En hoe ging t vandaag?
Wat lief dat je er naar vraagt! Ze hebben echt alles geprobeerd om haar te laten drinken en om haar op haar gemak te stellen. Het drinken is niet gelukt, maar s middags was ze meer gewend en heeft ze heerlijk gespeeld. Ik heb daar de fles gegeven bij het ophalen en die dronk ze gewoon. Toen ik haar overlegde naar de leiding gooide ze de fles weg en wou ze niet meer, daarna bij mij weer wel. Ze heeft een ontzettend sterke wil denken we nu hahaha. Ook al heeft ze niet gedronken, ik had wel het idee dat ze het s middags fijn heeft gehad en ik heb een beter gevoel erbij nu.

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Wat lief dat je er naar vraagt! Ze hebben echt alles geprobeerd om haar te ...
Ze was trouwens wel mega eenkennig in de ochtend vooral. Dus blijf hopen op een fase. Al zou dat sterke willetje wel vaker naar voren gaan komen haha

3 jaar geleden

Goed om te lezen dat je gevoel nu beter is, misschien in bed met de fles.. t is niet waar je voor kies maar misschien drinkt ze dan stiekem wel zonder dat iemand t ziet, het is niet wat je wil maar dat heb ik wel eens mee gemaakt. Ouders tevreden kind tevreden leidsters tevreden

3 jaar geleden

Reactie op Chanel01

Goed om te lezen dat je gevoel nu beter is, misschien in bed met de fles.. ...
Oja goeie je kan idd dreamfeeding proberen. Bij mijn dochtertje ook wel eens geprobeerd. Voelt wat gek, maar het werkte wel. Ze zuigt in haar slaap dan de fles leeg

3 jaar geleden

Reactie op Boukje88

Ze was trouwens wel mega eenkennig in de ochtend vooral. Dus blijf hopen op ...
Alles is een fase 😁

3 jaar geleden

Hier ook een manneke dat niet wil drinken bij anderen. Niet op de opvang, niet op papa-dag, niet op oma-dag.. De melk in een andere vorm, als pap met rijstmeel, gegeven uit een bakje met een lepeltje, gaat er dan weer wel in! Misschien is dit het proberen waard?

3 jaar geleden

Reactie op ZwangereV

Hier ook een manneke dat niet wil drinken bij anderen. Niet op de opvang, n ...
Ja pap enzo eet ze dan weer wel. Ik kan het aan de opvang eens vragen of ze zoiets willen geven. Wil eigenlijk niet te veel speciale uitzonderingen geven tov andere kindjes, maar zolang het tijdelijk is..