34 Reacties

3 jaar geleden

Niet vergelijken met andere kindjes, dat heeft geen zin. Jouw kind heeft haar eigen tempo en alles komt vanzelf. Mijn zoon doet dingen die vroeg zijn, maar bepaalde dingen ook nog helemaal niet.

3 jaar geleden

Niet vergelijken met andere kindjes, dat heeft geen zin. Jouw kind heeft ha ...
Ik weet wel wat ik niet moet vergelijken en Zoë is meer bezig met de fijne motoriek. Maar dan gaat ze zo hard gillen dat ze er niet bij kan dat frusteerd soms zo en ze wilt zo graag want, ze doet haar handjes omhoog als ze zich wilt optrekken maar snapt niet wat ze met haar beentjes moet doen. Dan denk ik soms doe nou gewoon na voren schuiven man😅😅 zo moeilijk is het toch niet

3 jaar geleden

Onze precies hetzelfde alleen kan ze zelfs nog niet zittend achter uit alleen in buiklig alles achteruit terwijl ze naar voren wilt en dan idd huilen...😅 ik hoop ook zo dat ze straks snapt hoe ze voor uit moet wordt ze denk veel gezelliger door..

3 jaar geleden

Reactie op RomyAmber

Onze precies hetzelfde alleen kan ze zelfs nog niet zittend achter uit al ...
Ja he zal stuk gezelliger worden. Frusteerd haar maar mij einde van de dag ook....😅

3 jaar geleden

Hier fijne motoriek ook super maar grofmotorisch ook wat minder 🙈 Zit heel stabiel maar gaat niet zelf van lig naar zit Vindt het niet leuk om te spelen op haar buik en krijst dan ook meteen alles bijeen Trekt zich nog niet op Tijgert niet ... Maar als ik haar met 2 vingertjes haar stukje fruit zie nemen dan ben ik enorm trots 🥰

3 jaar geleden

Geen paniek, is zijn ze 9,5 maand. Het meisje zit enkel rechtop en gaat zelfs niet achteruit of vooruit.. of van lig naar zit. ze gilt ook enorm hard als het niet lukt. Bij ons jongetje hij gaat naar de kinesist want hij staat achter. Alles komt wel wanneer het komt. 😊

3 jaar geleden

Normale ontwikkeling hoor!😁

3 jaar geleden

Luna ook, ze kan zitten, als ik haar neerzet en dan ook goed blijven zitten. Achteruit op haar buik doet ze op de opvang wel, maar thuis niet. Luna is nu 10 maandjes en wil graag lopen, dus staan en aan de poef stapjes zetten vindt ze helemaal geweldig. Alleen hoe van ligstand naar staan te komen lukt niet. Even als speeltjes pakken waar ze niet direct bij kan. Daarentegen vindt ze met haar argusogen de kleinste kruimeltjes en weet deze gewoon te pakken! Dus geen zorgen!

3 jaar geleden

Hier exact hetzelfde, behalve dat ze ook niet eens achteruit gaat haha. Ik maak mezelf er niet zo’n zorgen over, komt vast allemaal wel goed. Ik denk dat ze dalijk wellicht meteen gaan lopen ofzo 😊

3 jaar geleden

De kleine probeert te kruipen maar lukt nog niet . Wel een beetje achteruit. Zelf fles vasthouden kan ik ook echt vergeten. 🙃 zelf zitten en op de buik omdraaien naar de rug en andersom en rondjes draaien op de buik dat lukt ook ook van op de buik liggen gaan zitten gaat al prima. Optrekken ook totaal niet. En zelfde als bij jou als hij ergens niet aankomt dan gaat hij ook gewoon hard gillen dat hij het toch aangereikt krijgt. Maar ieder kindje op zijn eigen tempo dus we zien wel wanneer het schatje er klaar voor is 🙂🙂

3 jaar geleden

Hier net zo hoor. Rolt nog niet eens terug, hij vindt het wel prima als hij op zn buik ligt. Tijgeren etc etc kan ik ook wel vergeten. Wel heel veel rondjes om zijn eigen as.. en als je dan toch elke keer weer ander speelgoed tegenkomt of er net wel bij kan.. is het ook leuk..

3 jaar geleden

Niet onzeker zijn hoor. Tis echt zo ieder kindje heeft z’n eigen tempo. Onze dochter is 9,5 maand. Gaat nog niet zelf zitten, kruipt alleen achteruit. Trekt ook nog niet op. Heeft nog geen tandjes. Blijft wel zitten als we haar neer zetten. Maar kletst wel van alles. Papa, mama jaja.. ik vind het wel prima. Ze haalt het vanzelf in. Ik had zelf ook m’n eerst tand pas met 11 maanden en liep pas met 17 maanden. Haha dus komt vast goed 😃 Elk kind is anders en verdenk sommige moeders ook wel eens dat ze beetje opscheppen 😉

3 jaar geleden

Hier 't zelfde! Geen stress, sommige kinderen slaan soms gewoon een stap over. Maar ik snap je gevoel heel goed! 😘

3 jaar geleden

Hoi! Ik snap je gevoel helemaal hoor. Ik merkte dat mijn kindje dingen beter ging snappen als ik het voor deed. Dus ik heb letterlijk naast mn baby liggen tijgeren, kruipen, klappen, etc. Dit lijkt wel te helpen. Icm geduld vooral haha! Hoop dat je er wat aan hebt ☺️

3 jaar geleden

Reactie op mamavanaaron_

Hoi! Ik snap je gevoel helemaal hoor. Ik merkte dat mijn kindje dingen bete ...
Ja klappen kan ze wel. Mijn dochter word een kont schuiver ze schuift na achter en opzij niet naar voren. Als ik haar help of het voor doe word ze boos....

3 jaar geleden

Mijn zoontje is 9 maanden maar is ook erg lui😉. Hij kan ook niet kruipen zich optrekken enz. Maar hij is wel weer meer aan het brabbelen. Ieder kind heeft toch z'n eigen tempo dus het komt helemaal goed! Mijn andere 2 zoons waren ook niet snel.

VRIEND

3 jaar geleden

Hier ook hoor (volgende week negen maanden). Hij kan wel zelfstandig zitten, maar laat zich dan opeens omvallen... billetjes gaan inmiddels wat omhoog, maar tijgeren en kruipen lijkt nog erg ver weg. Rolt ook niet van buik terug naar de rug. Schijnt geen relatie te hebben met de mentale ontwikkeling, dus ik maak me niet druk! Komt wel 😃

3 jaar geleden

Hier hetzelfde! Over paar dagen alweer 9 maanden maar hij draait alleen nog om z’n eigen as, schuift in buikligging naar achteren en raakt ook gefrustreerd als hij ergens niet bij kan. Maar een poging om ernaar toe te gaan doet hij niet 😅. Lastig om niet te vergelijken als je heel veel baby’s om je heen hebt (van vriendinnen, familieleden) van zijn leeftijd die wel al “verder” zijn. Inmiddels maak ik mij er ook niet meer druk om. Hij is rap in fijne motoriek (heeft al sinds maand 6 een pincetgreep), brabbelt veel en kent passief al zoveel woorden. Dat zijn de ontwikkelingsgebieden waar hij momenteel hard mee aan het werk is.

3 jaar geleden

Heel normaal hoor en vooral niet druk maken. Komt vanzelf! Oudste tijgerde hier rond 10/11 maand en liep toen ze 18 maanden was. Elk kindje heeft zijn eigen tempo

3 jaar geleden

Kam zo zijn dat ze straks alles binnen 1 maand kan de mijne is deze week zelfstandig naar zit gegaan en gaan staan door op te trekken nu is er geen houden meer aan😅. Ze doen alles op hun eigen manier en in eigen tempo.