11 Reacties

2 jaar geleden

Ja! Ik heb een meisje vann20 maanden. Ze weegt 10 kg en draagt nu net maat 86, qua lengte goed maar de omvang is nog te groot. Eet echt als een malle.....dus zal wel weer een groeispurtje aankomen. Ik moest extra terug naar cb....heb ik gedaan....daar gaat ze niet harder van groeien🙈 verder doet alles het prima, dus die groei komt wel! Heb vertrouwen!

2 jaar geleden

Onze dochter is 20 mnd en weegt 9kg en zit nog in mt 74/80. Ze wordt vaak jonger geschat dan ze is. Bij de geboorte ook maar een klein hummeltje (2770). Ik maak me er niet zo zorgen om, momenteel 23wk zwanger van de 2e en het vermoeden is dat dit ook weer een klein kindje zal worden. Onze dochter is heel vrolijk en heeft energie voor 10 racet het hele huis door. Het enige waar ik me wel zorgen om maak is dat ze nu bijna niks eet (en ze eet al zo weinig) en zelfs al is afgevallen. Ze kan natuurlijk weinig hebben. Heb eerder een extra afspraak gehad bij het cb ivm weinig groei moest haar maar volle melk en volle yoghurt geven en slagroom 🙈 Het is de bouw van het kindje denk ik dan maar en nu maar extra dingen geven en koken die ze lekker vindt zodat ze weer wat meer gaat eten. Je moet maar zo denken ieder groeit op zijn/haar eigen tempo en zolang ze vrolijk en energiek zijn niet teveel zorgen maken

2 jaar geleden

Mijn dochter Hanna is ook 20 mnd en weegt nu ongeveer 10kg en zit in maar 86. Ze was al klein bij de geboorte ( 2786kg) maar groeit eigenlijk in haar eigen Curve mooi door net onder het gemiddelde maar ja so be it. Ze vreet de oren van mijn kop en soms wat minder. Gelukkig hebben ze er bij het cb nooit moeilijk over gedaan. Ze zal vast wel een keer de lengte in schieten of spekbillen krijgen in ieder geval wel als ze de gene van mij en mijn vriend heeft 😂. Het komt vanzelf goed.

2 jaar geleden

Reactie op Esmee1405

Onze dochter is 20 mnd en weegt 9kg en zit nog in mt 74/80. Ze wordt vaak j ...
Ik denk dat dat normaal is Hanna eet ook met vlagen slecht en dan weer mega goed. Komt vast goed. Wij eten sowieso altijd vol vette producten veel lekkerder maar dat heeft hier geen extra effect. Miss heeft het niet willen eten ook te maken met doorkomen van tandjes of kiezen. Wij merken het goed flink kwijlen en pijnscheuten maar die kiezen duren zoo lang

2 jaar geleden

Ik denk dat dat normaal is Hanna eet ook met vlagen slecht en dan weer mega ...
Carlijn krijgt ook haar kiezen en als ik het over het algemeen zo lees op het forum eten veel kindjes op deze leeftijd slecht. Mijn vriend maakt zich wat dat betreft wel meer zorgen maar zeg ook altijd kunnen haar moeilijk dwangvoeren. Hopelijk gaat ze snel weer wat beter eten 😉 en een speknek zal ze waarschijnlijk nooit worden

2 jaar geleden

Mijn dochter had dat ook. Nog steeds.. inmiddels bijna 5.. bijna een kop kleiner dan leeftijdgenoten en alles wat nu instroomt op school is ongeveer gelijk aan haar 😉 ze volgt haar eigen lijn verder gaat het goed niemand is even lang denk ik dan

2 jaar geleden

Dochter van bijna 20 maanden en zit net in 80, maar nog veel items in 74. Cb heeft zich altijd drukker gemaakt, maar ze volgt netjes een eigen lijn.

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ja zoë zit net in 80 is een vrij moeilijke eter, fruit is ze dol op. Groente daarin tegen is ellende, brood is ze ook dol.op. en kaas, worst Spaghetti ,rijst, melk. Vlees lijkt ze eng te vinden. Mijn man zijn zusje was en is ook altijd tenger geweest. En de ene dag eet ze alles wat los en vast zit en de andere dag amper. De hoektanden zijn ook bijna door. Hebben jullie kindjes tegen de avond ook bolle opgezette buik net alsof ze zwanger zijn. 🤣

2 jaar geleden

Ja van al het avond eten heeft ze een bolle buik 😂

2 jaar geleden

Mijn zoontje is ook echt tenger. Ik vermoed dat hij nu eindelijk over de 10 kilo is en qua lengte 84 cm. Hij is trouwens 20 maanden oud. In de zomervakantie is hij zelfs bijna 1 pond afgevallen. We hebben binnen 1 maand 6 tandjes achter elkaar gekregen en eten sindsdien heel slecht. Na een extra afspraak bij de consultatiebureau zijn we doorverwezen naar een diëtiste. We hebben nu drankjes gekregen voor een maand, daardoor zijn we denk ik wel een beetje aangekomen.