29 Reacties

3 jaar geleden

Ik werk alleen nachtdiensten, maar ook geen vaste dagen. Buurvrouw van een paar deuren verder heeft flexibele opvang, maar krijgt 9vd10 keer een afwijzing omdat het dan al vol is. Daarom hebben wij gekozen voor 5 ochtenden in de week, dan moet ik hem om 12.30 ophalen. Na een nachtdienst dus maar een erg kort slaapje van Max 4 uur, maar als ik niet hoef te werken kan ik bijtanken, of boodschappen doen, of huishouden etc.. en mijn zoontje vind het geweldig op de opvang 😊

3 jaar geleden

Ik volg even! Ik werk niet in de zorg maar dit is wel mijn toekomstplan. Ik wil in augustus beginnen aan de opleiding verpleegkundige en het enige waar ik mij zorgen over maak is hoe dat moet met opvang en wisseldiensten

3 jaar geleden

Ik werk in de zorg, 28 uur. Ik heb 1 vaste avonddienst in de week. Die dag gaan ze naar de gastouder. Voor de rest gaan ze naar de opa's en oma's. Daar hebben we geluk mee dat ze dit willen en kunnen doen. Ik vind het opzich wel fijn, maar van de andere kant ook niet. Dus denk dat ik niet heel lang meer in de zorg werk 😉

3 jaar geleden

Ik werk in de zorg en hebben flexibele opvang voor ons meisje. Geven uiterlijk een week van te voren (rooster heb je namelijk al een hele poos als het goed is) door wanneer ze komt, vaak zodra het rooster uit is al. Alleen wanneer je in wil vallen voor een collega last minute, ja dan kan het voorkomen dat dat niet gaat lukken. Aangezien de beperkte aantal flexplekken voor kinderen.

3 jaar geleden

Reactie op Jvb87

Ik werk in de zorg, 28 uur. Ik heb 1 vaste avonddienst in de week. Die dag ...
Ik zit hier ook wel eens over na te denken! Alleen ik weet niet zo goed welke opties er nog meer zijn. Wil er op salaris niet op achteruit gaan eigenlijk..

3 jaar geleden

Reactie op ElinexY

Ik werk in de zorg en hebben flexibele opvang voor ons meisje. Geven uite ...
Fijn hè die opa’s en oma’s haha. Ik werk zelf in de flex waardoor ik mijn diensten zelf in kan plannen. Heeft in dit geval z’n voordelen maar ook z’n nadelen.

3 jaar geleden

Ik werk zelf onregelmatig in de gehandicapten zorg (op contract 32 uur maar zet op dit moment elke week 6 uur PBL in, zodat ik 26 uur werk). Ik heb met mijn collega's afgesproken dat ik elke week op dinsdag een ochtend dienst mag werken zodat onze kleine elke dinsdag naar de opvang gaat. De andere dagen doordeweeks (1 of 2 keer per week) breng ik ons zoontje naar ouders/schoonmoeder en in het weekend is mijn man thuis!

3 jaar geleden

Ik zou minimaal 1 vaste dag nemen op de opvang, bij veel kinderdagverblijven kan/mag je ruilen mits je t van te voren goed aangeeft. En zo heb je ook meer structuur en ritme voor een kind.

3 jaar geleden

Ik werk 36 uur en onregelmatig. Mijn man werkt ook in de zorg en onregelmatig. Ik heb een flexibele gastouder, die ik een maand van te voren mijn rooster geef met een minimale afname van 20 uur per maand. Mochten er wijzigingen zijn, dan kan ik dit altijd aangeven. Meestal kan mijn dochter gewoon terecht. Op de dagen dat mijn gastouder niet werkt (avonden en weekenden) kan onze dochter terecht bij opa en oma of familie.

3 jaar geleden

Ik werk niet in de zorg, maar heb wel een flexibel rooster. Dat krijg ik 4 weken vooraf, zodat ik dan de tijd heb om mijn zoontje aan te melden voor de opvang. Wij hebben een flexcontract en hebben op vrijdag altijd oppasdag van mijn moeder en stiefvader. Mijn vriend is altijd op maandag vrij, dus ze weten bij de opvang dat hij daar bijna nooit is op die 2 dagen

3 jaar geleden

Ik ben zelf gastouder en ik probeer altijd aan ouders te vragen of ze in iedergeval 1 vaste vrije dag kunnen regelen en 1 vast werkdag. Het is voor de structuur voor je kindje echt fijn om minimaal 1x per week en eigenlijk 2x per week gewoon te gaan. En op de opvang leren kinderen met andere kinderen omgaan. Ik snap dat je niet wil betalen voor opvang die je niet nodig hebt, maar je zou eens kunnen uitrekenen hoeveel toeslag je terug krijgt. Fijn dat je moeder wil oppassen, dat is voor de kleine ook heerlijk. 😊😊

3 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg en mijn man is vrachtwagenchauffeur dus is hele week van huis. Soms is het even passen en meten. Ik werk in de flex en rooster mijn eigen dus in. Ik werkte eerst via uitzendbureau, maar ze wouden me graag in dienst bij het huis. Dit heb ik gedaan op voorwaarde dat ik niet de weekenden werk anders zie ik mijn man nooit. Me dochtertje kan bij de ene oma op dinsdag of woensdag terecht en de andere oma op donderdag of vrijdag. Vaak slaapt ze bij allebei de nacht ook zodat ik het smorgens of savonds niet uit bed hoeft te halen. Vaak werk ik dus dinsdag of woensdag overdag en probeer ik de vrijdag te werken of donderdag laat en dan vrijdag de vroege er achter aan.

3 jaar geleden

Ik werk als verpleegkundige en dus ook onregelmatig. Wij hebben een flexplek voor onze jongens, minimaal 45 uur afnemen in de maand, dit is heel goed te plannen. Opa's en oma's hebben geen oppas dag, maar helpen ons graag uit de brand als de nood hoog is.

3 jaar geleden

Wij hebben 1 dag p week flexibele opvang en ze gaat 1 a 2 dagen naar haar oma. Woensdagmiddag is mijn man thuis dus probeer dan vaak s avonds te werken. Ik werk 28u onregelmatig, wel 8 uurs diensten.

3 jaar geleden

Wij hebben een zeer flexibele opvang. Geen min of max uren per week of maand. We kunnen 2 dgn van te voren nog wijzigen(dan moeten ze het wel eerst goedkeuren) dit is handig als ik opeens een dienst moet overnemen. Verder heb ik mijn rooster 3mnd van te voren en dan plannen we het in.

3 jaar geleden

Ik werk 24 uur in de thuiszorg ( dus gebroken diensten) mijn man is de vrijdag vrij en ik heb zelf donderdag als vaste vrij dag. Mijn moeder past dan de maandag. Dinsdag en woensdag op als dit nodig is.

3 jaar geleden

Ik heb mijn eigen praktijk in de zorg, met personeel. Mijn man heeft zijn eigen autobedrijf. Mijn moeder en schoonmoeder passen vaste dagen op. Als ik in vakantieperioden meer werk in de praktijk, dan kan ik dit tijdig vragen en passen ze een extra dag op. Als ik plotseling extra werk ivm ziekte, coronaklachten van personeel etc vraag ik een van de moeders, schoonzusjes of vriendinnen. Tot nu toe altijd nog gelukt. Misschien heb je ook mensen achter de hand die plotseling een dag of enkele uurtjes kunnen? Omdat dit maar weinig voorkomt bij mij vinden ze het wel leuk als hij een dagje komt.

3 jaar geleden

Er staat duidelijk in de Cao dat je alleen dagdiensten tijdens zwangerschap hoeft te draaien, mocht het je te zwaar worden xx

3 jaar geleden

Hi! Ik werk 24-28 uur per week als verpleegkundige in het ziekenhuis en draai alle diensten. Als ik dag- en nachtdienst heb gaat onze dochter naar de gastouder en als ik late dienst heb, passen oma’s om en om op. Onze gastouder heeft 5 dagen pw flexibele opvang gelukkig en doet er niet moeilijk over als ik haar een dag van tevoren aanmeld of afmeld. Ook hebben we geen minimaal vast aantal uren wat we hoeven af te nemen. Gemiddeld zitten we op 35 uur per maand. Als ik veel late diensten heb, brengen we haar wel eens een dagje/dagdeel extra naar de gastouder. Wij kunnen vaste werkdag krijgen, alleen een vast dagdeel vrij.

3 jaar geleden

Hoi. Ik werk 24 uur. De ene week 2 dagen door de week. Wanneer werk weekend is 4 dagen. Zoë zit ook op een flex opvang. En of ik nou dag of avond dienst heeft zoë gaat gewoon 2 ochtenden na de opvang. Zeker als ik avonddienst heb gehad gaat zoë de volgende ochtend naar de opvang. Dan kan mama even uitslapen en het huis aankant maken en haal ik haar om 12 uur weer op. Ik zit overigens wel bij een gastouder.