6 Reacties

2 jaar geleden

Beste Angelique. Bij mij is het anders, ik heb een tweeling die bij elkaar op de kamer slapen. Over het algemeen gaat dit gewoon goed, als er een huilt of wakker is slaapt de ander meestal gewoon door.

2 jaar geleden

Reactie op TwinsSGJ

Beste Angelique. Bij mij is het anders, ik heb een tweeling die bij elkaar ...
Ja ik heb een kindje van bijna 2. Wij zouden graag nog een kindje willen maar tegenwoordig is het onmogelijk om een ander huis te krijgen althans voor ons is dit zo. De enige mogelijkheid is ze voor een paar jaar samen doen en dan de zolder verbouwen dat ze later wel alle 2 een eigen kamer hebben.

2 jaar geleden

Ik denk dat het even wennen is maar uiteindelijk geen probleem. Ik heb zelf ook vanaf jongs af aan met mijn zussen op 1 kamer geslapen. Je zou eventueel nog aan het begin een wiegje op je eigen kamer kunnen zetten met de baby als je dat fijner vind en als dat kan, totdat de baby snachts een beetje doorslaapt. Dat is wel rustiger voor de oudste. Maar wat ik zeg, hier slapen ze gewoon door als de ander wakker is, ze wennen er ook aan

2 jaar geleden

Reactie op TwinsSGJ

Ik denk dat het even wennen is maar uiteindelijk geen probleem. Ik heb zelf ...
Ja indd je hebt gelijk het zal wel even wennen zijn. Vroeger was het indd niet anders.

2 jaar geleden

Reactie op Angelique94

Ja ik heb een kindje van bijna 2. Wij zouden graag nog een kindje willen ma ...
Dit moet goedkomen toch! Die praktische dingen lossen zich vanzelf wel op. Ik heb altijd samen geslapen op een kamer, tot de pubertijd. Vond het echt heerlijk! En mocht het echt niet lukken, dan kunnen jullie eventueel nog een bed in de woonkamer zetten. Zodat ze kindjes een eigen kamer hebben, voor nood als het slapen echt drama is.

2 jaar geleden

Mijn kinderen van 4,5 en 1,5 slapen bij ons op de kamer, we hebben maar 1 slaapkamer (wonen niet in NL). In het begin werd de oudste af en toe wakker toen de jongste net geboren was, nu slaapt ze er meestal gewoon door heen. Nadeel is nu dat ze elkaar nog wel eens wakker houden en dat het langer duurt voordat ze in slaap vallen s avonds. Maar uiteindelijk vallen ze wel in slaap natuurlijk. Voordeel, ik breng ze tegelijk naar bed, 1 verhaaltje. En ze zijn nooit alleen 😉