5 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje mag gewoon ze aapje mee nemen. Ze leggen hem wel weg mits hij er zelf om vraag dan geven ze het hem wel. Hij is er bezeten mee de laatste tijd. Anders wordt hij gewoon boos

2 jaar geleden

Ja precies! Mijn dochter heeft ook een knuffel waar ze steeds meer aan hecht. En als die kwijt is slaapt ze niet. De knuffel vannthuis blijft thuis en zo'n zelfde knuffel heeft ze op de opvang. Die krijgt ze alleen bij het slapen. Maar ze neemt ook wel eens een bal mee of iets anders van thuis. En dan leggen ze dat in haar mandje wanneer ze er klaar mee is. Nou snap ik wel....op grote groepen dat als iedereen dat doet ze de kindjes spullen en de KDV spullen niet meer goed kunnen scheiden. Toch zou dat probleem ondergeschikt moeten zijn aan de hechtingsrelatie met een knuffel. Blijkbaar heeft zij dat gevoel van veiligheid nog echt nodig. En anders moet er een mogelijkheid zijn dat 1 van de juffen zich bekommert om jouw dochter dat gevoel van veiligheid te laten ervaren!

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook best wel gehecht aan zijn knuffel, terwijl we dit van onze oudste niet zo kennen. Thuis ligt ie overal en nergens, hij pakt hem soms, en laat hem dan weer links liggen. Van de opvang nog niets gehoord, de knuffel gaat daar ook in het mandje. Is het zeuren op het kdv nieuw? Misschien ook even een fase? Ik zou het thuis gewoon laten hoe het nu is. Fijn voor je dochter en voor jou. Of als je toch iets wil proberen, dan thuis ook een mandje neerzetten op haar kamer of in de woonkamer?

2 jaar geleden

Reactie op Fabii

Ons zoontje is ook best wel gehecht aan zijn knuffel, terwijl we dit van on ...
Zeuren is vaker. Ze komt vaak op de zeurstoel terecht begreep ik. Is eigenlijk alleen in de ochtend. Ik ga er wat meer vragen over stellen op de opvang en tevens vragen wat ze zelf voorstellen. Maar het blijft een feit dat ik haar nog zo jong vindt om zo "hard" te zijn wat betreft die knuffel. Op internet lees ik vooral dat die hechting iets heel positiefs is

2 jaar geleden

Hij neemt deze mee en idd zijn ze daar wat strikter dus knuffel gaat in de mand maaaar als hij die wil dan krijgt hij die wel. Ben sinds een paar dagen nu thuis ook begonnen. Legt hem in bed en alleen met slapen en het gaat zoo soepel. Had het nooit verwacht