14 Reacties

5 jaar geleden

Hier bij ons koemelkallergie. Na 1,5 maand sukkelen had de 4de dokter eindelijk geluisterd. Wij geven flessenvoeding en ze doet het nu een stuk beter. Wij hebben nutrilon pepti mct. Ze had uitslag, rode huid en steeds last van haar maag... vanaf dat ze de nieuwe melk heeft is dat allemaal verdwenen. Ik weet als je borstvoeding geeft en je wilt het verder geven dat je zelf ook een dieet gaat moeten volgen om zoveel mogelijk te vermijden.

5 jaar geleden

Reactie op LS1989

Hier bij ons koemelkallergie. Na 1,5 maand sukkelen had de 4de dokter einde ...
Ja dat dieet vind ik ook erg lastig, maar het voelt ook weer wat egoïstisch om het niet eens te proberen. Aan de andere kant heb ik niks tegen flesvoeding, dus als dat moet, dan is dat maar zo.

5 jaar geleden

Reactie op eb4

Ja dat dieet vind ik ook erg lastig, maar het voelt ook weer wat egoïstisch ...
Mijn zus had zo een dieet gedaan 7jaar geleden als haar kindje was geboren. Na maanden zoeken hadden ze ook gevonden dat ze koemelkallergie had. Ik weet nog dat ze toen geitenkaas enzo at. Het is eventjes zoeken maar het is het wel waard. Zij was blij dat ze borstvoeding was blijven geven. En nadien had ze het dan wat gecombineerd

5 jaar geleden

Reactie op LS1989

Hier bij ons koemelkallergie. Na 1,5 maand sukkelen had de 4de dokter einde ...
Was de huid erg rood en op wat voor plekken? Ik twijfel ook eraan maar dokter zegt het zijn alleen maar krampjes maar wel veel krampjes vind ik

5 jaar geleden

Ze zag helemaal rood. Na een week was het ongeveer weg. Ze zeggen snel dat het krampjes zijn Ik zou zeggen volg je gevoel en ga tenslotte naar een andere arts. Louise had bij ons eczeem, pukkeltjes, huiduitslag Onrustig drinken Lang en ontroostbaar huilen Onrustig en slecht slapen Vermoeidheid piepende ademhaling, kortademigheid Krampjes ook

5 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook koemelk allergie en ik geef borstvoeding. Sinds wij dit weten eet ik koemelk vrij en zij heeft er heel erg veel baat bij. Het gaat nu heel erg goed met haar! Het was voor mij in het begin heel erg zoeken wat ik wel en niet kon eten maar na 2 weken wist ik precies wat ik wel en niet kon eten. Nu hoef ik er niet eens meer over na te denken. Ik ben heel blij dat ik wel door ben gegaan met borstvoeding. Succes 😘

5 jaar geleden

Er is Facebook een pagina ‘borstvoeding aan een baby met voedelintoleranties’. Hier kun je heel veel tips krijgen denk ik. Wat je vaak ziet is dat kinderen die reageren op koemelkeiwitten ook reageren op andere eiwitten die er sterk op lijken. Daarom is het vaak slim om ook ander dierlijk zuivel te mijden en ook ei en soja. Na een tijdje kun je weer producten van dit lijstje toevoegen om te kijken of er dan weer een reactie is (eliminatie en provocatie).

5 jaar geleden

Ik volg ook een koemelkvrij dieet bij borstvoeding. Juist als je kindje overgevoelig reageert op voedingsstoffen kunnen ze veel baat hebben bij borstvoeding. Wat mij betreft zeker de moeite waard dus om door te gaan 😉

5 jaar geleden

Ons meisje heeft ook kma en ik gaf borstvoeding. Heb toen een tijdje ( 2 weken) een dieet gevolgd en toen ging het wat beter. Toen per ongeluk iets gegeten met melk en was het helemaal mis. Ineens weer veel huilen en buikpijn enz. We hebben toen besloten over te gaan op pepti, dit ging eerst veel beter en na een week toch weer dezelfde klachten. We zijn nu over op nutramigen.

5 jaar geleden

Ons zoontje heeft ook koemelkeiwitallergie en waarschijnlijk ook een "algemene" eiwitallergie. Bij hem begon dit in zijn gezicht.. kreeg rode vlekken op zijn wang die erg droog werden en hij schuurde na zijn flesje tegen de baard van mijn man. Nadien kreeg hij melk op basis van rijst (novarice) maar de symptomen bleven en zijn hele lichaam stond onder de rode droge vlekken.. Hij krijgt nu sinds vorige week neocate en het begint stilletjes aan beter te gaan met zijn huid.. Met borstvoeding geen ervaring, maar je kan het wel uittesten door eens een week koemelkvrij te eten en te kijken hoe je zoontje erop reageert? Dan zit je met de overschakeling naar flesvoeding niet met verschillende melken uit te testen? Hopelijk kan je een keuze maken en weet dat welke dat ook is, de goede is 😉

5 jaar geleden

Ik heb hier ook een vermoeden, ga zo na de kinderarts. Ze heeft reflux maar nu elke keer kreunen tijdens de fles onrustig drinken. Of helemaal niet willen drinken. Overstrekken Diarree Meer spugen Rode uitslag boven de ogen Krampen Overdag amper slapen. Schoppen met haar benen in bed Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen

5 jaar geleden

Bij mijn zoontje zijn ze dit nu aan het onderzoeken. Hij heeft 14 dagen diarree gehad (15-20 keer per dag), dronk flesjes niet leeg, tijdens drinken overstrekken/onrustig bewegen/kreunen. Na 2 dagen bij huisartsenpost geweest en die dacht aan een buikgriep. Dit moest binnen 10 dagen over zijn. Na 10 dagen weer naar de huisarts en zij ging meteen contact zoeken met de kinderarts. Wij zijn toen moeten starten met pepti voeding (voorheen kreeg hij omneo). Na een paar dagen verdween de diarree. Ondertussen ook bij de kinderarts geweest en daar ontlasting moeten inleveren om te kijken of het een virus was. Hierover krijgen we dinsdag de uitslag. Als het geen virus was, wordt er verder gekeken naar de kma. Alleen sinds de pepti spuugt mijn zoontje weer veel... dus daar ben ik niet zo blij mee 🙈 Helaas drinkt hij nog steeds onrustig en zijn flesjes niet leeg. Wordt vervolgd dussssss...

5 jaar geleden

Hier is koemelk allergie ze was ervoor opgenomen in ziekenhuis. Ik geef wel geen bv ze heeft altijd flessenvoeding gekregen. Ze heeft altijd als symptomen heel veel Wenen gehad wat eigenlijk op brullen uitdraaide. Had geen stoelgang meer. Buik stond altijd hard. Sliep niet meer had uit slag. Nu krijgt ze nutramigen lgg sinds Dien hebben we een vrolijke Baby

5 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ik heb hier ook een vermoeden, ga zo na de kinderarts. Ze heeft reflux maar ...
Wat heeft de kinderarts gezegd? Wij hebben namelijk precies hetzelfde nu.. inclusief enorme stink windjes en groene poep luiers