15 Reacties

5 jaar geleden

Dit is zo herkenbaar.. wat wij hebben gedaan... Difrax S fles gekocht.. Hero hypoallergeen voeding Barleduc water.. Na de 2e fles was het al een stuk rustiger kindje.. Hier ook obstipatie niks hielp.. vannacht was ik er letterlijk (klaar) mee heb een methode gevonden .. Dit heb ik bij ons zoontje gedaan.. max maximaal 3x 1 minuut.. ligt even aan hoe oud je kindje is.. ons zoontje is 6 weken dus heb t rustiger gedaan & na de 2e keer begon meneer met poepen... ik zal t linkje ook even plaatsen

5 jaar geleden

Mijn zoontje heeft precies dezelfde kwaaltjes, alleen drinkt hij wel voldoende op een dag. Ik heb me aardig verdiept in KMA en lees vaak dat het pas laat ontdekt wordt. Dus als je er aan denkt zou ik dit gewoon aangeven bij de huisarts of kinderarts.

5 jaar geleden

https://youtu.be/4EeNMAfGCX0 Is overigens ook voor reflux! Wie weet helpt het jullie ook ❤❤

5 jaar geleden

Hier een beetje zelfde situatie.. ik ben begonnen met nutriton met omneo. Hier heeft ze ook echt last van obstipatie.. heel zielig is het. Maar cb dacht ook dat het wel kma kon zijn.. ik ga eerst proberen met de nutriton en evt lactulose. Maar anders zei het cb tegen mij over gaan op pepti. Hier vannacht ook hele nacht wakker, ze had zoveel moeite met de ontlasting en dan komen er harde keutels..

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook reflux krijgt op dit moment geen medicatie ervoor alleen nutriton 1,5 schepje dit gaat opzich wel goed maar ze blijft beetje last houden, ook zij heeft lactose voor der ontlasting. M’n dochtertje drinkt wel goed maar was ook na een voeding erg van streek eigenlijk wat jij hierboven omschrijft en vertelde dit ook aan cb en huisarts toen ben ik om uit te testen overgaan op nutriton pepti nu 2 weken en heb al een ander kind veel blijer en tevreden en meer te lachen het enige wat nu nog dwars zit is haar ontlasting en reflux maar daar kan ik pas weer verder mee als de huisarts terug is van vakantie en ook verder met de koemelkallergie want dat moet dan nog officieel via kinderarts bevestigd worden dan had ik begrepen.

5 jaar geleden

Reactie op Emma220995

Hier een beetje zelfde situatie.. ik ben begonnen met nutriton met omneo. H ...
Zijn het dan echt meer konijnenkeutels dan zeg maar? Ons zoontje produceert meer klei achtige ontlasting😅 twijfel ook of we daar niet meer aan moeten doen. Zodra hij het kwijt is is hij weer zichzelf. daarvoor huilen, rood gezicht, uren aan het persen.

5 jaar geleden

Herkenbare klachten. Wij hebben ons zoontje van nu 12weken ongeveer 6 weken op pepti gehad omdat we ook dachten aan koemelkallergie. Maar dit verhielp de klachten niet. Daarom in overleg met de kinderarts weer terug op gewone voeding. Ik heb gekozen voor de Hero comfort. We zijn nu net weer een week terug op deze voeding maar de klachten die jij omschrijft blijven. Voor de moeizame ontlasting gebruiken wij nu probiotica van de natuurwinkel. Sinds 1week poept hij nu elke dag😁 voorheen 1x in de 3/4 dagen. Lactulose had bij ons geen effect alleen meer buikkrampjes. De ka heeft voor ons ook Nexium voor geschreven maar hier had ik nog niet echt een goed gevoel over, maarja de klachten blijven. Al heb ik wel het idee naar mate hij ouder wordt het iets minder begint te worden. Door welke klachten bleek jullie zoontje reflux te hebben ? En hoe geven jullie de Nexium ? Misschien moet ik daar ook maar mee beginnen. Je kan zelf zowieso overstappen op Pepti, mocht het echt koemelk allergie zijn moet het eigenlijk direct wel effect hebben. Lastig allemaal maar vooral zielig om te zien. Is je zoontje ook te vroeg geboren ? Dit gaf de ka ook als een reden van de klachten. Ons zoontje is 4weken te vroeg geboren. Hopelijk heb je snel de oplossing!

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op EstherR

Herkenbare klachten. Wij hebben ons zoontje van nu 12weken ongeveer 6 weken ...
Ik ben zelf wel tevreden over de nexium. De klachten die mijn baby had waren slikken, kokhalzen, non stop de hik (soms meer dan 5 uur op een dag), zuur ruiken, veel spugen en ook nog uren na de voeding maagzuur opspugen, raar hoesten, rood aanlopen, vuistjes ballen en waaien met zijn armen en benen (wat er erg ongemakkelijk/pijnlijk uit zag). Sinds de nexium ruikt hij niet meer zuur, spuugt hij geen maagzuur meer, slaapt hij beter, hoest hij niet meer en heeft hij nauwelijks meer de hik. Wat betreft de lactulose - ik heb ook het idee dat het de veroorzaker is van de krampjes. Het helpt hem wel om te poepen want zonder de lactulose poepte hij maar eens in de vier/vijf dagen met veel last rondom het poepen. Nu poept hij vrijwel dagelijks en heeft hij geen last meer om het eruit te krijgen. Wat betreft de voeding - tja het ene moment denk ik ik haal een bus pepti het andere moment denk ik - het kan nooit KmA zijn want daarvoor zijn de klachten te mild. Heb me nu voorgenomen om nog een week te wachten, 21 juli heb ik weer een telefonisch consult met de KA en dan ga ik haar vragen hoe ze denkt over pepti proberen. Ondertussen houd ik al een tijdje een klachten dagboekje bij. Wat eventueel nog wel een optie zou kunnen zijn is overstappen op HA met prosyneo (probiotica) erin. In ieder geval ga ik aan KA vragen of probiotica kan helpen. Dank voor je uitgebreide reactie.

VRIEND

5 jaar geleden

Dank voor jullie reacties. Ik ga het bespreken met de KA allemaal. En dus ook echt wel even doorvragen op KMA. Bar le duc Ben ik sinds gister gaan gebruiken onder het mom baat het niet dan schaadt het niet. Ik heb die massagetechniek vanmiddag geprobeerd en trof net een volle luier aan 🙂 Nutrilon omneo maakte het bij mij veel erger. Waarschijnlijk reageerde mijn kind heftig op de zetmelen. Of hij is op z’n minst gevoelig voor koemelk want bij omneo is het koemelkeiwit in 6 delen geknipt en bij HA (wat ik gebruikte voor de omneo en nu dus weer) is het in 9 delen geknipt. Andere mogelijkheid is dat mijn kind reageert op dikkere voeding (extra pijnlijk als dat met reflux omhoog komt).

5 jaar geleden

Reactie op Beertje1993

Zijn het dan echt meer konijnenkeutels dan zeg maar? Ons zoontje produceert ...
Nou echt kleibolletjes inderdaad.. rollen zo de luier uit🤣 vanochtend na de huisarts geweest en kreeg een microklys en lacutulose. Behoorlijk wat los gekomen na de microklys. Dus hoop dat het harde nu weg is. Ze viel wel meteen in slaap nadat het allemaal er uit was.. dus zou wel een opluchting zijn geweest

5 jaar geleden

KMA kan denk ik ook wanneer de klachten redelijk mild zijn. Ben er sinds een week achter dat mijn peuter allergisch is voor koemelk. Het is ook altijd een hele onrustige baby geweest met veel klachten als die jij omschrijft. Ook nexium gekregen van de huisarts, maar geen verschil gemaakt. Ik vond uiteindelijk de klachten niet erg genoeg om er verder mee naar de dokter te gaan. Nu hij 2 is zijn we bij een dermatoloog geweest vanwege extreme eczeem. De dermatoloog heeft hem laten testen op verschillende allergieën, waaronder koemelk. Waar hij dus allergisch voor blijkt te zijn. Achteraf vraag ik mij ook echt af of hij hier al vanaf kleins af aan last van heeft, want dat zal voor mij een hoop verklaren.

VRIEND

5 jaar geleden

Reactie op EVVJ

KMA kan denk ik ook wanneer de klachten redelijk mild zijn. Ben er sinds ee ...
Oh heftig om er zo laat pas achter te komen. Ik vind de klachten dus ook niet extreem idd, maar goed om te weten dat het ook zeker met milde klachten het geval kan zijn!

5 jaar geleden

Hoi Willemijn, Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb geen idee of mijn zoontje kma heeft maar heb als advies van de osteopaat gekregen om geitenmelk te gaan gebruiken. Ik vond dat nogal wat omdat ik al 3 soorten nutrilon had gebruikt en niet weer wilde wisselen. Maar sinds vrijdag wisten we het echt niet meer en heb ik het gewoon gedaan.. Vanaf zaterdagavond heb ik nu een superrelaxte baby! Ik weet natuurlijk niet of het daardoor komt en of het goed blijft gaan maar het is echt een aanrader.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft KMA, ze is begonnen met de pepti, wat voor haar niet voldoende bleek, ze zit nu aan de neocate. Binnen 24 uur een ander kindje! Het CB luisterde niet echt en belde maar niet terug. Uiteindelijk via de huisarts bij een kinderarts terecht gekomen.

5 jaar geleden

Reactie op Sorayav

Dit is zo herkenbaar.. wat wij hebben gedaan... Difrax S fles gekocht.. H ...
Hoi Sorayav, In de hero hyper allergeen zit ook melk zag ik. Betekend dat dat hij geen kma heeft?