20 Reacties
6 jaar geleden
Darmkrampjes horen er nou eenmaal bij. Goed laten boeren na voeding, veel knuffelen, buikje masseren, fietsen met beentjes en zelf rustig blijven.
Pas op met zomaar druppels, als je je er verder in verdiept zie je dat er een hoop troep in zit.
VRIEND
6 jaar geleden
Reactie op esthervisser20
Mag ik vragen hoe vaak je dochter poept?
2 keer in de week.. poept ze, maar je merkt echt aan haar dat ze zo onrustig is en het niet kwijt kan.. ze loopt helemaal rood aan en trekt alles bij elkaar om iets kwijt te kunnen.. en dan is het alleen maar lucht. Het consultatiebureau vond dat ze te weinig poepte en adviseerde dit.
6 jaar geleden
Ja dat mag je gebruiken. Wij hebben ook lactulose vanuit de kinderarts (zkh) gekregen. Je mag eventueel infacol of probiotica gebruiken tegen de darmkrampjes. Van lactulose krijgen ze ook krampjes helaas.
6 jaar geleden
Reactie op Louboutin92
Ja dat mag je gebruiken. Wij hebben ook lactulose vanuit de kinderarts (zkh ...
Probiotica heb ik ook nog thuis staan, maar nog niet gebruikt.
Krampjes heeft onze zoon niet meer, maar wel onrust en veel scheetjes en ontlasting 1x per 2/3 dagen en volgens mij is het daar ook goed voor?
Infacol gebruiken wij voor krampjes, geef het nog voor elke voeding maar of het nog zn werk doet.
6 jaar geleden
Reactie op esthervisser20
Probiotica heb ik ook nog thuis staan, maar nog niet gebruikt.
Krampjes hee ...
Ik gebruik het voor de bacteriën in haar darmpjes. Zodat het poepen steeds beter gaat, dat is wat ze als advies gaven. Ze is nu 1 week van de lactulose af ! Dit heb ik wel afgebouwd. En dat gaat echt super de probiotica geef ik nog wel.
Ze poepte sowieso iedere dag maar ze poepte keuteltjes daarom hebben wij lactulose gekregen. Nu poept ze meestal 2 keer per dag.
6 jaar geleden
Reactie op Roosje85!
Super dankjewel.. wij hebben het ook vanuit de kinderarts gekregen.. de dru ...

Graag gedaan. Ik heb een andere fles van lactulose gehad. Verwacht dat de samenstelling wel hetzelfde zal zijn.
6 jaar geleden
Wij hadden deze fles gekregen. 1,5 ml per dag dat deden wij door de fles heen, eerste paar dagen via een spuitje in haar mond maar dat was geen succes.

6 jaar geleden
Reactie op Roosje85!
Wij doen het inderdaad in de fles. Dan moet ze wel de hele fles leeg drinke ...
Ja dat deden wij ook altijd, lactulose 1e fles samen met vitamine D en tweede fles probiotica. Nu eerste fles probiotica en vitamine D.
Gelukkig heeft de lactulose geholpen ! 😃
6 jaar geleden
Reactie op Roosje85!
Ja daarom dacht ik even vragen... ook omdat we een combinatie geven en drup ...
Tuurlijk gaan krampjes over. Krampjes ontstaan voornamelijk doordat de darmen nog niet goed ontwikkeld zijn en een baby'tje vaak lucht hapt en nog niet goed uit zich zelf kan boeren.
Bedenk als je zelf enorme buikpijn hebt door bijvoorbeeld diarree, dan lig je ook het liefst in foetus houding en als je dan geweest bent of een wind hebt gelaten is het weg...
6 jaar geleden
Reactie op Lisette879
Tuurlijk gaan krampjes over. Krampjes ontstaan voornamelijk doordat de darm ...
Het verdrietige is dat het ene baby'tje er veel meer last van heeft dan de ander. Met kunstvoeding ook weer meer dan borstvoeding. Ik let ook goed op mijn eigen voeding nu tijdens borstvoeding. Zoon is nu 7 weken oud en we lijken over de piek heen te zijn 😃
6 jaar geleden
Onze zoon (9 weken ) heeft ook lactulose ivm verstopping. Ik gaf onze zoon in 1 x het aantal dosering wat hij moet hebben van de huisarts... tot gevolg. Heftige darmkrampen en daardoor ook aan het overgeven was. ‘T Was echt niet fijn. Daarna heb ik een week lang de lactulose verdeeld in 3 op de dag te geven. Nu geef ik ‘s ochtends een klein beetje lactulose zodat de ontlasting zacht blijft.