4 Reacties

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding maar wij stappen vanaf het moment dat ons kindje 1 jaar is pas geleidelijk over naar gewone melk.

3 jaar geleden

Reactie op ALB-24

Ik geef ook nog borstvoeding maar wij stappen vanaf het moment dat ons kind ...
Hoevaak geef je nog bv?

3 jaar geleden

In principe nog 4x - na het wakker worden - voor z’n eerste slaapje - voor z’n tweede slaapje - voor de nacht (deze keer gekolfde melk uit een flesje) Als hij ‘s nachts een keer wakker wordt ook nog een beetje naar behoefte. We zijn steeds meer vaste voeding aan het toevoegen, zodat hij (hopelijk) vanzelf minder drinkt per keer en het zo kunnen afbouwen.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding (naast uiteraard vaste voeding en slokjes water die mijn dochter uit beker of rietjesbeker drinkt). Morgen wordt mijn dochtertje 1 en dan wil ik langzaam afstappen van overdag kolven en krijgt ze op kdv gewone melk. Ochtend en voor het slapen gaan houd ik nog even borstvoeding aan omdat ik merk dat dat haar veel rust geeft. Volgens mij is het beetje afhankelijk van hoe goed je kindje uit bekers kan drinken (en dus naast melk voldoende vocht binnen krijgt) hoe snel je kunt afbouwen. Mijn dochter drinkt bv echt maar kleine slokjes water waardoor ze sowieso nog veel ander vocht binnen moet krijgen. Maar als jouw kindje al wel veel uit bekers kan drinken dan zou je komende maand naar minder keren bv kunnen en dan (tot je kindje 1 is) kunnen aanvullen met water en afgekoelde thee. En dan over een maand overstap naar koemelk.