11 Reacties

5 jaar geleden

Het is voor wat ik weet vooral gevaarlijk in de eerste 4 maanden en daarvan de eerste maand vooral. Daarna kunnen ze er wel ziek van worden, maar is het niet meer zo gevaarlijk als in het begin.

5 jaar geleden

Jaaaa!!! Mijn zoon kwam in de buurt van mensen (drie personen) die koortslip hadden. Ze hielden hem vast ondanks dat ik ze had gewaarschuwt om niet in de buurt te komen 馃檭馃槖馃樀 Paar dagen later kreeg hij een oogonsteking, dit kan besmettelijk zijn. Zodoende langsgeweest bij de HA en een testje gedaan. Gelukkig is de ontsteking niet ontstaan door koortslip. Binnen 2 dagen was de ontsteking voorbij

5 jaar geleden

Jaaaa!!! Mijn zoon kwam in de buurt van mensen (drie personen) die koortsli ...
Jeetje wat naar! Ik vind het zo bijzonder dat zo weinig mensen weten dat het gevaarlijk kan zijn. Fijn in ieder geval dat het niets ernstigs was dus!!!!

5 jaar geleden

Reactie op Brynn

Jeetje wat naar! Ik vind het zo bijzonder dat zo weinig mensen weten dat he ...
Echt h猫, toen ik ze daarop aansprak waren reageerden ze laconiek erover. Pff Maar ik zou er sowieso voorzichtig mee zijn. Hoe oud ze ook zijn, uit de buurt blijven

5 jaar geleden

Ik heb dat toevallig vorige week mee gemaakt.. Een die aan mijn meisje zat en daarna zei dat ze r baby van 2 deuren verder net ook vast had gehad terwijl dat niet slim is omdat ze een koortslip heb. Ik ben echt boos op haar geworden en heb haar onverantwoordekijk genoemt. En gezegd dat ze van mijn kind af moet blijven dan. Voorheen hadden we op de planning dat zij af en toe zou oppassen, maar hierdoor vertrouw ik haar niet meer en hou ik mijn kleine heel de tijd bij me.

5 jaar geleden

Reactie op Jolanda1989

Het is voor wat ik weet vooral gevaarlijk in de eerste 4 maanden en daarvan ...
Als je zelf vaak een koortslip hebt, krijgen ze jou anti stoffen mee en is het niet zo erg de eerste maanden. Daarna maken ze zelf antistoffen aan. Tuurlijk zou ik afstand houden en is hygi毛ne belangrijk (zwz in deze corona tijden) echter ben ik er persoonlijk niet heel bang voor.

5 jaar geleden

Ik werk op een kdv. Bij ons is het zo dat die leidster die dag geen baby鈥檚 aanraakt, maar zorgt voor de dreumesen. Dan verdelen we gewoon de kinderen

5 jaar geleden

Ik werk zelf ook in de kdv, bij ons hebben we babygroepen en peutergroepen. Ook collega's gezien die op de babygroep werken terwijl zij een koortslip heeft. We weten dat her gevaarlijk is, degene draagt dan idd geen mondkapje. Maar wel blaasjesbeschermers erop, compeed heet het. En verder erg goes om denken wanneer zij de baby vasthoudt. Het liefst niet natuurlijk, maar soms ontkom je daar niet aan. Begrijp de frustraties van de moeders wel hoor! Maar geloof me, we doen zo voorzichtig mogelijk...

5 jaar geleden

Jaaaa!!! Mijn zoon kwam in de buurt van mensen (drie personen) die koortsli ...
Buiten alles om. Je kan voor oogontsteking een paar druppels van moedermelk smeren het helpt echt馃榿馃榿

5 jaar geleden

Ik werk op een kdv. Bij ons is het zo dat die leidster die dag geen baby鈥檚 ...
Dat is goed geregeld!

5 jaar geleden

Reactie op Martheke

Ik heb dat toevallig vorige week mee gemaakt.. Een die aan mijn meisje zat ...
Wat erg! Zou haar idd ook niet meer vertrouwen