11 Reacties

6 jaar geleden

Als je je zorgen maakt... bellen!! Beter te vaak dan te weinig..

6 jaar geleden

Misschien heb je wel een placentarest....neem aan dat ze wel een goede echo hebben gemaakt?

6 jaar geleden

Bij twijfel bellen! :)

6 jaar geleden

Woon je in NL? Neem dan ook zeker contact op met je verloskundige om het te bespreken. Geen ervaring verder maar weet dat je voorzichtig moet zijn met koorts na de bevalling. Ben je onrust, altijd bellen.

6 jaar geleden

Werk zelf op verloskunde.....en zie een placentarest heel vaak en daar kun je goed ziek van zijn, vandaar dat ik vroeg of ze met de echo hebben gekeken of de baarmoeder er "leeg" uit ziet. Daarnaast zou het ook kraamvrouwenkoorts kunnen zijn, veroorzaakt door groep A streptokok. Beetje verhoging kan wel bij stuwing ofzo horen maar als je echt hoge koorts hebt zou ik inderdaad het ziekenhuis bellen waar je bevallen bent of de verloskundige!

6 jaar geleden

Ik had dit ook een week na de bevalling en bij mij bleken er nog resten van me vliezen in me baarmoeder te zitten 😣

6 jaar geleden

Ik kreeg 5 dagen na de bevalling hoge koorts, helemaal trillen, pijn overal in mn lijf. Ik moest toen naar het ziekenhuis en daar is mijn bloed gecheckt. Bleek toen baarmoeder en blaasontsteking te hebben. Kreeg toen een antibiotica kuur en na 24 uur zakte het af. Ben nu eindelijk iets beter€

6 jaar geleden

Ik heb dat ook gehad. 3 weken na mijn bevalling kreeg ik ineens hoge koorts. Bleek kraamvrouwenkoorts. Dat is een streptokokken A bacterie. Ik heb de huisarts gebeld en die heeft me laten opnemen. Ik heb toen 4 nachten in het ziekenhuis gelegen met antibiotica. Gelukkig was ik daarna wel snel weer hersteld

6 jaar geleden

Reactie op Esthertb

Ik heb dat ook gehad. 3 weken na mijn bevalling kreeg ik ineens hoge koorts ...
Oei! Drie weken nadien nog! Ik twijfelde al over m’n 13 dagen..

6 jaar geleden

Werk zelf op verloskunde.....en zie een placentarest heel vaak en daar kun ...
Nee geen echo gemaakt.. wel urine gecheckt en gevoeld aan baarmoeder..

6 jaar geleden

Bij twijfel ALTIJD bellen!