30 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Doortje90

Aardappels, groente, vlees / pasta en saus / pizza etc kan gewoon. Hadden l ...
Laten ook wel eens iets vervallen. Als hij bijvoorbeeld de koolhydraten of het vlees/vis niet kan of mag hebben, gewoon wat meer groente voor hem. Op deze leeftijd hebben ze dat toch nog niet door.

3 jaar geleden

Mijn dochter eet elke avond gewoon met ons mee. Eten we iets wat ze niet kan eten dan kook ik snel wat wortels en pompoen bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Hoi hoi, Mij lukt het ook niet om 3 weken voorruit te koken, maar ondertussen wel een lekker ritme. Ik houd sowieso onderstaand schema grofweg aan: - 2x per week kip - 1x per week vis - 1x per week vlees - 1x per week vega - 2x per week op de opvang dus dat is een verassing Daarnaast maak ik per keer 5 - 7 porties van hetzelfde. Merk dat wanneer ik meerdere soorten tegelijk maak, ik veel langer bezig ben. Dit doe ik dan op de dag dat ik vrij ben en dan kook ik ondertussen ons avondeten. Dan vaak een ovenschotel. Wat ik ook doe is in blokjes van 20 - 30 gram (ik geef minder vlees per portie) kip / vlees / linzen / vis invriezen. Zo kan ik makkelijker vari毛ren in hapjes. Hopelijk kan je wat met de tips!

3 jaar geleden

Hoe doen jullie dit met rijst, aardappel, bieten en spinazie etc. Vriezen jullie deze hapjes in om opnieuw te verwarmen of uit voorzorg niet opnieuw verwarmen? Wij zitten qua tijd niet praktisch dus maak liever apart eten voor mijn zoontje.

3 jaar geleden

Reactie op Quil

Wij vriezen alles apart in en combineren op de dag zelf een maaltijd. Na he ...
Ja, dit doen wij ook zo! Al kook ik meestal ipv stomen. Stomen is volgens mij nog beter? Hoe warmen jullie het op? Ik meestal in de magnetron. Gaat wel echt het snelst, tussendoor roer ik de blokjes vast los en hussel ik de voeding zodat het goed gelijkmatig verwarmd wordt..

3 jaar geleden

Als jij dat wilt doen dan raad ik het aan om het gewoon te doen馃. Ik kook zelf zoete aardappel/normale aardappelen, wortels en op het laatst broccoli erbij in 1 grote pan. Heb nu een aerfryer met stoomfunctie. Dus nu stoom ik zalm/kipfilet en dergelijke. En dan maak ik dat voor een paar dagen. En met fruit hetzelfde, maak ik ook voor een paar dagen klaar. En zo scheelt het me ontzettend veel tijd!!!!! Ik ben er zelf max 40 min. Mee bezig. Als je kleintje het gewoon opeet dan raad ik het zeker aan. De mijne is er dol op en eet ook vers met ons mee, maar gelukkig eet hij letterlijk alles zonder enig probleem馃槃.

3 jaar geleden

Reactie op Vienna37

Hoe doen jullie dit met rijst, aardappel, bieten en spinazie etc. Vriezen j ...
Alles invriezen idd

3 jaar geleden

Op de dag dat ik kook krijgt hij een portie vers en de andere porties zijn voor de volgende 2 avonden. De 4e dag kook ik dus weer. Ben er ongeveer 30min mee kwijt voor elke kookbeurt dus ongeveer een uur per week. Werkt prima voor ons zo!

3 jaar geleden

Pannen met wortels, broccoli, bloemkool, aardappels kip en gehakt opzetten, combinaties daarmee maken en invriezen voor een aantal weken (meen dat 3 mnd max in de vriezer mag). 1x in de 3/4 weken weer herhalen en dan weer een aantal weken zoet:).