37 Reacties

3 jaar geleden

En ik ben ook altijd op de onderste curve geweest als kind, ik at goed en sliep goed en was snel met kruipen, lopen etc. Dus als er verder geen klachten zijn en ze zit lekker in haar vel en ze valt niet af dan zou ik me niet meteen zorgen maken.

3 jaar geleden

Reactie op Charlie2210

Niks specifiek qua lichamelijk onderzoek. Algemeen, luisteren naar hart en ...
Lastig is dat dan...geeft toch altijd wat onrust. Maar je doet eigenlijk al alles en de grammen kan je er niet aankijken. En gelukkig ontwikkelt ze zich wel goed, das een belangrijk ding!

3 jaar geleden

VET! Veel vetten aanbieden. Gezonde dan he. Voorbeelden zijn, door de hapjes wat roomboter doen, of olijfolie (meteen goed voor de stoelgang). Avocado is ook heel vet en gezond. Maar allereerst zou ik proberen meer flesvoeding aan te bieden. Vaker kleine beetjes en zomaar wanneer je denkt dat er wel een slokje in zal gaan. Van flesvoeding komen ze echt het meeste aan, t.o.v. hapjes.

3 jaar geleden

Reactie op Frummel1

VET! Veel vetten aanbieden. Gezonde dan he. Voorbeelden zijn, door de hapje ...
Of steeds de hapjes aanmaken met wat flesvoeding erdoorheen. Alle kleine beetjes helpen. Ons meisje groeit ook te weinig en toen ze ziel was en in het zh lag is ze zelfs flink afgevallen. Om het weer bij te 'eten' helpt het ons echt geholpen.

3 jaar geleden

Mijn zoontje was toen hij 5 maanden was ook niet heel veel aangekomen. Ik ben toen begonnen om hem als extra wat pap te geven. Begin met een beetje, bijvoorbeeld 90 cc kunstvoeding en dan twee lepels biopap erbij. Geef je haar ook brood? Dat zou ik ook geven, een boterham met roomboter en bijvoorbeeld geprakte avocado of 100% notenpasta. Het komt goed, maar een beetje extra is niet verkeerd :) succes mama!

3 jaar geleden

Reactie op Charlie2210

Niks specifiek qua lichamelijk onderzoek. Algemeen, luisteren naar hart en ...
Was het een echte kinderarts of de jeugdarts van het consultatiebureau?

3 jaar geleden

Reactie op Boukje90

Was het een echte kinderarts of de jeugdarts van het consultatiebureau?
Een echte kinderarts, verbonden aan het ziekenhuis 🙂

3 jaar geleden

Kan je eens proberen om je kindje in zijn slaap een flesje aan te bieden? Hier komen ze het meest van aan.. Want ik vind dat jouw hoeveelheden wel juist veel zijn. Heeft ze hiervoor veel minder gegeten/gedronken? De mijne drinkt en eet zelfs minder als uw kindje hoor.. Misschien ook eens laten testen op koemelkallergie zoals hier iemand al vermeld heeft.

3 jaar geleden

Reactie op Meltem

Kan je eens proberen om je kindje in zijn slaap een flesje aan te bieden? H ...
In haar slaap zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Ze slaapt netjes door van 19-7u, als ze wakker is/wordt, dan is dat meestal voor 1,5/2 uur 😅 De laatste 2 maanden eet/drinkt ze nu wel deze hoeveelheden. Er zal per dag wel wat verschil in zitten, maar gemiddeld is het wel zo wat. De koemelkallergie snap ik niet zo goed. Zou ze dan niet wat hevigere symptomen moeten vertonen? Meer huilen? Of overgeven? Of diarree?

3 jaar geleden

Ik haal hem hier om half elf slapend uit bed hij drinkt en slaapt weer verder en toch weer er voeding erin

3 jaar geleden

Ik heb hier een baby die altijd wil eten en die juist groot is. Ik houd mij aan een vast eet schema en probeer te denken aan veel spelen/ bewegen. Schema voor eten 5.30 flesje met 6 schepjes nutrillon 7.00 1 boterham 10.30 1 stuk fruit 12.00 1 boterham 13.00 flesje met 6 schepjes nutrillon ( laat hij vaak nog een laagje in) 16.00 warm eten 18.00 flesje met 6 schepjes nutrillon en 2 schepjes bambix 6 maanden

3 jaar geleden

Ons meisje dronk vanaf het begin heel slecht. We liepen bij een kinderarts en kregen een pre logopediste aan huis. Ze is nu 8,5 mnd en is ca 72 cm en weegt 6700 gram. Vanaf 4 mnd mocht ze hapjes en we hebben vooral eten met veel kcal gegeven. Veel is hier al genoemd. Knuipfruit banana coconut van Ella's Kitchen zit veel kcal in!! En ons meisje vindt het heerlijk. Ook maak ik vaak een fruithapje met avocado erdoor en een dadel om het lekker zoet te maken.

3 jaar geleden

Lekker veel vetten eten (avocodo, roomboter, groente met extra scheut olie etc). Daarnaast zijn melkvoedingen nog het meest voedzame wat ze kan krijgen (KV1 komt dichtste in de buurt van moedermelk).

3 jaar geleden

Reactie op Melanievera

Lekker veel vetten eten (avocodo, roomboter, groente met extra scheut olie ...
Roomboter om te smeren met broodje

3 jaar geleden

Onze dame zit ook onder de curve. 8 maanden en nog in maatje 4-6 maanden. Haar eigen groeicurve is wel stijgend, als dit het geval is zal ik me zeker niet al te druk maken! Want wat je zegt het is een happy baby en eet goed.

3 jaar geleden

Als er medisch geen probleem is, kan het dan niet gewoon genetisch zijn? Er is toch ook niet zomaar een gemiddelde?

3 jaar geleden

Reactie op Elskapinga

Onze dame zit ook onder de curve. 8 maanden en nog in maatje 4-6 maanden. H ...
Blij om te horen dat we hier niet alleen zijn 🥰 ze zit niet zo goed op haar eigen curve, maar nu bezig wat meer verstoffen toe te voegen aan haar eten. In de hoop dat dit wat zal helpen. 🤞🏻 velen stellen ook brood voor, maar daar is m’n meisje nog niet klaar voor. Ze kokhalst nog net iets teveel als ze iets van brokjes in haar mond heeft. Soms met overgeven tot gevolg. Dan geraken we net verder van huis 😅