18 Reacties
6 jaar geleden
Dit heeft mijn zoon ook. Geen idee. Sowieso morgen bij de arts van het CB, dan vraag ik het. Ik lees mee, ben benieuwd of iemand weet hoe of wat.
6 jaar geleden
Ja is hier ook. Dat kreunen kan van krampjes komen. Die van ons trekt ook heel zn lijfje samen en loopt rood aan..
6 jaar geleden
Reactie op Annemiekje1991
Ja is hier ook. Dat kreunen kan van krampjes komen. Die van ons trekt ook h ...
Nou het is hier soms gewoon een piepende ademhaling tijdens het drinken dat bedoel ik meer. Alsof ze buiten adem ( zo piepende hijgende ademhaling wanneer we zijn weer sporten en zelf buiten adem zijn)
6 jaar geleden
Ons zoontje ook. De kinderarts (geïnformeerd door verloskundige) zei dat het laryngo malacie is (ringkraakbeen is nog niet helemaal rijp). Je hebt dit in ernstige en lichte vorm. Onze zoon heeft een lichte vorm (Hij drinkt namelijk voldoende en groeit goed): hoorbaar bij drinken en wanneer hij erg hard huilt. Advies van lactatiekundige was hierbij om onze zoon op zijn zij te laten drinken. Dit geeft minder druk op het strottenhoofd. We leggen hem op zijn zij op een voedingskussen, met zijn rug tegen onze buik. Hij drinkt nu veel rustiger (wel lang, maar dat is het passend bij dit beeld ). Dat nare geluid is nu weg tijdens het drinken. Wellicht kun je dit ook uitproberen.
6 jaar geleden
Reactie op Lisaas
Oké bedankt, geef je ook fles voeding??
Ja mijn dochter drinkt wel gewoon ...
Ik geef voornamelijk flesvoeding ( borstvoeding is niet goed gelukt. Kolf nu nog een beetje). Ook uit de dr. Browns speen 1. Onze zoon drinkt zijn flessen meestal ook goed leeg. Het geluid is inderdaad eng. Alsof hij even geen lucht krijgt. Gelukkig gaat het ( volgens de kinderarts) snel over ( binnen een aantal weken/ paar maandjes), het ringkraakbeen moet gewoon nog even rijpen.
6 jaar geleden
Wij geven flesvoeding aan ons dochtertje (nu 5 weken oud) en zij piept en kreunt ook bij het drinken. Dit doet ze al sinds ik aan het eind van de kraamweek overstapte van borst naar flesvoeding. De kraamzorg was toen nog bij mij en zei dat ik me hier geen zorgen over hoefde te maken. Er schijnen meer babys te zijn die dit doen.. 🤷🏼♀️
6 jaar geleden
Ja onze zoon piept ook weleens ik heb dan altijd t idee dat ie zich verslikt ofzo dus we laten hem altijd veel boeren en letten erop dat hij niet teveel lucht uit de fles zuigt