8 Reacties
5 jaar geleden
Zelfde probleem. Ik kolf niet, maar heb het wel gedaan en zag best wel verschol tussen de 2 borsten. Ik voed live. Als hij mijn linker borst krijgt drinkt hij het helemaal leeg en wilt nog de rechter, maar als we starten met rechts drinkt hij rechts leegt en heeft geen behoeft aan links. Ik weet zelf niet hoe het komt dat 1 borst minder productie heeft dan de andere, maar je bent niet de enige. Als je kind er goed doet en voldoende heeft zou ik het zo laten.
5 jaar geleden
Ik heb eerder ook deze topic gemaakt, maar dan anders omschreven. Bij mij hetzelfde probleem, linkerborst veel minder. Eerst tussen de 50cc en 70cc terwijl rechts al 100cc tot 150cc uitkolf. Begreep er weinig van. Tot op een gegeven moment maar 20cc uit links... wist ook niet hoe ik 1 kant meer productie kon krijgen. Mijn zoontje is 12 weken toen en dronk niet meer dan 120cc per keer. Dus was alsnog wel genoeg.
In de topic zeiden de meeste dat ze het wel herkennen, maar vooral niets aan te doen is. Dus ik ben zelf verder gaan uitproberen.
We zijn nu 2 weken verder en het heeft wel geholpen. Zonet nog 100cc uit de linkerborst gekregen. Wat ik heb gedaan is eerst overdag mijn zoon vaker aanleggen links. Zodat de borst vaker melk aanmaakt. En in de nacht kolven, zag ik al een beetje verschil. Wat echt geholpen heeft is mijn borst laten hangen en dan kolven. Dus voorover buigen. Op moment dat ik dacht er komt niks meer uit en ik zit voorover, kwam er ineens nog meer melk uit. Dus mijn advies is ook, probeer andere houdingen aan, leg hem vaker aan en kijken of dat wat helpt. Je kan ook proberen je linkerborst eerst warm maken (warme washand) vokr het kolven zodat de melkklieren meer open staan. Succes!
5 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde probleem, mij n rechter borst produceert minder. De vroedvrouw raden mij aan om 2 keer per dag de rechtse borst 5 minuten te kolven extra. Goed verwarmen ervoor en goed masseren tijdens.
5 jaar geleden
Reactie op Yuentje
Ow en doorkolven helpt niet. Heb wel eens geprobeerd 30 minuten te kolven m ...
Hey, in mijn geval moet ik echt 30 min kolven om 80% uit te krijgen. Pas na 15 min ofzo begint het beetje door te schieten, de straal is echt mini馃檲. Vaker kolven levert mij ook niet meer op..echt jammer.