17 Reacties

3 jaar geleden

Even langs de huisarts(enpost). Dan krijg je waarschijnlijk een zalfje wat heel goed helpt. Bij ons was het binnen 2 dagen over. 😊

3 jaar geleden

Doen wij ip mijn werk ook erop! Kan zeker! Wat ook aan te raden is is de billenzalf van leenarts! En als t open ligt waterwipes doekjes. Erg duur maar veel minder pijn voor je kindje

3 jaar geleden

Oeh let op met hoe je schoonmaakt. Waterdoekjes of een nat washandje depend. Geen lotion doekjes! En in de gaten houden dat het geen schimmeltje word. Het helpt ook om het te laten drogen. Zonder luier. Lastig met de kou nu wel.

3 jaar geleden

Met maizena geen ervaring, maar vaak werkt bepanthen beter bij luieruitslag! Sudocreme droogt uit, Bepanthen houd de huid vet. Misschien helpt het!

3 jaar geleden

Luieruirslag kan doorslaan in schimmel, dat krijg je niet weg met gewone middeltjes. Hier ook gehad. Raadpleeg even je huisarts.

3 jaar geleden

Wij hadden dit vorige week ook. Ben bij HA geweest en zelfs hij raadde maizena aan! Na een paar dagen was het helemaal weg. En 1 tandje rijker...

3 jaar geleden

Maïzena en warmte geven schimmels de kans op groeien. In sudocreme zitten zink korreltjes waardoor het met open wonden juist gaat schuren, en het erger kan maken. Hier werkt bij elke luier verschoning even 10 minuten in de blote billen liggen het beste , en bepanthen zalf , dit laten intrekken liefst nog met luier open, als t bijna ingetrokken is nog een dun laagje smeren en luiertje dicht, Hier helpt t ook om de billen schoon te maken zonder doekjes . Even de billen af spoelen onder de lauwe douche (als je thuis bent) of doekjes zonder alcohol en parfum. daarna de billen droog deppen met een zachte hydrofiel doek of tissue/ wc papier, En voor de nacht evt nog een extra luier vervangen voor je zelf gaat slapen, Zodat de huid uit de warmte/plas is Ik hoop dat je hier iets aan heb,

3 jaar geleden

Ik ga in ieder geval morgen meteen bepanthen halen en anders maandag gewoon de HA bellen en advies vragen. Ik heb standaard doekjes zonder parfum en alcohol. Ook dep ik het na elke luier wel droog met een hydrofiel.

3 jaar geleden

Ach wat sneu. Hier heeft vsm calendula gelijk geholpen. En bepanthen gebruik ik als voorzorg.

3 jaar geleden

Reactie op Danique94

Ik ga in ieder geval morgen meteen bepanthen halen en anders maandag gewoon ...
Probeer niet te vegen met de doekjes dan open je weer de wonden, bij de apotheek kan je zonder recept anti schimmel creme halen, Als je morgen thuis ben en geen planning heb om de deur uit te gaan, probeer de lauwe kraan, het kost wat tijd en energie maar je ziet echt snel verschil.

3 jaar geleden

Geen poeders gebruiken, dit droogt de huid uit. Bepanthen en goed afdrogen, ook na gebruik van doekjes!

3 jaar geleden

Na het poetsen van de billen, droogdeppen met een hydrofiele doek en ligt insmeren met het merk 'donttellmum' nappy rash cream. Voor rode billetjes staat er ook op. Dit werkt bij ons als super, bij erge uitslag na 2 x smeren bijna helemaal weg! Ook voor eczeem heeft don'ttellmum echt een fijne crème! Verlicht meteen en het rode is ook snel verdwenen en ruikt ook lekker. En er zit vaseline op plantaardige basis in! Super spul.

3 jaar geleden

Heb je al een andere luier geprobeerd? Wij hadden een pak van ander merk die we normaal hebben nog van de babyshower en opeens kreeg ze luieruitslag. Toen weer terug naar de oude en was het weer weg.

3 jaar geleden

Zinkolie gebruiken en voor de nacht maïzena. Bij ons werkte dat al 2x fantastisch. Ook zeer heftige luieruitslag bij onze zoon.

3 jaar geleden

Ipv natte doekjes gebruiken wij zacht wc papier met veel neutral baby olie voor elke verschoonsessie. Nog nooit uitslag gehad

3 jaar geleden

Reactie op moes-24

Luieruirslag kan doorslaan in schimmel, dat krijg je niet weg met gewone mi ...
Dit is precies wat ik wilde zeggen! Lijkt me slim om te checken wat de oorzaak is. Dan weet je ook beter hoe je het moet behandelen.

3 jaar geleden

Daktozin helpt hier goed als het heel erg is