30 Reacties

3 jaar geleden

Hii mama, Mijn kind eet gewoon met ons mee. Ik haal zijn gedeelte eruit voordat ik zout en peper toevoeg. Ik geef max 2 dagen dezelfde eten. Lijkt mij niet echt lekker als hij langer dan 2 dagen zelfde voeding krijgt.

3 jaar geleden

Reactie op Sureyya

Hii mama, Mijn kind eet gewoon met ons mee. Ik haal zijn gedeelte eruit vo ...
Zo doen wij t ook! En heb voor t gemak altijd nog zoutloze pastasaus voor haar in de vriezer voor als wij eens een pizza bestellen ofzo

3 jaar geleden

Is het belangrijk om zo ver vooruit te koken? Ik doe dit ook maar maak dan 1x 2 verschilende maaltijden voor over 5 dagen gaat dan gewoon per maaltijd in bakjes of potjes de vriezer en af en toe eet ze dan mee als wij iets eten waarbij dit gemakkelijk is.

3 jaar geleden

Reactie op sabrinalk

Zo doen wij t ook! En heb voor t gemak altijd nog zoutloze pastasaus voor h ...
Lijkt me heel fijn als wij dat ook zouden kunnen doen. Maar voor nu kan dit nog niet/willen we dit nog niet. Ons zoontje heeft een koemelkallergie gehad en altijd veel gespuugd. We mogen hem daarom nog niet alles aanbieden. Daardoor valt veel van wat wij zelf eten al af. Bovendien eten wij ook vaak wraps of pasta鈥檚 waarbij dit niet echt mogelijk is

3 jaar geleden

Reactie op Bjork

Is het belangrijk om zo ver vooruit te koken? Ik doe dit ook maar maak dan ...
Dat kan ook, maar ben je dan niet alsnog net zoveel tijd kwijt elke week bij elkaar opgeteld? Of lukt dit makkelijk tijdens bijv het koken?

3 jaar geleden

Ik heb de basis (aardappel, rijst, pasta) ingevroren in blokjes. Groente soms ook. En vlees doe ik soms vers als wij het ook eten.

3 jaar geleden

Ik maak alles zelf, als ik pompoen-wortel-kip ofzo maak. Gaat het in de diepvries met stikker erop. En zo koop ik groenten en vlees , en zorg ik dat ik van elke pot ik maak, 4 bakjes in de diepvries kan steken. Dan kan ik uithalen wat ik wil . 馃槉

3 jaar geleden

Reactie op JvHE

Lijkt me heel fijn als wij dat ook zouden kunnen doen. Maar voor nu kan dit ...
Bij dat soort maaltijden geef ik haar een deel van onze ingredi毛nten. Dus bij wraps eet ze bijvoorbeeld reepjes avocado, stukjes tomaat en wat ma茂skorrels.

3 jaar geleden

Ik kook ook vaak 1x voor 2 weken. Maak dan 2 verschillende soorten hapjes. Soms 2 recepten met (zoete) aardappel en dan 2 of 3 verschillende soorten groente en wat vlees of vis. Doe dan alles in de hakmachine en verdeel het over de ijsblokjesvormen en klaar 馃榿

3 jaar geleden

Wij vriezen alles apart in en combineren op de dag zelf een maaltijd. Na het stomen en eventueel vermalen, gaat het in een diepvriesvorm. We hebben bijv. blokjes die we dan weer in zakjes over doen waarop geschreven staat wat het is. Hierdoor is het ook makkelijk om bijvoorbeeld een deel met de pot mee te eten. Zoals gister is het een deel groente met ons, maar vlees en zoete aardappel uit de vriezer (de rest was niet geschikt voor een baby).

3 jaar geleden

Reactie op Quil

Wij vriezen alles apart in en combineren op de dag zelf een maaltijd. Na he ...
Welke soorten vlees geven jullie allemaal? Ik zit momenteel op mager rundergehakt en gekookte kip..

3 jaar geleden

Reactie op JvHE

Dat kan ook, maar ben je dan niet alsnog net zoveel tijd kwijt elke week bi ...
Doe vaak een pan erbij zetten als ik toch eten kook alles in 1 of 2 pannen en dan met stamper of in de blender dan eet ze dat vaak ook op de dag zelf. ik doe dit vrij snel denk ook dat het beetje is wat je goed uitkomt kwa moment op de dag enzo. Hoop dat je er beetje uit komt is vaak beetje zoeken naar je eigen manier

3 jaar geleden

Reactie op Chineesje

Ik heb de basis (aardappel, rijst, pasta) ingevroren in blokjes. Groente so ...
Blend je de pasta en rijst ook?

3 jaar geleden

Wij hebben een aantal zakken diepvries groente. Dan maak ik elke daf voor hem een maaltijdje aardappels groente en vlees. Bij sommige maaltijden eet hij met ons mee. Als Ties naar het kdv gaat geef ik een potje mee

3 jaar geleden

Reactie op lentje

Blend je de pasta en rijst ook?
Ja als het door een hapje zit wel. Hij kan nog niet goed stukjes eten. Ik ga binnenkort wel kale pasta aan hem geven zodat ie dat lekker zelf kan eten en ontdekken. Ben benieuwd hoe dat gaat 馃槵

3 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties! Hier word ik wel een stuk wijzer van om te horen hoe andere het doen. Volgens internet is namelijk niks goed en gezond genoeg.. wordt je lekker mee gek gemaakt 馃槣馃槈

3 jaar geleden

Reactie op vmschr

Welke soorten vlees geven jullie allemaal? Ik zit momenteel op mager runder ...
Zijn we ook nog niet heel ver mee. Nu kip, tartaar en kabeljauw gehad. Wilde nu ook rundergehakt en zalm gaan proberen.

3 jaar geleden

Ons zoontje eet 鈥榮 avonds gewoon met de pot mee, sinds hij 6 maanden oud is. Dus geen extra tijd voor nodig. 馃槄

3 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Ons zoontje eet 鈥榮 avonds gewoon met de pot mee, sinds hij 6 maanden oud is ...
Maar hoe doe je dat dan? Ik vind het ook al zowat om onze dochter bijvoorbeeld Indiase curry te geven.. of maaltijden bereid uit een pakje van de maggi of honig.. 馃

3 jaar geleden

Reactie op vmschr

Maar hoe doe je dat dan? Ik vind het ook al zowat om onze dochter bijvoorbe ...
Aardappels, groente, vlees / pasta en saus / pizza etc kan gewoon. Hadden laatst ook een keer een pakje en ook een keer chicken tonight en toen schepte ik voor hem alvast uit de pan voor ik de saus erbij deed. Anders die enkele keer een restje van de dag ervoor, een boterham, fruit, geroerbakt ei of iets dergelijks gedaan.