Hallo allemaal,
Helaas ben ik genoodzaakt medicatie te blijven slikken in mijn zwangerschap. Dat heeft als gevolg dat mijn kindje na de bevalling 72 uur in de gaten moet worden gehouden in het ziekenhuis. Mijn verloskundige gaf aan dat dat niet wil zeggen dat mijn bevalling dan medisch is. Dus ik zou ook thuis mogen bevallen, maar dat het niet aan te raden is omdat je dan direct met je kindje naar het ziekenhuis moet na de bevalling.
Nu wil ik met de consequenties die de medicatie kan hebben voor het kindje, uiteraard niet thuis bevallen. Ik wil dat mijn kindje direct in een goede omgeving in de gaten gehouden kan worden, maar kostentechnisch vraag ik me wel af of het klopt dat het niet medisch is om in het ziekenhuis te bevallen. Nu zou ik mijn zorgverzekering daar nog op aan kunnen passen zodat we niet voor hoge kosten staan met een bevalling in het ziekenhuis die niet medisch is, maar wel aan te raden ivm de gezondheid van mijn kindje direct na de bevalling.
Is er iemand die hier ook mee te maken heeft en weet of dit klopt en eventueel tips heeft?
Groetjes Julie