65 Reacties

5 jaar geleden

Hier geboren met echt blauwe oogjes en nu zijn ze grijs blauw. Weet inderdaad ook niet of ze nog meer gaan veranderen. Nu 16 weekjes oud

5 jaar geleden

Op de moment heeft ze de kleur ogen van mijn papa. Hopelijk blijft dit zo 🤞ze had deze kleur vanaf de geboorte en is nu bijna 15weken

5 jaar geleden

Mijn zoontje van 3,5 had echt hele blauwe ogen en sinds een maand of 2 zie ik wat groene vlekjes er in komen. Mijn vriend en ik hebben allebei groen/bruine ogen. De jongste van 14 weken heeft ook blauwe ogen. Dus ben benieuwd!

5 jaar geleden

Onze zoon is nu 3.5 maand geboren met hele donkerblauwe ogen dit is een aantal weken zo gebleven inmiddels helder blauw, maar kan nog veranderen want papa heeft groen in z'n ogen en dit kwam pas met een 3 jaar ongeveer daarvoor waren m'n man z'n ogen ook helder blauw. Ikzelf heb blauwe ogen. Dus het is nog afwachten.

5 jaar geleden

Bijna alle blanke kindjes worden met blauwe ogen geboren; dat komt omdat er -net als in de huid- nog geen pigment zit. Tussen 6 en 9 maanden verandert dit het meest, rond 1 jaar moet je goed beeld kunnen krijgen van de definitieve kleur. Maar het kan nog tot 6 jaar verder bijkleuren. Bij mijn eerste zoontje zijn ze bizar blauw gebleven (wat bijzonder is want mijn man en ik hebben allebei groene ogen) en mijn tweede kindje van 2 heeft inmiddels groene ogen. Benieuwd waar mijn dochtertje op uit komt! 😊

5 jaar geleden

12 weekjes en nog steeds hele donkere blauwe ogen. Haar vader heeft bijna zwarte ogen, ikzelf helder groene ogen. Ze zal dus waarschijnlijk haar papa zijn oogkleur meehebben 😄

5 jaar geleden

Lexi is nu 3 maanden en had bij de geboorte blauw/grijs. Papa heeft bruin en ik heb groen. In 3 maanden tijd zijn haar oogjes net een toverbal geweest. Blauwgrijs werd groengrijs, en nu begint er vanaf de binnenkant van de iris een goudbruin randje te ontstaan. Ik denk dat ze uiteindelijk bruin zullen worden.. 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Mijn man en k hebben bruine ogen. Ons Zoontje van 4 maanden Blauwe ben benieuwd of het nog gaat veranderen

5 jaar geleden

Ons meisje van 15 weken heeft nu fel blauwe ogen. Begon met grijs. Papa heeft ook blauwe ogen en ik fel groen. Dus ben benieuwd wat er uit gaat komen. Heb gehoord dat dit tot het derde levensjaar nog kan blijven veranderen.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje is geboren met hele donkerblauwe ogen. Inmiddels 15 weken en ze zijn nu donkerbruin. Mijn vriend en ik hebben ook allebei bruine ogen. Mijn vriend zn ogen zijn wat donkerder en die van mij zijn een beetje hazel. Haar ogen blijven sowieso wel bruin denk ik.

VRIEND

5 jaar geleden

Mijn man heeft groene ogen, ik bruin. Onze dochter Isabelle heeft ook bruine ogen. Ze is nu 15 weekjes💕

5 jaar geleden

Wij hebben allebei blauwe ogen en ik vermoed dat die van haar ook blauw blijven 😍

5 jaar geleden

Mijn man heeft blauwe ogen, die van mij zijn bruin met groen. Onze dochter van bijna 3 had heel lang blauwe ogen maar sinds een half jaar zijn ze langzaam aan het verkleuren en gaan ze nu steeds meer richting het groene. Mijn moeder heeft ook groene ogen. Onze zoon van 15 weken heeft blauwe ogen en zal dat denk ik ook houden omdat hij net als mijn man rossig is

5 jaar geleden

Mijn man en ik hebben allebei bruine ogen. Onze dochter heeft tot een jaar blauw/grijze ogen gehad, zijn nu groen/bruin. Onze zoon had tot 6 maanden donkerblauwe ogen en die zijn nu bruin. En onze jongste zoon heeft hele blauwe ogen. Dus ben benieuwd of dat nog bruin gaat worden

5 jaar geleden

Mijn man en zijn familie hebben bruine ogen en ik heb in de familie blauw, grijs en groen. Ze waren eerst heel donker blauw en worden steeds meer grijs. Er zit ook al bij de iris iets van bruine spikkels. Ben ook ontzettend benieuwd naar het resultaat. Maar ik heb altijd gedacht dat ze met bruine ogen ter wereld zou komen ivm mijn man zijn genen. Maar het blijft dus nog spannend.

5 jaar geleden

Ze waren bij de geboorte heel donkerblauw en nu zijn ze een klein beetje lichter. Haar ogen zijn wel beduidend donkerder dan die van mijn vriend en van mij. Aangezien wij beide ook blauwe ogen hebben kunnen ze bijna niet anders dan blauw blijven volgens mij. Ik verwacht dat ze nog wel iets lichter worden. Mijn zoontje had bij zijn geboorte ook donkerblauwe ogen en nu zijn ze net zo licht als de mijne.

5 jaar geleden

Ik heb blauw/grijze ogen en mijn vriend licht bruin. De oudste begon met donker blauw en met 6 weken werd 1 oog al een beetje bruin. Toen hij 1 was waren z’n ogen ook echt nog toverballen. Het was echt afhankelijk van het licht of kleding of zijn ogen blauw of bruin waren. Nu zijn ze toch meer bruin, maar nog steeds een beetje blauwig/groenig. De jongste werd geboren met grijs/blauw maar zijn nu echt blauw aan het worden, dus verwacht nu blauwe ogen 😊

5 jaar geleden

Ik zelf ben ook met blauwe ogen geboren maar mijn moeder zegt dat dat al gauw bruin werd. Maar nu heeft mijn dochtertje nog steeds deze prachtige ogen dus blijf stiekem wel hopen dat ze zo blijven. Alleen mijn vader en zijn kant van de familie hebben wel blauwe ogen..

5 jaar geleden

Bij ons nu donkerblauw met veel bruin. Altijd donker gehad nooit dat mooie felle lichte babyblauw hihi

5 jaar geleden

Mijn man heeft blauwe ogen en ik bruin. Mijn twee dochters van nu 4 en 6 hebben blauwe ogen. Bij die van 4 zit ook bruine slingertjes doorheen. Ben benieuwd wat het bij de jongste wordt 🙂