54 Reacties

5 jaar geleden

Borstvoedingsthee, powerkolven? 😊

5 jaar geleden

Hoe vaak kolf je? Hoe vaak voed je live? Is er iets veranderd (ben je bijvoorbeeld ongesteld geworden)
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Dit klinkt alsof je geen toeschietreflex hebt gehad. Was je ontspannen? Foto of filmpje van je kindje in de buurt?

5 jaar geleden

Bedankt voor de reacties. Sinds paar weken wordt m’n dochter erg onrustig als ik er aanleg waardoor ik gekozen heb om niet meer live te voeden maar continu te voeden. Ik kolf 4 tot 5 keer op een dag. Volgens m’n app word ik volgende week ongesteld kan het iets ermee te maken hebben

5 jaar geleden

Reactie op mamavanNisaa

Bedankt voor de reacties. Sinds paar weken wordt m’n dochter erg onrustig a ...
Continu te kolven*

5 jaar geleden

Reactie op mamavanNisaa

Bedankt voor de reacties. Sinds paar weken wordt m’n dochter erg onrustig a ...
Je menstruatie kan inderdaad voor een dip zorgen. Wil je je kindje exclusief borstvoeding (blijven) geven? In dat geval betwijfel ik of 4/5 keer kolven voldoende is om je productie op peil te houden. Indirect ben je hierdoor aan het afbouwen, wat ook voor een daling van je opbrengst kan zorgen.

5 jaar geleden

Had ik ook opeens. Hier bleek 4 maanden dip en menstruatie de oorzaak. Nu weer goed. Ben extra borstvoedingsthee gaan drinken

5 jaar geleden

Dank! Ja ik ben sinds kort ook begonnen met werken, de uren die ik er voor krijg gebruik ik + ochtend vroeg en avond thuis kolven. Vanaf het begin heeft zij ook kv gehad maar vond het idee wel fijn dat zij van mij ik de voeding de borst kreeg. Hoop dat het weer toeneemt :( Xx

5 jaar geleden

Heb dit toevallig zelf vorige week gehad. Ik denk dat het hier regeldagen waren, want alles is nu weer normaal!

5 jaar geleden

Had ik ook toen ik fulltime ging kolven. Ben toen echt weer 8 keer per dag gaan kolven en even 4 of 5 dagen clusterkolven gedaan, mijn productie schoot toen weer omhoog. Met clusterkolven doe je even één keer per dag één uur lang 10 minuten kolven, 10 minuten rust, 10 minuten kolven, 10 minuten rust enz.

5 jaar geleden

Ben benieuwd ik ga dit even allemaal proberen en hopen dat het weer wordt zoals het was. Thanks meiden

5 jaar geleden

Hé wat vervelend! Ik weet dat er rond vier maanden een dip is, dus geef niet op ☺️ wat zou kunnen helpen is power kolven. En wat ik altijd fijn vind bij vragen is om even te bellen met een vrijwilliger van la leche League. Op hun website kun je telefoonnummers vinden. Ze hebben altijd super goede adviezen!

5 jaar geleden

Nu ik kolf 3 dagen in verband met werk heb ik ook een dipje. De suplementen boezemvriendjes werken echt goed!

5 jaar geleden

Reactie op laetvm

Hé wat vervelend! Ik weet dat er rond vier maanden een dip is, dus geef nie ...
Hier een interessante blog over “de 4-maandendip”: https://eurolac.net/dip-normaal-verloop-of-te-weinig-voeding/. En informatie van la leche league over hetzelfde: https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/305-4-maandendip.

5 jaar geleden

Reactie op Rozannee

Nu ik kolf 3 dagen in verband met werk heb ik ook een dipje. De suplementen ...
Ik lees over boezemvriendjes dat je dan elke twee uur moet aanleggen of anders kolven. Is dat echt zo?

5 jaar geleden

Reactie op Daisy99

Ik lees over boezemvriendjes dat je dan elke twee uur moet aanleggen of and ...
Ik gebruik ze ook, maar voed/kolf om de 3 uur. Werkt prima 👍

5 jaar geleden

Waar kan ik deze boezemvriendjes kopen?

5 jaar geleden

Reactie op xxxccxxx

Waar kan ik deze boezemvriendjes kopen?
Ik koop ze hier: https://www.moederenbaby.nl/boezemvriendjes-plus/ Als je ze voor 17.00 uur besteld heb je ze ook echt de volgende dag in de brievenbus!

5 jaar geleden

Weet je zeker dat de kolf goed werkt? Ik heb dit een keer gehad, bleek toen een lek in het membraan te hebben. Door nieuw membraan te bestellen was het probleem opgelost :)

5 jaar geleden

Reactie op Wauwie

Thanks 🙏