35 Reacties

3 jaar geleden

Hij eet met ons mee, ik bereid al het eten zonder zout. Ik gebruik de standaard hoeveelheid kruiden

3 jaar geleden

Reactie op BelandaKecil

Braden is ivm de vetten die ze nodig hebben juist wel goed. Natuurlijk met ...
Maar die kun je ook geven door boter op brood te doen en beetje olie door het eten. Ik woon in het buitenland en hier raden ze braden dus af... maar goed om te weten dat het in NL wel gewoon gedaan wordt!

3 jaar geleden

Voor het grootste gedeelte eet ze met ons mee. Ik heb in de vriezer wel een aantal maaltijden liggen voor als het beter uit komt als ze iets anders eet.

3 jaar geleden

Ze eet bij ons vanaf 6 maanden mee met de pot. Alleen voegen we pas zout en peper toe als we haar portie eruit hebben gehaald maar verder eet ze de meeste (niet pittige) kruiden gewoon mee. Ze is dol op curry, roti, couscous, zalm, maar ook lekker simpel agv'tje. Alleen door die heerlijke verse maaltijden kijkt ze behoorlijk chagrijnig wanneer we toch onverhoopt een keer een potje moeten geven, dat vind ze echt te vies dan😂 en geef dr eens ongelijk haha

3 jaar geleden

Reactie op Sophie2019

Onze zoon van 9 maanden eet eigenlijk maar weinig met de pot mee. Vooral om ...
Precies dit hebben wij ook, dus hij krijgt gewoon potjes en af en toe wat wij eten krijgt die wel hapjes van, maar eigenlijk altijd potjes

3 jaar geleden

Reactie op Sophie2019

Onze zoon van 9 maanden eet eigenlijk maar weinig met de pot mee. Vooral om ...
Mijn kindje eet gewoon pikant mee hoor. Alleen het zout achterwege, Rode pepers etc vallen volgens mij ook gewoon onder groente. Uiteraard is er wel een verschil tussen pittig&pittig

3 jaar geleden

Vanaf zes maanden eet ze met ons mee. Wij eten zelf nu ook veel meer groente sinds ons dochter mee eet. Mochten wij bijv sushi, pizza of friet eten. Dan maak ik altijd apart eten voor haar. Maar 6 dagen van de week eet ze gewoon met ons mee.

3 jaar geleden

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar tot vorige week kreeg mijn kind alleen gepureerd eten wat ik maakte. Hij weigert nu pertinent dat te eten, maar eet alles wat wij eten inclusief alle kruiden en ik pureer niets meer! 😅😅😅 hij is bijna 10 maanden.

3 jaar geleden

Onze kleine meid van 9m heeft nogal moeite met stukjes inslikken. In het weekend zetten we haar smiddags gezellig bij ons aan tafel en krijgt ze cracottes en rijstwafeltjes. Om te oefenen. Ze knabbelt heel mooi maar duwt het stukje daarna uit haar mondje 🤷🏻‍♀️. Hebben jullie tips of zal dit vanzelf beteren?

3 jaar geleden

Al met 6 mdn maar kruiden pas nadat ik haar deel ze eruit haal

3 jaar geleden

Reactie op TinekeH

Onze kleine meid van 9m heeft nogal moeite met stukjes inslikken. In het we ...
Misschien dingen gebruiken die wat sneller smelten. Zoals speciale baby koekjes (bijv de kleine keuken) of van die mais fingers. Kunnen ze wel zelf pakken en oefenen maar het smelt bijna direct in het mondje weg dus makkelijk te eten.

3 jaar geleden

Onze dochter houdt echt niet van rijst en pasta. Dus als we dat eten krijgt zij of iets uit de vriezer, of een potje. Nu kook ik steeds vaker zoutloos en houd dan haar portie apart. Doen we op onze portie wel kruiden.

3 jaar geleden

Avondeten bijna alleen uit potjes. Zelf werk ik vaak tot laat en moet echt een ritme vinden om op vrije dagen flink te koken en in te gaan vriezen. Vriendlief heeft geen dagstructuur qua maaltijden en kookt niet voor zichzelf met de kleine 🤷‍♀️ Op vrije dagen eet hij met ons mee en voor de lunch bak ik bv. een eitje, pannenkoek (met borstmelk), prak avacado etc.

3 jaar geleden

Ons zoontje eet bijna nooit met de pot mee. Ik vind het heel erg want ik be ...
Probeer eens te mengen een beetje uit een potje en een beetje zelf klaargemaakt. Eerst veel uit een potje en weinig zelf gemaakt en de verhouding langzaam veranderen. Misschien dat hij het dan accepteerd. Is wel even wat werk. Als je de zelfgemaakte hapjes in ijsklont vormpjes invriest kan je ze makkelijk doseren. Als je eten geeft uit een potje laat je het dan ook in het potje zitten? Wat als je jou zelf gemaakte eten geeft uit dezelfde 'verpakking '?

3 jaar geleden

Hij eet als sinds het begin met de pot mee. Kruiden is geen enkel probleem. Wat denk je dat chinezen kinderen eten? Zout voegen we achteraf toe bij ons eigen eten.