Heee mama’s,
Hoe hebben jullie de ledikantjes van je kleine opgemaakt? Wij hebben een hele poos een laken met een dekentje gebruikt, maar dat schoot onze zoon heel gemakkelijk van zich af. Nu hebben wij een soort deken van koeka erop liggen en dat gaat al beter. Vanaf wanneer gebruik je een dekbed?
Ik kan mijn kleintje niet in de ledikant leggen helaas 😔 stoot anders zijn hoofdje aan de zijkanten en momenteel slaapt hij lekker langs mama in de co-sleeper 🥰
Wij hebben al vrij snel de lakentjes er af gehaald omdat ze het hele bed door rolde en wakker werd met haar hoofd aan het voeteinde. Echt jammer want het staat zo leuk☹️. Maar nu slaapt ze in een slaapzakje.
Vanaf 2jaar mag je een dekbed gebruiken. Bedje is bij ons ook heel saai opgemaakt want ze slaapt in een slaapzak. Maar heb nu een okergeel hoeslaken van de zeeman en dat fleurt de boek wel op. Samen met een leuke slaapzak. Overdag leg ik haar ook wel eens ook een dekentje.
Onze zoon slaapt alleen in een pyjama de rest is te warm voor hem. Lakentjes en dekens worden hier binnen 2 min eraf getrapt 😂 en met dunne slaapzak wordt hij zwetend wakker 🙈 dus alleen pyjama en dat gaat goed
Alleen slaapzak, en aan de hand van hoe warm het is lange of korte mouwen. Ze doet echt een de “Tour du bedje” dus heb er ook niets anders in (hydrofiel doek voor als ze bv een beetje moet spugen ofzo) dan maar vaker de lakens vervangen.
Wij hebben ons bedje opgemaakt moet hoeslaken+hydrofiel waar ze op slaapt. Ons dochtertje lijkt op haar vader en heeft t heel snel koud dus slaapt nu al in een rompertje met lange mauwen, pyjama met lange mauwen, lange broek en sokken, slaapzak zonder mauwen een laken, deken (tog 2), nog een dekentje en een kruik 😑 ja ik weet het, het klinkt echt ongezond warm, maar anders wordt ze wakker van de kou! Heb net een ledikant deken (tog 3,5) besteld en we hebben nog een dikkere slaapzak met mauwen voor de winter! Hopelijk geen elfsteden tocht dit jaar want dat wordt afzien voor onze kou kleum dan!
Kleertjes die ons zoontje die dag aan heeft (zonder sokken als hij die aan heeft) + een slaapzak van de Hema zonder mouwen. Op de slaapkamer is het altijd rond de 23 graden.
Verder alleen een aerosleep matrasbeschermer en een onderlaken op het bedje.
Hier een grote deken (ledikant deken) aan het midden gelegd en aan de zijkant vast gezet zoals jij hebt op de foto met die koeka deken
Verder niks
Ze slaapt momenteel in een slaapzak met meestal een boxpakje eronder