13 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje is 25 mei 2 geworden en slaapt sinds dit weekend in een 1 persoons bed. Wij hebben er een uitval plankje aangemaakt, omdat hij ook niet stil ligt in bed. Het gaat super goed! Hij ligt net zoals in het ledikant overdwars in bed, en alle kanten op. Ik merk zelf wel dat hij hier nu echt aan toe was. Ook hij is een keer uit bed geklommen.

2 jaar geleden

En slaapt nog in een slaapzak wat ook goed gaat!

2 jaar geleden

Reactie op Tukkerbaby2

En slaapt nog in een slaapzak wat ook goed gaat!
Wat fijn dat hij het direct zo goed doet. Hebben jullie bewust gekozen om de slaapzak te blijven gebruiken ipv een dekbed?

2 jaar geleden

Reactie op Suus86-24

Wat fijn dat hij het direct zo goed doet. Hebben jullie bewust gekozen om d ...
Ja, omdat we een deken nog eng vinden met zijn gedraai en gerol in bed. Hij vind het nog heerlijk in een slaapzak!

2 jaar geleden

Hoi, ons dochtertje is 15 mei 2 geworden maar slaapt al zo'n 2 a 3 maanden in een peuterbed. Haar ledikant kon omgebouwd worden tot een peuterbed. Ze was hier echt aan toe! De eerste avond wilde ze zelf slapen en wist ze niet hoe snel ze in haar bed moest Klimmen. Ze is er een paar keer uitgevallen snachts maar we hadden een matras naast haar bedje neergelegd zodat ze niet hard valt. Ze slaapt nog in een slaapzak omdat ze dit zelf nog fijn vindt en dit gaat prima. We hebben een dun dekentje op haar bed liggen om er mee te oefenen. Dus ze draagt haar slaapzak, een dunne, en ligt dan onder een dunne deken (geen dekbed) en deze is strak ingestopt. Ze begint er steeds meer aan te wennen en trapt hem nu niet meer van dr af. Nog niet nagedacht om de slaapzak niet meer aan te doen want het hoort ook bij haar ritueel en ik wil niet dat ze het koud krijgt snachts als ze toch weer het deken van zich aftrapt

2 jaar geleden

Als je de mogelijkheid hebt om spijlen eruit te halen zou ik daar mee beginnen. Het vertrouwde bedje nog even maar dan open. Dat kan ook prima met slaapzak dan. Bij onze oudste met ruim 2 jaar naar open ledikant gegaan. Eerst met slaapzakje aan, en wat later oefenen/wennen met dekbed. En met krap 3 jaar naar een eenpersoonsbed (omdat de jongste onderweg was en het ledikant naar zijn kamer moest). Bij de jongste wacht ik wat langer met openen van het ledikant denk ik. Tenzij we het idee krijgen dat jij wil klimmen of zo. Nu wel nog in dubio of ik grotere slaapzakken moet bestellen of toch al naar dekbed over ga. Met de zomer op komst misschien niet erg om alvast te oefenen met dekbed 🤔

2 jaar geleden

Mijn zoontje, 2 jaar, slaapt sinds 1 maand in een 1 persoons bed. Hij is er alleen de eerste avond uitgevallen (dit ondanks dat er een groot bedrek voor zit, zucht). Maar sindsdien niet meer en begint hij steeds meer stil te liggen. Het grote bed leert hem langzaam om stil te liggen. Hij gebruikt geen slaapzak meer. Een dekbed ook nog niet, maar we trekken hem nu een dikke pyjama aan met sokken.

2 jaar geleden

Reactie op Tukkerbaby2

Ja, omdat we een deken nog eng vinden met zijn gedraai en gerol in bed. Hij ...
Dat heb ik dus ook, alleen met wel uit bed gaan en willen lopen vind ik een slaapzakje ook een beetje griezelig😇

2 jaar geleden

Reactie op Chanel-

Hoi, ons dochtertje is 15 mei 2 geworden maar slaapt al zo'n 2 a 3 maanden ...
Wat goed van haar! Handige tip om met een lakentje over slaapzak heen vast wat te oefenen. Dank je

2 jaar geleden

Reactie op Fabii

Als je de mogelijkheid hebt om spijlen eruit te halen zou ik daar mee begin ...
Dank je voor je reactie. Het is voor mij even zoeken wat handig is dus ervaringen van anderen is dan fijn. Doet me goed dat er ook ouders zijn die wachten tot bijna 3 jaar en dan een groot bed. Vant weekend gaan wij de spijltjes eruit halen. Tip van chanel- om te oefenen met een laken, kun jij misschien ook wat mee🙂

2 jaar geleden

Reactie op Sunny37

Mijn zoontje, 2 jaar, slaapt sinds 1 maand in een 1 persoons bed. Hij is er ...
Jij hebt een kleine tijger😅, gelukkig is hij er maar 1 keer uitgevallen. Dikke pyama met sokken is ook nog een idee 😀

2 jaar geleden

Wij hebben bij onze oudste het als volgt aangepakt (wel pas vanaf 3 jaar groot bed). Vanaf 2 jaar met dunne slaapzak en wennen aan dakbedje in het ledikant + spijlen eruit. Daarna zonder slaapzak en met dekbed en de hele zijkant er af van het ledikant. En toen voor haar 3e verjaardag pas groot bed.

2 jaar geleden

Reactie op MK-89

Wij hebben bij onze oudste het als volgt aangepakt (wel pas vanaf 3 jaar gr ...
Ik denk dat een soortgelijke voorzichtige overgang ook wel iets is wat voor mijn dochter goed werkt. En voor mijn gemoedsrust🤗😄