9 Reacties
5 jaar geleden
Sja als je moet dan moet je... ik heb wel eens een buikgriep uitgezeten met mijn dochter in een wipstoel erbij de in de badkamer als ze wakker was...
Je moet toch wat! Ideaal is het als mijn ouders even konden oppassen, al is het maar een paar uurtjes zodat je even zelf bij kunt komen.
Als moeder ziek zijn is echt afzien helaas
Beterschap!
5 jaar geleden
Dat hangt er vanaf hoe ziek ik ben. Bij een beetje gekwakkel gewoon doorgaan. Als ik me echt te slecht voel om te functioneren kijk ik of ik hulptroepen kan inschakelen (voornamelijk mijn moeder) of bijvoorbeeld of mijn vriend zo snel mogelijk naar huis kan uit zijn werk. En anders toch gewoon doorbikkelen. Het scheelt dat ze naarmate ze ouder zijn minder de constante zorg nodig hebben. En dat soort dagen gewoon genoegen nemen met dat wat er lukt, dus niets in het huishouden doen, makkelijke lunch aanbieden en Netflix inzetten waar nodig.
5 jaar geleden
Ik heb momenteel borstontsteking, hoge koorts en pijnlijke borsten. Wil eigenlijk de hele dag doorslapen.
Ik neem de kleine (6 weken oud), bij me, dus mee naar bed en dan naast me. Als ie wakker voeden, speen geven, met hem praten, enzovoort. Als hij niet slaapt is het niet anders. Probeer ik ook wakker te zijn. Als ik op toilet zit en hij begint te huilen, helaas, is niet anders, laat ik hem even huilen.
Het is heel vermoeiend merk ik, ook omdat ik me zo zwak voel. Maar is niet anders. Pijnstillers en antibiotica innemen, goed eten en drinken.
Als het echt niet lukt, dan hulptroep inschakelen hoor, ouders/schoonouders/zus of broer/of al is het je buurvrouw. Dan kan jij even bijtanken. Gelukkig lukt het me nog wel alleen. Succes!
VRIEND
5 jaar geleden
Moeders kunnen eigenlijk niet ziek zijn! Ben hier maar begonnen met een dikke trui aan te doen. Verwarming hoger zetten.. paracetamol erin. En de kleine inderdaad bij mij te pakken. Toen ze in slaap viel zelf ook gaan slapen. En tussendoor maar naar de wc gaan.
Dankjewel allemaal voor de idee毛n/ tips!
5 jaar geleden
Ah jeetje! Pittig h猫 dan!
Ik ben afgelopen februari, hoogzwanger en een dreumes die alle aandacht wilde, zo ziek geweest. Ik stond op omvallen en toen heb ik mama gebeld. Zij kwam en voor ik het wist lag ik te slapen op de bank. Ik kon niet meer. Mama heeft me wakker gemaakt na 1,5 uur toen ze gingen lunchen 馃檲 Maar zo blij dat ik toch even die hulp had gevraagd, want daarna kon ik weer even door!
5 jaar geleden
Ik zou je graag een tip geven ma die is er niet 馃檲 doorbikkelen, ben wel eens doodziek geweest met 2, heb er nu 3. En helaas geen familie die kan uithelpen. Ja dan is het even bikkelen en even een traantje dat die dag minder gaat. Maar goed je blijft gelukkig meestal maar paar dagen ziek. Sterkte!