11 Reacties

3 jaar geleden

Ja heeft me het sprongetje te maken en dat ze van 3 maar 2 dutjes gaan mijn dochter slaapt in de ochtend half uur tot 3 kwartier en smiddags een uurtje hooguit 5kwartier. Meer heeft ze niet nodig en slaapt snachts prima. Succes

3 jaar geleden

Door de slaapregressie die ze nu door maakt kan ze slechter gaan slapen. Probeer niet teveel nieuwe slaapassociatie's te maken. Het is even een paar weken door bikkelen. Succes:)

3 jaar geleden

Hoe laten jullie ze in slaap vallen? Hiervan morgen wakker om 6:30 en sliep uiteindelijk pas om 11:15 weer uiteindelijk maar weer 30 min! Zit echt met mijn handen ook in het haar, je begint steeds meer aan jezelf te twijfelen.

3 jaar geleden

Oo ik hoop het zo! Ze doet dit nu wel al maanden die korte dutjes... alleen de problemen in de nacht zijn duidelijk van de slaapregressie.

3 jaar geleden

Misschien heeft ze geen langere slaapjes nodig? Mijn dochter van 8 maanden slaapt ook gemiddeld nog maar 1x per dag ongeveer 45 minuten🤷🏼‍♀️ Ze slaapt wel in de nacht van 1800 tot 08:30/09:30

3 jaar geleden

Reactie op Joyceg

Hoe laten jullie ze in slaap vallen? Hiervan morgen wakker om 6:30 en sliep ...
Ja hier ook vaak rond 6:30u wakker. Overal staat ritme 2x3x4 bij 2 dutjes en 3 2x3x3 maar heb meestal het gevoel dat wanneer ze juist een keer een uurtje slaapt als uitzondering dit eerder gebeurt bij langere wakkertijd ochtend. Hier is het eigenlijk vaak: - rond 6:30 wakker en probeer haar rond 7 uit bed te halen als uitstellen lukt - 9:30 tot 10:00u ochtenddutje - 12:30-13:00u middagdutje - 16:00-16:30 namiddagdutje - 18:30/19:00 bedtijd, wil eigenlijk dat ze om 18:30 slaapt “Normaal gesproken” haha/wanneer het goed gaat... zelfstandig in slaap.

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Misschien heeft ze geen langere slaapjes nodig? Mijn dochter van 8 maanden ...
In de wagen en auto kan ze de dutjes wel verlengen en als ik s middags ga wiegen kan ze erna ook weer doorslapen in mn armen maar doe ik eigenlijk nooit want wil niet die slaapassociatie.

3 jaar geleden

Reactie op noralda

In de wagen en auto kan ze de dutjes wel verlengen en als ik s middags ga w ...
Ja dan lijkt het idd wel alsof ze die slaap wel nodig heeft.. Zoë valt niet in de auto of wagen in slaap, ik zeg altijd daar heeft ze t te druk voor🤣 Ik zou er een moord voor doen om nog eens lekker in m’n armen te hebben slapen hahaha Volgens mij was ze nog geen twee maanden toen ze daarmee gestopt is

3 jaar geleden

Mijn dochter slaap ook korte slaapjes tussendoor. Max 45 min. Maar wanneer ik samen met haar op bed ga liggen slaapt zij rustig 1,5 tot 2,5 uur. Ik doe het niet altijd, maar wanneer ik de tijd heb gaan we gezellig samen liggen.

3 jaar geleden

Ons zoontje sliep ook standaard steeds maar 30-40 min per dutje en werd huilend wakker. Herken jouw verhaal heel erg. Bij ons werd het meteen beter toen we white noise gingen gebruiken. Ineens slaapjes van 1,5 en soms 2 uur, en gezellig wakker worden. Beetje spijt dat we pas halverwege december met white noise zijn gestart, vond die hazeslaapjes best frustrerend namelijk. Voor hem omdat hij duidelijk nog niet uitgeslapen was, en voor mij (en onze peuter) ook...

3 jaar geleden

Gaat het bij jullie allemaal al wat beter! Zo ja wat hebben jullie gedaan? 🙈 Madam hier wil het 3de dutje niet meer doen, maar doet nu overdag 1x 30 en 1x 50a60 min.