19 Reacties

3 jaar geleden

Misschien sprong 7? Onze slaapcoach adviseerd tot 15 mnd ochtendslaap. Maar als 't werkt voot jullie?

3 jaar geleden

Voor ons is dit een fase. Er aan over geven werkt het best. Ik deed niet eens meer moeite hem op bed te leggen. En nu slaapt hij sinds een week vaak toch gewoon weer twee slaapjes. (Geboren 23mei, uitgerekend 30mei)

3 jaar geleden

Hier eentje van precies 10 maanden vandaag. Sinds gisteren geen ochtendslaapje meer. Slaapjes zijn hier altijd al lastig geweest, drama om 'm erin te krijgen en dan standaard binnen 45min weer wakker. Gisteren heeft hij bijna 2uur aan een stuk geslapen in de middag, ben benieuwd hoe het vandaag gaat

3 jaar geleden

Hier soort gelijk probleem. Kliene man van 1 mei uitgerekende datum was 14 juni maar 1 slaapje op een dag. Alleen in de ochtend. Tegen 5 uur is die hellemaal op maar niet willen slapen. Hoop dat het vanzelf over gaat dat die straks wel weer 2 slaapjes heeft

3 jaar geleden

Hier ook, dochtertje is ook 10 maanden en slaapt misschien max 20 minuten en dan is ze weer wakker.. dus ik lees mee😄

3 jaar geleden

Hier was het ook even drama toen heb ik geprobeerd ze nadat ze wakker is na 2 uurtjes op bed te leggen en ze na een uurtje wakker te maken , hierdoor slaapt ze in de middag weer ik denk ongeveer 2 uurtjes, dus als ze half 7 wakker word half 9 naar bed half 10 uit bed halen en dan pas half 1 naar bedje toe brengen bij ons werkt dit fantastische in ieder geval dan slaapt ze tot 3 uur ongeveer en dan wakker houden tot na het avondeten

3 jaar geleden

Mijn zoontje van 20 mei slaapt al paar maanden maar 1 keer per dag.. hij trapt er gewoon geen tweede keer in 😅 alleen op het kdv slaapt hij vaak 2x, maar dan in totaal minder dan wat hij thuis slaapt (vaak maar een uur op een dag). Thuis slaapt hij vaak 2 tot 2,5 uur achter elkaar, dus ik vind het helemaal prima zo.

3 jaar geleden

Hier sloeg hij vanochtend het slaapje over omdat hij in de auto 10 min had geslapen 🙈 dus van de ene kant hoop ik dat hij naar 1 slaapje gaat. Wat makkelijket met werken enzo. Maar van de andere kant het gaat al zo hard 😂 dus lees graag mee 😉

3 jaar geleden

Jasmijn is maandag 10 maanden. Zij maakt lange nachten. De ochtend dut was ook heel lastig. Op het CB zeiden ze toen tegen me; probeer of ze zonder kan! Ik dacht dat dat nog niet “mocht” op deze leeftijd. Maar hele goeie beslissing geweest! Niet meer die strijd elke ochtend en ze kan het redden tot na de lunch en dan slaapt ze in de middag langer dan we gewend waren. Heel fijn! Succes, luister naar je gevoel en kijk waar jouw kindje behoefte aan heeft! (Dat deed ik dus niet, ik dacht alleen maar; “wat hoort?”).

3 jaar geleden

Zo herkenbaar! Ik lees mee..

3 jaar geleden

Hier ook, en ik denk dat dit een fase is. Want ik merk wel dat ze eind van de middag echt moe is. Ze wordt ook ineens veel eerder wakker s’morgens en gaat dan pas rond 12 uur slapen. Dan doet ze een dut van 2/2,5 uur. Maar toch heb ik het idee dat ze er niet voldoende aan heeft maar haar middagdutje wilt ze echt niet. Volgens oei ik groei zit ze nu ook in een sprong. Ze is van 10 mei.

3 jaar geleden

Zoveel slaap overdag hebben wij nooit gehad.. Max 3kwartier/uurtje overdag Zoë slaapt wel van 18:00 tot 09:00 in de nacht. Ik hou me niet zo aan zogenaamde regels. Ze geven het zelf wel aan. Ik ga haar niet dwingen overdag te slapen omdat ooit iemand dat eens bedacht heeft. Moe is moe & anders is t vooral hartstikke gezellig🤣😅

3 jaar geleden

Reactie op Marijkevdt

Jasmijn is maandag 10 maanden. Zij maakt lange nachten. De ochtend dut was ...
Ja je gaat al snel uit van de standaarden he? Dat heb ik dus ook... ik probeer zo veel mogelijk op gevoel te doen, maar toch ben je dan stiekem nog bezig met wat ‘normaal’ is of zo....

3 jaar geleden

Reactie op DDDEEM

Ja je gaat al snel uit van de standaarden he? Dat heb ik dus ook... ik prob ...
Ja precies dit! Jasmijn is ons eerste kindje, dus alles is nieuw. Maar was heel blij met de reactie op het cb. Want dit geeft veel meer rust!

3 jaar geleden

Jip is 9 en een halve maand en slaapt nog drie keer op een dag. Ze geeft vanzelf aan dat ze moe is, oogjes wrijven. Wij hebben de luxe dat we veel thuis zijn en haar kunnen volgen.

3 jaar geleden

Reactie op Marijkevdt

Jasmijn is maandag 10 maanden. Zij maakt lange nachten. De ochtend dut was ...
Mag ik vragen wat haar slaaptijden ongeveer zijn?

3 jaar geleden

It's all a fase!! Luna is 11 maandjes kome de week. Soms passen ze zelf het ritme iets aan door tijdelijk iets anders te doen. Dus even geen ochtend dutjes om daarna deze wel weer te pakken, maar dan op ander tijdstip dan daarvoor. Net als nachten kletsen tijdens een mentale sprong of 100x wakkerworden, of ineens om nachtvoedingen komen....go with the flow!

3 jaar geleden

Reactie op Joyceg

Mag ik vragen wat haar slaaptijden ongeveer zijn?
Zeker! Ze slaapt in de nacht van 19u-9u. En dan dus geen ochtenddut, maar rond 13/13.30 weer naar bed. En slaapt dan meestal 2uurtjes. Als ik moet werken, dan maak ik dr wakker om 7u. Dan doet ze wel een ochtenddutje van een uurtje ongeveer.

3 jaar geleden

Onze zoon is van 29-4 (uitgerekende datum 7-5). Sliep een tijdje ook erg slecht, toen zijn we begonnen hem juist wat eerder in bed te leggen (1e dutje vaak al een uur nadat hij wakker is geworden). Meestal is duidelijk te zien dat hij aan een dutje toe is (wrijven, gapen) en anders houden we 3 a 4 uur wakkertijd aan.