34 Reacties

3 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor, lekker eigenwijs

3 jaar geleden

Meestal beginnen baby's eerst met naar achteren schuiven voordat ze naar voren gaan! Heel menselijk om te vergelijken, als jouw baby verder tevrede en blij is vooral nog genieten van de rust馃榿 Want als je baby overal naartoe kan en zich optrekt aan alles馃槄 leuk maar ook drukker! En een luier verschonen is een hele uitdaging geworden馃槄

3 jaar geleden

Reactie op SENA5

Meestal beginnen baby's eerst met naar achteren schuiven voordat ze naar vo ...
Ja de mijne gaat al 2 maanden achteruit hahahahaha

3 jaar geleden

Reactie op PeED

Hier net zo hoor. Rolt nog niet eens terug, hij vindt het wel prima als hij ...
Bij ons precies zo! Ze is nu 9,5 maand en kan heel snel om de as draaien en vind zo indd steeds wel weer iets nieuws leuks om mee te spelen haha. Zelfstandig zitten kan ze ook nog niet (in de stoel wel heel goed maar zo los op de grond valt ze na 10 sec toch echt om) en tijgereb of kruipen ook echt niet. Ze kan zich wel heeeeeeel lang uitstrekken en doet dan haar kontje in de lucht om ergens toch met de topjes van de vingertjes net bij te kunnen 馃ぃ Maar als t niet lukt zoekt ze gewoon iets anders interessants. Beweegt wel langzaam achteruit en is qua communicatie en fijne motoriek dan weer heel erg goed 馃槉 Trots op ons meisje.

3 jaar geleden

Whahah h茅茅l herkenbaar. Mijn zoon, nu 9 maanden, vindt het allemaal wel prima. Hij kan rollen maar doet het 9 van de 10 keer niet omdat hij niet nodig vindt oid Zittend spelen dikke prima, vindt ook het leukst. Kruipen? Tijgeren? Optrekken? Welnee hij vindt het prima zo. Ook veel bezig met fijne motoriek. En dat terwijl de baby's om hem heen zoveel meer kunnen 馃檲馃檲 Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel kan loslaten, hij doet het lekker op zijn manier en hij komt er vast wel. Soms vind ik wel lastig om te zien dat andere baby's zoveel meer kunnen. Het schijnt dat ik als baby net zo was, speelgoed buiten bereik, dan zicht iets wat binnen bereik lag 馃ぃ馃ぃ Het komt vanzelf goed. 馃グ

3 jaar geleden

Reactie op LiesVM

Hier fijne motoriek ook super maar grofmotorisch ook wat minder 馃檲 Zit hee ...
Precies dit 馃檹馃徎

3 jaar geleden

Die van mij is juist heel erg druk, gooit al zijn speeltjes steeds naar buiten via het kattenluik en dan kan hij er natuurlijk niet meer bij 馃檲 Maar inderdaad, op den duur kunnen ze allemaal hetzelfde, ieder zijn eigen tempo

3 jaar geleden

Reactie op Lisaas

Ja de mijne gaat al 2 maanden achteruit hahahahaha
Deed de mijne ook eerst weken lang! Het is in ieder geval heel normaal om eerst naar achteren te schuiven :)

3 jaar geleden

Reactie op Leontien

Whahah h茅茅l herkenbaar. Mijn zoon, nu 9 maanden, vindt het allemaal wel pri ...
Gisteren bij Cb geweest en ze hoeven ook nog niets te kunnen h猫! Als ze maar redelijk zelfstandig kunnen zitten en een blokje kunnen aanpakken, dan is het prima!

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is bijna 9 maanden rolt ook alleen maar door de huiskamer en als ze op dr buik ligt gaat ze wel achteruit ze kan ook nog niet lang zelf standig zitten dus maak je niet druk de ene kindje is sneller dan de andere kindje

3 jaar geleden

Die van mij is juist heel erg druk, gooit al zijn speeltjes steeds naar bui ...
Hahahaha

3 jaar geleden

Reactie op c-licious

Gisteren bij Cb geweest en ze hoeven ook nog niets te kunnen h猫! Als ze maa ...
O dan loop ik op schema hahahah

3 jaar geleden

De mijne staat de hele dag en wil zelf lopen en hier wil ik juist dat hij soms ook lekker lui is haha. Alles op z鈥檔 tijd wou dat hij nog lekker rustig zat maar dat zit er niet meer in. Nu moet ik constant achter hem aan rennen 馃槄 Geniet er nog maar lekker van!

3 jaar geleden

Geen zorgen, ieder kind heeft z鈥檔 eigen tempo. Die van mij is morgen 9 maanden, kan met begeleiding zelfstandig zitten en rol de hele kamer door. Maar tijgert ook nog niet en kan zich ook nog niet optrekken. Ik kan mij soms ook heel erg onzeker hierover voelen, zeker als je allemaal verhalen van anderen hoort. En dan nog niet gesproken over Oei ik Groei... daar alleen maar ervaringen van kinderen die al vroeg met vaardigheden zijn. Geen realistisch beeld, althans dat vind ik. Is hij/zij blij en energiek, dan komt/IS het vast goed. :)