5 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook! Daarom laat ik haar liever nog 2 keer slapen, maar in de middag slaapt ze vrijwel alleen of in de wagen of in de auto. Daarom denk ik dat ze toe is aan 1 slaapje, maar die is dan idd zo kort. Of is zo’n kort slaapje genoeg? Ik volg even mee.

3 jaar geleden

Hier slaapt ons kleintje meestal ook niet langer dan 1,5 uur. We hebben het een beetje geaccepteerd. Hij is wel echt kapot tegen bedtijd ook zo tussen 6 en half 7. Wij hebben wel de regel dat als hij om 6 uur wakker is in de ochtend, dat hij dan 2 slaapjes doet. Alleen dat tweede slaapje is best lastig, omdat hij zeker 4,5 uur wakker kan zijn tussen zijn slaapjes. Wat we doen is zijn ochtend slaap niet langer dan 30’min en dan is zijn tweede slaap ook niet zo laat. Alleen dan is het slaapje vaak ook niet langer dan 1 uur en een kwartier. Dus al met al kom je dan toch op niet meer dan 2 uur slaap haha. Ik heb een keer een slaap coach gebeld en die gaf aan dat sommige kindjes overdag gewoon wat minder slaap nodig hebben. Vooral als ze heel goed in de nacht slapen. Een vriendinnetje van mij, haar zoontje slaapt ook niet meer dan 1,5 uur op een dag. Is nooit een enorme slaper geweest, slaapt wel altijd lekker uit de half 8 a 8 uur.

3 jaar geleden

Hier een draakje van 17 maanden, die soms nog 2 slaapjes, maar meestal 1 slaapje doet. Als ze maar 1 slaapje doet is dat er wel 1 van bijna 2 uur. Maar op de opvang doet ze het gerust met 1x 3 kwartier op een dag.

VRIEND

3 jaar geleden

Hier wisselt het nog wat, sinds kort maar 1 dutje. Meestal slaapt hij van half 1 tot half 3, maar zoals gister was het maar 3 kwartier. We leggen hem dan wel voor half 7 in bed. Normaliter slaapt hij van 19.00 - 6.15

3 jaar geleden

Hier nu ook het ochtendslaapje weggelaten, omdat ze er 25 min over deed om te gaan slapen was gewoon niet moe genoeg. Nu alleen middagslaapje en die doet ze nu 1 uur en 20 minuten wel beetje kort maar slaapt daardoor in de nacht wel goed door dus dat is wel fijn! Slaapt dan savonds rond 19:00 tot 06:25