66 Reacties

6 jaar geleden

Ja dat heb ik ook gehad. Ik gebruik vezelzakjes waardoor de stoelgang iets beter gaat. Zorg dat je voldoende drinkt. De zakjes kan je halen bij de apotheek.

6 jaar geleden

Ik zou sinaasappelsap nuchter proberen en als je echt last hebt van verstopping kun je best 1 tabletje bisacodyl nemen. Dit gebruikte ik al voor de zwangerschap en (ben zelf medisch geschoold als verpleegkundige in het ziekenhuis) bisacodyl mag je met mate veilig gebruiken. Dan hoef je tenminste niet te persen. Het voegt ook alleen meer water toe aan je ontlasting. (Kruidvat) je mag dit wel niet langer als 3 dagen gebruiken. Ik zelf gebruik het ongeveer 1x per week 1 tabletje. Je kunt ook naar de huisarts gaan voor een receptje movicolon of lactulose halen bij de kruidvat.

6 jaar geleden

Ik heb ook altijd last gehad van mijn stoelgang en nu helemaal. Ik drink elke dag 鈥榮 morgens twee glaze lauw water op nuchtere maag en eet een kiwi bij mijn ontbijt, in de loop van de dag een appelsien als tussendoortje en 2liter water door de dag verspreid, Ook niet te veel frisdrank en fastfood (1x per 2 weken) helpt wel voor mij. Heb ook een tijdje forlax genomen hiervoor maar beter op een natuurlijke manier proberen oplossen natuurlijk. 馃槈

6 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Zorg dat je voldoende groente en fruit eet en water drinkt. En probeer eens wat lijnzaad en kiwi door je yoghurt.. succes en sterkte!

6 jaar geleden

Ik heb anders geen last van mijn stoelgang, maar sinds mijn zwangerschap wel echt heel moeilijk. Ik heb gemerkt dat beweging het allemaal net iets vlotter doet gaan. Eens gaan zwemmen of wandelen heeft echt al wonderen verricht...

6 jaar geleden

Reactie op Vanlaarmoniek

Wat vervelend zeg! Zorg dat je voldoende groente en fruit eet en water drin ...
Niet te veel lijnzaad, is niet goed voor je baby heb ik me laten vertellen 馃槆

6 jaar geleden

Zo vervelend inderdaad! Mijn darmen zijn ook nooit top geweest dus ik eet nu elke dag banaan, granola, drink veel water en drink elke avond een glaasje Roosvice Laxo. Ik las net ook over Bisacodyl, werkt ook goed, maar bedenk wel dat je daar echt darmkrampen van kan krijgen. Maar dat is denk ik ook per persoon verschillend

6 jaar geleden

Roosvicee laxo vind ik prettig werken en van de huisarts heb ik nu licht laxerende zakjes die stoelgang helpen en die kunnen gewoon bij zwangerschap

6 jaar geleden

Ik herken de angst voor het persen uit mijn vorige zwangerschap. Heb dan toen zelfs nog gegoogeld geloof ik. Volgens mij kan het geen kwaad. Je baarmoedermond is natuurlijk helemaal gesloten dus in die zin staat dat allemaal los van je darmen en anus. Deze zwangerschap ben ik daar niet bang voor, het kan geen kwaad dat persen;)

6 jaar geleden

Roosvisee laxo idd.. hielp bij mij ook! 馃榾 (alleen wel thuis ff zeggen want mijn man had het niet in de gaten om je niks proeft ... en die was erg aan de ****** 馃槀馃槀馃槀馃槀

6 jaar geleden

Even goed bewegen kan ook helpen. Stuk wandelen bergop, of even lekker dansen om alles in gang te zetten. En kaarsrecht op de wc zitten met je knieen wat hoger (door bijv. Je voeten op een laag krukje te zetten) helpt de zwaartekracht ook een beetje. En zoals andere al zeiden: laxo!

6 jaar geleden

Ik heb hier zelf ook erg veel last van. Heb mn huisarts gebeld en die heeft me wat voorgeschreven. Heb dit ook overlegd met de verloskundige. Omdat je zwanger bent krijgen je darmen minder vocht. Nu gaat alles weer zoals het hoort

6 jaar geleden

Reactie op Kimcelie1984

Ik heb hier zelf ook erg veel last van. Heb mn huisarts gebeld en die heeft ...
Heb je ook na het persen de bruine afscheiding? Dat baart mij het meeste zorgen....

6 jaar geleden

Reactie op boymama

Roosvisee laxo idd.. hielp bij mij ook! 馃榾 (alleen wel thuis ff zeggen want ...
Hahaha oeps! Ik ga het morgen meteen halen

6 jaar geleden

Reactie op MLT

Ik herken de angst voor het persen uit mijn vorige zwangerschap. Heb dan to ...
Ja... maar ik maak mij voornamelijk druk om de licht bruine slijm

6 jaar geleden

Reactie op BabyKorrel

Heb je ook na het persen de bruine afscheiding? Dat baart mij het meeste zo ...
Nee dat heb ik niet. Is bij mij helder

6 jaar geleden

Reactie op BabyKorrel

Heb je ook na het persen de bruine afscheiding? Dat baart mij het meeste zo ...
Ja ook. Ik zou gewoon even contact opnemen met je huisarts. Die weten vast wel raad

6 jaar geleden

Reactie op Kimcelie1984

Ja ook. Ik zou gewoon even contact opnemen met je huisarts. Die weten vast ...
Jaa ga ik doen! Maak mezelf ook gek maar pffff

6 jaar geleden

Heb ik ook, gebruik psyllium vezels voor de stoelgang! Heel chill :) En gewoon persen, maakt niet uit als er een addertje breekt ookal schrik je ervan ^^

6 jaar geleden

Reactie op BabyKorrel

Ja... maar ik maak mij voornamelijk druk om de licht bruine slijm
Ik heb hier ook last van. Vooral na het werken (werk in de zorg met mensen met dementie dus veel bukken en heffen en druk zetten op men buikspieren) maar de gynaecoloog vertelde me dat ik me geen zorgen moest maken zolang het niet veel is, geen klonters en niet elke dag voorkomt. Je kan ook altijd je huisarts of vroedkundige raadplegen als je wat zekerheid wil. Ben je wat geruster.